خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رحیم عبادی: تبلیغ در فضای مجازی کافی نیست

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: چنانچه هواداران روحانی به تبلیغ صرف در فضای مجازی اکتفا نکنند و به تبلیغات رو در رو و تلفنی برای اقناع صاحبان آرای مردد روی بیاورند، روحانی قطعا در همان دور اول بار دیگر رئیس جمهور خواهد شد.

رحیم عبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: قابل پیش بینی بود که آقای قالیباف از انتخابات کنار بکشد. وی ظاهرا برای تخریب دولت، حمایت از آقای رئیسی و اصولگرایان به صحنه آمده بود، مجموعه رفتارها و کردار وی در طول مناظره ها و ملاقات های حضوری با مردم نشان داد که می خواهد نقش احمدی نژاد را در سال 96 ایفا کند.
وی افزود: قالیباف درست همان روش های احمدی نژاد را برای تخریب دولت روحانی به کار برد و در نهایت به دو دلیل مجبور به انصراف شد. نخست نقشی که جریان اصولگرایان به او واگذار کرده بود تا درباره شرایط کشور سیاه نمایی انجام داده و با ایجاد یک فضای پوپولیستی دولت را تخریب کند و به زعم اصولگرایان رای روحانی را کم کند و آن را به سبد رئیسی بریزد که این کار را انجام داد و تاریخ مصرف وی تمام شد. مستند این حرفم هم ورود دیرهنگام قالیباف به عرصه انتخابات بعد از صدور بیانیه رسمی مبنی بر عدم حضور بود. وی در آخرین لحظات برای ثبت نام به وزارت کشور رفت و در واقع این ماموریت انتخاباتی به او واگذار شد.
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: دلیل دوم عملکرد بد و نامناسب قالیباف در این نقش و ریزش مستمر آرای وی که در هفته های آخر جریان اصولگرا را به این نتیجه رساند که زودتر وی را وادار به انصراف کند چون بودن قالیباف در ادامه به ضرر رئیسی هم بود. چرا که بخشی از پایگاه رای رئیسی را به خود اختصاص می داد و از سویی به خاطر روش های تخریبی خود که علیه دولت در پیش گرفته بود و تکذیب های پیاپی ادعاهای وی علیه روحانی از سوی مراکز مختلف تاثیر معکوس گذاشته و رای آقای روحانی را افزایش داد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: انصراف قالیباف یک قدم دیگر ما را به پیروزی آقای روحانی نزدیک تر کرده است و اصولگرایان را یک گام دیگر به سمت شکستی بزرگ پیش برده است زیرا در یک ارزیابی واقع بینانه و البته با کمی خوش بینی 50 درصد آرای قالیباف به سمت روحانی خواهد رفت چرا که قالیباف رای بخشی از طبقه متوسط شهری را همراه خود داشت. یعنی بخشی از افراد تحصیلکرده، گروه های سرخورده اجتماعی و افرادی که مشی روشنفکری و تکنوکراتی دارند. آنان قطعا می توانستند به قالیباف رای دهند اما رای خود را سبد رئیسی نخواهند ریخت و چون رای می دهند گزینه ای جز روحانی برای آن ها وجود ندارد.
عبادی گفت: رای آقای رئیسی از بخش مذهبی سنتی جامعه که آن هم به طور عمده از جامعه مداحان متاثر است، نشات می گیرد. همانگونه که دیدیم یکی از افرادی که از انصراف قالیباف تشکر کرد جناب منصور ارضی بود. تحلیل طرفداران رئیسی این است که حرکت قالیباف به سود آنان منجر خواهد شد اما این تحلیل مبنایی واقعی ندارد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: برخوردهای بسیار تخریبی و نامناسب قالیباف در ایام انتخابات و بویژه در مناظره سوم و پرده برداری آقای روحانی از عملکرد و گذشته وی در شهرداری پرونده وی را به تعبیری لوله و او را قبل از فرارسیدن روز انتخابات مجبور به انصراف کرد.
وی افزود: سفرهای استانی نقش به سزایی در افزایش آرای آقای روحانی داشته است و موج جدیدی را در میان مردم بویژه گروه های مردد که هنوز تصمیم به انتخابات نگرفته اند، برانگیخته است. البته توصیه ای هم به هواداران روحانی دارم که نگرانی های تقابل دو فکر روحانی و رئیسی را باید جدی بگیرند چرا که رقیب از ظرفیت و امکانات متعددی برخوردار است از این رو طرفداران روحانی نباید تبلیغات خود را به ارتباطات در فضای مجاز محدود کنند بلکه ارتباطات رو در رو، تلفنی و حضوری در مهمانی ها و رفت و آمدها به شکلی مسالمت آمیز و اقناع مردم برای رای به روحانی بسیار تعیین کننده است.
عبادی اظهار داشت: باید همه هواداران روحانی در روزهای آخر تلاش های خود را برای بالا بردن رای وی به صورت جدی انجام دهند و به این تصور که برخی در حال دامن زدن به آن هستند که روحانی رئیس جمهوری از پیش انتخاب شده است ،اعتنا نکرده و دروغ بودن آن را برای مردم تشریح کنند.
وی ادامه داد، علت اینکه روزنامه های وابسته به جناح راست امروز سفر استانی رئیسی را بشدت بزرگنمایی کردند، تاثیر فوق العاده سفرهای آقای روحانی در برانگیختن آرا به سود وی است.
عبادی در پایان تاکید کرد: به نظر من اگر طرفداران روحانی به فضای مجازی بسنده نکنند و به طور جد در فرصت محدود باقی مانده و در فضای واقعی جامعه که عرض کردم آرای مردد را به سوی ایشان برگردانند، روحانی قطعا در همان دور اول با رایی بالا بار دیگر رئیس جمهور خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا