خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس پلیس فتا: تخلفات متعددی در «دیوار» گزارش شده

سایت دیوار از جمله سایت‌هایی است که در حوزه خرید و فروش و درج آگهی فعالیت می‌کند.

البته این سایت همچنان که جای کم‌هزینه‌ای برای درج آگهی است بستری است که تخلفاتی هم در آن صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که پلیس خواستار مسدودسازی این سایت از مقامات قضایی شده است. در همین رابطه اعتمادآنلاین با سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا، گفت‌و‌گو کرد.

سرهنگ تورج کاظمی در مورد آخرین جزئیات از درخواست مسدودسازی سایت دیوار از سوی پلیس گفت: برای دادستانی تخلفات صورت‌گرفته در دیوار را بازگو کرده بودیم، البته تاکنون پاسخی از سوی دادستانی نرسیده است که چه دستوری دارند و چه اقدامی باید صورت بگیرد.

او درباره تخلفات سایت دیوار توضیح داد: سایت دیوار در حوزه محتوا تخلفاتی کرده که کنترل نمی‌شد. از سوی دیگر عقیده ما این است که کاربران دیوار باید برای خودِ سایت دیوار قابل شناسایی باشند. متاسفانه مدیران سایت از عهده این کار برنمی‌آیند. از این رو درخواست مسدودسازی کرده بودیم که همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: کلاهبرداران به دنبال بهترین موقعیت برای به دست آوردن مال نامشروع هستند. معمولاً متخلفان در همه حوزه‌ها به دنبال طعمه خود هستند. پرونده‌های متعددی در همه زمینه‌ها در مورد تخلفات در سایت دیوار شاهد بوده‌ایم که باید پاسخگوی مراجعان باشیم و این موضوع را پیگیری کنیم. به صورت مشخص نمی‌توان گفت در کدام حوزه بیشتر تخلف صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: بیشترین مواردی که به مردم آسیب رسانده است در بحث کلاهبرداری بوده تا محتوا. کلاهبرداران با عناوین مختلف و با سناریوهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. بیشتر در حوزه جرائمی که ارقام سنگینی ندارند طعمه خود را فریب می‌دهند؛ مثل آگهی فروش پلی‌استیشن، مبل و… معمولاً بعد از پرداخت پول از سوی خریداران هم کلاهبرداران ناپدید می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

کاظمی موقعیت زمانی و مکانی را در کلاهبرداری موثر دانست و گفت: کلاهبرداران با توجه به موقعیت زمانی و مکانی علایق کاربران را تشخیص می‌دهند؛ مثلا فصل تابستان بحث خودرو و وسایل سرگرمی مثل پلی‌استیشن بیشتر برایشان مطرح است.

سرهنگ تورج کاظمی در همین راستا توضیح داد: خواسته ما از سایت دیوار برای احراز هویت کاربرانش به خاطر چنین مواردی است که وقتی شهروندی مورد کلاهبرداری واقع می‌شود، کلاهبرداران قابل شناسایی باشند. از این رو درخواست کردیم این سایت درباره اصلاح ساختار کار خود اقدامات قانونی را انجام دهد. اگر توانایی معرفی کاربران خود را ندارد، تا زمان اصلاح مسدود شود.

رئیس پلیس فتا در مورد کاربران سایت نیز دیوار گفت: کاربران دیوار از قشر ضعیف جامعه هستند. افرادی که دارا و متمول هستند به دنبال خرید در سایت دیوار نیستند. افراد دارا در بهترین فروشگاه‌ها بهترین برندها را نقدی می‌خرند. کسانی از این سایت خرید می‌کنند که می‌خواهند اجناس خود را با قیمت پایین‌تر تهیه کنند. بنابراین کلاهبرداران از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

او توضیحات خود را این‌طور به پایان رساند: رسیدگی به این دست پرونده‌ها به دستور مرجع قضایی در شورای حل اختلاف صورت می‌گیرد، پس هیچ آماری در مورد تعداد چنین پرونده‌هایی در اختیار ما نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا