خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دیدار بشار اسد با نماینده‌ی ویژه پوتین چه گذشت؟

بشار اسد امروز با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه وی در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه تحولات شرق فرات و تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه رایزنی کردند.

بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد که در مرحله کنونی و آتی باید بر توقف تجاوز ترکیه و خروج نیروهای ترکیه‌ای، آمریکایی و نیروهایی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند،‌ تمرکز کرد.

وی تاکید کرد که این نیروها بر اساس حقوق بین‌الملل و منشورهای بین‌المللی، اشغالگر هستند و ملت سوریه حق دارند با تمامی ابزارهای موجود، در برابر آن مقاومت کنند.

هیئت روس نیز ضمن اعلام حمایت ثابت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اعلام کرد که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند، باعث پیچیدگی وضعیت شود و بر تلاش‌های پایان دادن به جنگ سوریه تاثیر بگذارد.

در این دیدار، مقدمات برگزاری نخستین نشست کمیته قانون اساسی بررسی شد. طرفین سوری و روس از پیشرفت امور در این زمینه ابراز خرسندی کردند.

طرفین همچنین تاکید کردند که عامل موفقیت این کمیته، عدم مداخله خارجی خواهد بود و اینکه همه طرف‌ها به اصول این کمیته از جمله گفت‌وگوی سوری-سوری به رهبری سوریه پایبند باشند.

سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه و دکتر «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه و سفیر روسیه در دمشق در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا