خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست جنجالی از زنان عربستانی: برقع‌ها را بسوزانید!

بنا بر اعلام دادستانی کل عربستان یکی از فعالان توییتری برای انجام تحقیقات ازبابت برهم زدن “نظم عمومی” در اشاره به درخواست این فعال از زنان سعودی برای آتش زدن و سوزاندن برقع‌هایشان احضار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، فعال توییتری احضار شده به نام عبدالرحمان الصبیحی که متخصص روان‌درمانی است در پی درخواست از زنان برقع پوش عربستان در یک محل تفریحی معروف در شهر ریاض برای سوزاندن برقع‌های (روبنده) خود که شبیه نوعی کمپین مخالفت با استفاده از آن قلمداد شده، جنجال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد.

دادستانی عربستان در بیانیه خود شرح داده که آنچه این فرد انجام داده در سایه احکام ماده شش اساسنامه مبارزه با جرایم اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی زمینه بازخواست و توضیح از او را فراهم می‌کند.

الصبیحی بعد از جنجال‌های متعاقب، پیام توییتری‌اش را حذف کرد و نوشت، حساب توییتری‌اش هک شده بود.

او افزود: آنچه رخ داد هک حساب توییتری من است در حالیکه من آن زمان خواب بودم. وقتی بیدار شدم درصدد بازگرداندن توییت و حذف آن برآمدم، درست است که من جزو آن دسته از افرادی هستم که هیچ مانعی در نزدن برقع نمی‌بینم اما منظورم غیرمحارم من نبودند.

عربستان همواره بر اجرای شریعت اسلامی همزمان با فضای باز اجتماعی و فرهنگی بی‌سابقه‌ای که این کشور در حال تجربه آن است، تاکید دارد. عربستان در حال حاضر مقصد اصلی هنرمندان جهانی و ستاره‌هاست و برنامه‌های هنری و تفریحی در شهرهای مختلف با استقبال گسترده روبه‌رو شده و از هر دو جنس در آنها حضور می‌یابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا