خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت دفاع ترکیه به خبرها درباره استفاده از سلاح شیمیایی

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها درباره استفاده از سلاح شیمیایی در عملیات چشمه صلح دروغ محض است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این وزارت‌خانه توییت کرد، ادعاهایی که برخی طرف‌ها به ویژه رسانه‌های خارجی مطرح می‌کنند “تا به دستاوردهای نیروهای مسلح ترکیه ضربه بزنند”، هیچ ربطی به واقعیت ندارند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه ارتش ترکیه از هیچگونه سلاح ممنوعه در قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی استفاده نکرده است، اعلام کرد: چنین سلاح‌هایی در لیست سلاح‌هایی که نیروهای ما در اختیار دارند، وجود ندارند.

همچنین وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد، نیروهایی که در عملیات چشمه صلح شرکت دارند، تنها تروریست‌ها، پایگاه‌ها، سلاح‌ها و مهمات آنها را هدف قرار می‌دهند و بسیار تاکید دارند که به غیرنظامیان بی‌گناه آسیبی وارد نشده و یا به بناهای تاریخی، اماکن مذهبی و فرهنگی و نیز زیرساخت‌های موجود در منطقه عملیات خسارتی وارد نشود.

حامی آکسوی، سخنگوی این وزارتخانه پیشتر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: قاطعانه ادعاهای دروغین و  گمراه‌کننده مطرح شده از سوی سازمانی تروریستی را رد می‌کنیم.

راوینا شامداسانی، سخنگوی نهاد حقوق بشر سازمان ملل در گفتگو با آناتولی ادعاهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) درباره استفاده ترکیه از سلاح‌های شیمیایی در عملیات چشمه صلح در شمال سوریه را رد کرد.

آنکارا و واشنگتن روز پنج‌شنبه توافق کردند عملیات نظامی در شمال سوریه برای پنج روز به حالت تعلیق درآید. بر اساس این توافق نیروهای کرد پنج روز فرصت دارند که از منطقه امن مورد نظر آنکارا به عمق ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه، خارج شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا