خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی: آمریکا تضمین‌های روشن‌تری بدهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره‌‌کنندگان ما باید با توجه بیشتر صحنه مذاکرات را مدیریت کنند و طرف مقابل نیز بداند که ایران تا نتیجه تصمیم آنها قطعی نشود اقدامی نخواهد کرد.
به گزارش فارس،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (30 فروردین 94) با اشاره به هجوم نظامی به عربستان گفت: این هجوم وحشیانه که با توسل به توهمات و رقابت‌های کودکانه در منزلت منطقه‌ای ایجاد شده دل همه مسلمانان را آزرده است.
وی ادامه داد:‌ دولت سعودی مدعی دولت اسلامی است. کجای اسلام اجازه ریختن خون بی‌گناهان را با تخیلات واهی می‌دهد؟ کجای اسلام تخریب خانه‌های مسلمانان را به دلیل رقابت‌های ناشیانه می‌دهد؟ و کجای اسلام اختلاف‌افکنی بین مسلمانان را به دلایل واهی می‌دهد؟ مگر در روایات نیامده است کسانی که حتی با تمسک به دین بین مؤمنان اختلاف ایجاد می‌کنند ملعون هستند؟
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد باید بفهمد که این مسیر جنگ‌طلبی که انتخاب کرده جز لعنت خدا و بندگان خدا چیزی در کارنامه آنان ندارد. مخصوصا که در ماه رجب که ماه حرام است و حتی در زمان جاهلیت هم اعراب برای آن حرمت قائل بودند شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خونریزی مسلمانان بردارید.
لاریجانی خاطرنشان کرد: عربستان خود می‌داند که با این جنگ‌افروزی به مقاصد سبک خود نمی‌رسد بلکه شأن و جایگاه آنها در میان مسلمانان مخدوش‌تر خواهد شد.
وی افزود: ایران طرحی را برای ایجاد آرامش و حل و فصل مسائل یمن ارائه کرده است که اطراف یمنی با گفت‌وگویی ملی مسائل اختلافی را حل کنند. قبل از اینکه بیشتر در باتلاق بدنامی و شکست گرفتار شوید از این فرصت استفاده کنید.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی مجددا اقدام جنگ‌طلبانه سعودی را محکوم می‌کند و انتظار دارد در فرصت ماه مبارک رجب به این جنگ‌افروزی کثیف که فایده آن را رژیم صهیونیستی می‌برد، خاتمه داده شود.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اقدام پارلمان آمریکا در تصویب قانونی برای رؤیت توافق بین ایران و 1+5 اظهار داشت: تحلیل‌های مختلفی در این باره در صحنه بین‌المللی ارائه شده است که بعضی آن را دال بر ناتوانی رئیس‌جمهور آمریکا و برخی آن را حکایت‌گر نوعی فریب‌کاری جدید و بعضی آن را مسیری برای به هم زدن زمینه‌های توافق دانستند.
لاریجانی ادامه داد:‌ هر یک از این تحلیل‌ها که مورد توجه باشد ثمری برای دولت آمریکا نخواهند داشت و جمهوری اسلامی با توجه به شرایط جدید به وجود آمده مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهد و طبعا آنها باید تضمین‌های روشن‌تری برای نتیجه‌بخش بودن ادامه مذاکرات ارائه کنند.
وی افزود: قطعا این مسئله واضح‌تر شده است که با این بازی‌ها این آمریکاست که به دنبال به هم زدن میز مذاکره است. البته بعید است این تصور خام برای مذاکره‌کنندگان آمریکایی به وجود آمده باشد که با این شگرد می‌توانند قدرت چانه‌زنی بیشتری برای خود فراهم کنند بلکه به عکس باید شرایط متفاوت و سخت‌تری را در تضمین توافق تحمل کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمنا مذاکره‌کنندگان ما نیز باید با توجه بیشتر صحنه مذاکرات را مدیریت کنند و برای حالات مختلف سناریوهای بدیل را مبنا قرار دهند و جمهوری اسلامی تا نتیجه تصمیم طرف مقابل قطعی نشود اقدامی نخواهد کرد.
لاریجانی با تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب ماهی است که بر حسب حدیث خداوند آن را چونان ریسمانی بین خود و بندگان قرار داده تا هر کسی این ریسمان را بگیرد به او می‌رسد.
وی افزود: شب اول این ماه یکی از چهار شبی است که بیدار ماندن برای عبادت و احیا گرفتن آن تأکید شده است و روز پانزدهم این ماه محبوب‌ترین روزها نزد خداوند است و 27 این ماه پیامبر خدا (ص) به پیامبری برانگیخته شد و روز آشکار شدن رحمت خداوند رحیم است.
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در روایات است که این ماه جزء ماه‌های حرام است که غفلت و معصیت در آن عقوبت شدیدتری نسبت به ماه‌های دیگر دارد و دعا و راز و نیاز و مخصوصا روزه‌داری باعث قرب بیشتر به حضرت حق می‌شود و امید است همه مؤمنان در راه بندگی خدا در این ماه موفق باشند.
لاریجانی در پایان ضمن تبریک ولادت امام باقر (ع) روز ارتش را به نیروهای سه‌گانه ارتش تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با همت بلند مسیر اقتدار و سرافرازی توسط ارتش برای ملت رقم زده شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا