خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام‌ جمعه اصفهان: بین الحرمین نیازمند رسیدگی است

«سیدیوسف طباطبایی نژاد»، امام جمعه اصفهان گفت: اربعین برای شیعیان یک افتخار است و مسئولان عراق و ایران باید به اصلاح بین‌الحرمین بپردازند زیرا این مکان نیازمند رسیدگی است.

به گزارش ایسنا امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: خودم و شما را دعوت به تقوای الهی می‌کنم. به حساب خود برسید قبل از اینکه در روز قیامت بخواهند به حسابتان برسند.

وی، با اشاره به اهمیت تشکر در اسلام ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اخلاقیاتی که اسلام از ما خواسته، تشکر از کسی است که کار خیری برای ما انجام داده است، چرا که باید پاسخ خوبی‌ها را با خوبی داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، تشکر نکردن را عامل بروز مشکل دانست و اظهار کرد: انسان از خدا و انسان‌های دیگر، به‌ویژه از والدین خود باید قدردانی کند زیرا در بسیاری از  مواردی که شاهد جدایی زوجین از یکدیگر هستیم، یکی از دلایل این است که زن و مرد یاد نگرفته‌اند از هم تشکر و قدردانی کنند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: خداوند قلب‌های محزونی که به یاد روز قیامت هستند و همچنین قلب‌های شاکر را دوست دارد.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، چهارمین شهید محراب گفت: از چهار هزار  و 700 شهید  روحانی در کشور، یک‌پنجم آن شهدای اصفهانی هستند و یک‌دهم شهدای کشور نیز متعلق به استان اصفهان است.

امام‌جمعه اصفهان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش گریزی نیز به اهمیت ورزش زد و دراین‌باره خاطرنشان کرد: ورزش یک کار عاقلانه برای سلامتی بدن است. سلامتی به زیاد خوردن نیست بلکه گاهی سلامتی به کم خوردن است.

طباطبایی نژاد در ادامه، به موضوع راه‌اندازی تیم ورزشی در بسیاری از شرکت‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: استفاده از سهامی خاص، بدون اجازه افرادی که ذی‌نفع هستند، نادرست است. هیئت‌مدیره نمی‌تواند بدون اجازه افراد ذی‌نفع اقدامی کند و باید این قانون درست شود.

وی خاطرنشان کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دستگیری «روح‌الله زم» تشکر می‌کنیم زیرا هر چقدر دشمن دل ما را سیاه می‌کند، سپاه، دلمان را روشن می‌کند.

امام‌جمعه اصفهان امربه‌معروف و نهی از منکر را امر واجبی دانست که از خانواده‌ها شروع می‌شود و تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها مختص روحانیون نیست و باید همه افرادی که حسینی هستند نسبت به انجام این وظیفه اقدام کنند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اربعین، افتخاری برای شیعیان  است گفت: مسئولان عراق و ایران باید به اصلاح بین‌الحرمین بپردازند زیرا این مکان نیازمند رسیدگی است و ازجمله اقدامات مؤثر در این زمینه درختکاری و لوله‌کشی از کربلا تا نجف  است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا