خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیهان و بادمجان دور قاب‌چین میلیاردی! (+توضیح)

روزنامه ی کیهان، حامی اصلی احمدی نژاد در دو انتخابات 84 و 88، که اخیرا مشخص شده در میان روزنامه ها فقط در دو سال آخر دوره ی ریاست احمدی نژاد بر دولت، بالای 60 میلیارد ریال گرفته بوده، حالا دست به دامن ادعایی در یک سایت اینترنتی شده است.
به گزارش انصاف نیوز، امروز (سه شنبه) کیهان نوشت:
«
همکار نشریات زنجیره‌ای می‌گوید برخی نشریات اصلاح‌طلب مبالغ 5‌میلیاردی می‌گیرند تا از شعار اعتدال و تعادل دولت دفاع کنند.
«محمد-آ» که خود سابقه همکاری با روزنامه دولتی ایران در دولت سازندگی و اصلاحات را دارد، در پیام نو نوشت: آقای «ص» مشاور رئیس جمهور تا مرا می‌بیند دستم را می‌گیرد کنار خودش می‌نشاند و می‌گوید دنبال‌تان می‌گشتم، شماره‌تان را بدهید تماس می‌گیرم، مراسم بزرگداشت معتمدنژاد بود، می‌دانستم تماس نمی‌گیرد، ولی شماره‌ام را می‌دهم، می‌گوید سه چهار روز آینده از طریق رمضانی خبرتان می‌کنم تا با هم حرف بزنیم، می‌دانم خبر نمی‌کند، می‌توانم این پاراگراف را طولانی کنم و از قول و قرارهای زیادی بنویسم که هرگز اتفاق نمی‌افتد، ولی بی‌فایده است که همه‌شان را بنویسم.
وی می‌افزاید: می‌دانم طاقت شنیدن حرف حقیقت را ندارند، می‌دانم زبان منتقدانه را دوست نمی‌دارند، می‌دانم این دوستان سراغ کسانی از میان اهالی مطبوعات می‌روند که پای ثابت همه ضیافت‌هایند، اگر هاشمی میهمانی بدهد آنها هستند، خاتمی ضیافت پهن کند و یا احمدی‌نژاد آنها هستند. می‌گویند مراقب روزنامه‌نگار جسور و تندرو باش آنها مثل ماهی لیز از دست‌تان می‌لغزند، آنها همه چیز را به هم می‌زنند، تا تنها خودشان زیر آن رژه بروند و دستمزدهای همیشه کلان‌شان را بگیرند.
همکار نشریات زنجیره‌ای ادامه می‌دهد: مقامی که در یک روزنامه ترس خورده، به شدت ترس خورده نولیبرال شریک است چه کسی را باید دعوت کند، اصلاح‌طلبانی که تنها اصلاحاتی که می‌شناسند گرفتن یارانه‌های پنج میلیارد تومانی برای دفاع از تعادل و اعتدال است. آنها از مرتضوی پول می‌گیرند، در جشن احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند.
وی در پایان نوشت: کسانی در این ضیافت‌ها دیده می‌شوند که ربطی به رسانه ندارند، البته اهالی رسانه‌های حزبی در این جلسات حضور دارند تا نقش حزبی‌شان را بازی کنند، نباید تلخ شد. تنها جای بی‌ربط‌ها در این ضیافت‌هاست.
خاطرنشان می‌شود چند وقتی است مدیر مسئول روزنامه اعتماد با حفظ سمت، روزنامه اقتصادی تعادل را منتشر می‌کند.
»
تکمیلی:
ساعاتی پس از انتشار خبر ویژه ی کیهان، محمد آقازاده در صفحه ی شخصی خود نوشت:
«
روزنامه ی کیهان مطلبی از مرا که در همین صفحه نوشته ام را به نقل سایتی منتشر می کند که حتی نامش را نشنیده ام، مرا همکار روزنامه های زنجیره یی می داند ولی فراموش می کند من چهارده سال در کیهان قلم زده ام و البته با آمدن آقای نصیری و شریعتمداری بعد از یک چالش جدی باز خرید کردم و رفتم، البته نویسندگان این روزنامه چون خودشان بر اساس تعلقات جناحی قلم می زنند نمی توانند تصور کنند یک روزنامه نگار مستقل می تواند و باید قلم انتقادی خود را متوجه همه ی آنهایی بکند که سهمی از قدرت و لاجرم ثروت را دارند.
صاحب این قلم در همان دوره یی که هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری بود بیشترین انتقاد را متوجه وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و دیگر نهادها از جمله همین کیهان کرد، مصاحبه ی جدالی با شهردار وقت کرباسچی و وزرا هنوز در آرشیوها وجود دارد، حتی وقتی خاتمی آمد نقد بی تعارف اش علیه حزب کارگزاران و مشارکت کام بسیاری از دولتمردان را تلخ کرد، در کارزار انتخابات مجلس ششم یادداشتی نوشت با تیتر اصلاحات در دام اصلاح طلبان، عقل گریزی را باید مهار کرد و موجب اخراجش از روزنامه ی ایران شذ. همانگونه که تن ندادن اش به خط مشی علیه هنرمندان، نخبگان و خاتمی، نصیری و لاجرم جانشین هایش راه گریز از کیهان را جلویش گذاشت.
خاطره یی نقل می کنم که برای همه از جمله نویسندگان کیهان مفید است. روزگاری خاتمی هم نماینده ولایت فقیه در کیهان بود و هم وزیر ارشاد، در مصاحبه یی همه ی معاونین و مدیران کل این وزارتخانه به خاطر نقدهایم شکایت تند و تیز به وزیرشان بردند، عرف حکم می کرد از کیهان اخراج شوم. ولی ایشان گفتند روزنامه نگار باید ناظر و منتقد وزارتخانه باشد و من خوشحالم این شکایت را می شنوم و به نظر می رسد شما کارتان را خوب انجام دادید. این مطلب مرا در روزنامه بنویسید، انقلاب سال 57 به این دلیل شکل گرفت که هیچ زبانی از نقد نهراسد و هر چند سالهاست کوشیده می شود این هراس را همه گیر کنند ولی روح بیدار ایرانی تن به این تلاش نمی دهد.
»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا