خرید تور تابستان ایران بوم گردی

+ مناظره دو نماینده در مورد گزینه وزارت علوم

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی»بهترین برنامه را برای این وزارتخانه ارایه کرده است،گفت: دانش آشتیانی عیوب را متوجه شده وبرای رفع آنها در برنامه های خود راهکارهای مناسبی ارایه کرده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا،’سیدموید حسینی صدر’ نماینده مردم خوی این مطلب را در مناظره ای در برنامه ‘نگاه یک’ شبکه یک سیما بیان کرد که ‘سیدحسین نقوی حسینی’ نماینده مردم ورامین به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم حضور داشت. دو طرف در این برنامه به عنوان موافق و مخالف وزارت احمدی دانش آشتیانی به بیان دیدگاه های خود در حمایت و مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پرداختند.

نماینده موافق، وزارت علوم را یکی از زیر بنایی ترین نهادهای کشور اعلام کرد و گفت: کشورهایی که پیشرفت کرده اند نگاهی غیر سیاسی به مقوله علم داشته اند.

حسینی صدر با بیان اینکه لازم است اتهام دخالت و یا عدم دخالت افراد در یک جریان با ارایه مدرک از سوی مرجع قانونی صورت گیرد، گفت: در انتخابات سال 88 تعداد 38 میلیون نفر مشارکت داشتند و عده ای معتقد بودند باید به نتایج انتخابات اعتراض شود اما بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری که به عنوان فصل الخطاب به شمار می رود، این افراد تمکین کرده و اقدامی نکردند. در نتیجه، نباید این افراد را به اصحاب فتنه نسبت داد.

وی ادامه داد: این شخص از سوی رییس جمهوری معرفی شده و هیچ نهادی نیز در مورد متخلف بودن وی مدرکی ارایه نکرده است. در نتیجه نمی توان نسبت به وی اظهار نظر مغرضانه کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته علیرغم دستهایی که به دنبال تحریک در فضای دانشگاه بودند آرام ترین محیط دانشگاهی را شاهد بودیم.

وی پذیرفته نبودن مدیر دانشگاه از سوی دانشجویان و مرزبندی بین رییس دانشگاه و دانشجو را موجب دوری فضای علمی کشور از هدف متعالی دانست و گفت: لازم است با سعه صدر اجازه دهیم که دانشگاه به تعالی و هدف خود که همان تبدیل علم به فناوری است دست یابد.

وی گفت: اینکه سران فتنه چه کرده اند به بحث ما ارتباطی ندارد چراکه این موضوع از چسبندگی برخوردار است و ورود به آن مستلزم ساعتها بحث است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی افزود: افترا زدن، بعضی اوقات انسانهای منصف را نیز به اشتباه می اندازد. گواه این مدعا نیز سخنان آقای جعفر توفیقی در مجلس برای نمایندگان بود که عنوان کردند تمامی این حرکات و موضع گیریها قبل از سخنان مقام معظم رهبری بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بورسیه های غیر قانونی در دولت قبل و ارتباط استیضاح فرجی دانا با این مساله اشاره کرد و گفت : آمار 37 نفره در مورد بورسیه های غیرقانونی را قبول ندارم چرا که تعداد واقعی اینگونه بورسیه ها بالای 600 نفر بود.

حسینی صدر در مورد مشارکت در فتنه نیز از نقوی حسینی خواست که در این ارتباط با ارایه سند و مدرک سخن بگوید. وی گفت: حتی اگر سندی هم وجود دارد کار اخلاقی آن است که وزیر پیشنهادی را بخواهیم و اسناد را به او نشان دهیم و نظر او را جویا شویم نه آنکه در جلسه رای اعتماد با ارایه سند، فرد را با چالش روبرو کنیم .

وی به سوابق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: مواضع دکتر احمدی دانش آشتیانی در مورد فتنه 88 روشن است چرا که ایشان تاکید دارند که در جریان انتخابات تنها حضوری فعال داشتند اما در فتنه هیچ نقشی نداشتند.

حسینی صدر افزود : فرجی دانا شخصیتی با سوابق خوب و به دنبال رفع مشکلات وزارت علوم بود و مجلس باید به او وقت می داد تا برنامه هایش را به پیش ببرد نه اینکه با استیضاح مانع اقداماتش شویم.

حسینی صدر گفت: شاید وزیری از نظر ما نمره 20 را دریافت نکند اما باید دید که آیا برکناری او به دانشگاه آسیب نمی زند .

وی گفت : پدیده های چرکینی وجود دارد که همه ما از آن متنفر هستیم اما باید به سمت حرف های عملی تر برویم .

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رییس دانشگاهی نسبت به سیستم آموزشی کشوری با نگاه تمجیدی سخن می گوید باید با نگاه کلی با او برخورد کنیم و با اعلام واقعیتها قضاوت را بر عهده دانشجو بگذاریم.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی گفت: دانشجویان حتی با دیدگاه مخالف ما اگر بیشتر از ما نسبت به ایران تعصب نداشته باشند کمتر تعصب ندارند و بدون استدلال هر حرفی را نمی پذیرند.

وی درباره سهم خواهی احزاب در کابینه دولت ها گفت : در تمام دنیا شاهدیم که حتی احزاب مخالف هم سهمی در کابینه دارند .

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای اینکه وزیر پیشنهادی نمی تواند برنامه های ارایه شده اش را اجرا کند، گفت: اعلام عدم توان اجرای برنامه ها نوعی پیش داوری است و بر اساس برنامه های ارایه شده متوجه نوعی آسیب شناسی می شویم .

وی گسترش مراکز رشد فناوری در دانشگاهها را یکی از اصلی ترین برنامه های وزیر پیشنهادی اعلام کرد و افزود: نگاه ایشان به بسیج علمی است چراکه ایشان به بسیج علمی و نه سیاسی در دانشگاه ها معتقدند.

حسینی صدر به موفق بودن وزیر پیشنهادی علوم در موقعیت های شغلی مختلفی که تاکنون عهده دار بوده است، اشاره کرد و گفت: همه ما در یک سنگر هستیم اما ساخت یک میلیون متر مربع فضای خوابگاهی و تجهیز آزمایشگاههای دانشگاه و سایر فعالیت ها نشان دهنده توانایی بالای آقای آشتیانی در عملی کردن برنامه هایش است.

وی یکی از نقاط قوت دانش آشتیانی را سوق دادن دانشگاه به بخش صنعت دانست و گفت: یکی از دلایل پر مصرف بودن صنعت ما عدم ورود دانشگاه و علم به این بخش است. این دقیقا همان نقطه قوت وزیر پیشنهادی است .

حسینی صدر با بیان اینکه تهمت و افترا برای تمامی افراد مسوول وجود دارد، گفت: با برنامه ای که دانش آشتیانی ارایه کرده است در حوزه پیوند دانشگاه با صنعت موفق خواهد شد .

**وزیر پیشنهادی علوم در محاصره اصحاب فتنه قرار دارد

از سوی دیگر، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف در این مناظره تلویزیونی گفت: وزیر پیشنهادی علوم در محاصره اصحاب فتنه قرار دارد .

«سید حسین نقوی حسینی» با تاکید بر اینکه مبنای ما سوابق افراد نیست ،گفت : ما می گوییم ایشان بعد از سال 82 کجا بوده اند.

وی گفت: تولید اندیشه باید در دانشگاه انجام شود و با همین تفکر به دنبال تحقق رسیدن به مقام برتر علمی منطقه در سال 1404 هستیم .

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: دانشجو از محیط مدرسه بدون هیچ پیش زمینه ای وارد دانشگاه می شود و ذهنیاتش در محیط دانشگاه شکل می گیرد. در نتیجه تصدی وزارت علوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال عدم سوء استفاده از نیروی جوانی است که وارد دانشگاه می شوند، گفت: نمایندگان مجلس جریانهایی را که در وزارت علوم وجود دارند خوب می شناسد و رصد فضای وزارت علوم بعد از رای آوردن دکتر روحانی از اولویت های مجلس بوده است.

نقوی با تاکید براینکه وزارت علوم باید سکاندار دستاوردهای علمی باشد،گفت : یکی از مهمترین شاخص های وزرای پیشنهادی علوم در دولت یازدهم، فتنه گر بودن آنان است که این نکته جزو خطوط قرمز مجلس به شمار می رود.

وی افزود: اینکه انتخاباتی برگزار شد و برخی اعتراض کردند، ساده انگاری است. این افراد القاء تقلب کردند.

نقوی با بیان اینکه این القاء از سوی فردی مطرح شد که خود نخست وزیر این کشور در برهه حساس جنگ بوده است،ادامه داد: این فرد با برگزاری کنفرانس تنها چند ساعت بعد از پایان انتخابات خود را پیروز انتخابات می خواند و مردم را به خیابان هدایت می کند .

وی با بیان اینکه این افراد فتنه گر هستند، گفت: آقای فرجی دانا را به مجلس فراخواندیم و به ایشان اعلام کردیم که آقایان توفیقی و سمنانی تمام اختیارات را در وزارت علوم برعهده گرفته اند و باید کنار بروند اما ایشان در عمل حاضر به این کار نشدند.

نقوی با یادآوری صحبت های ارایه شده از سوی نمایندگان مجلس با فرجی دانا گفت : بعضی از اسناد مربوط به فتنه گر بودن افراد دست اندر کار در وزارت علوم را مهمترین اعضای شورای انقلاب فرهنگی به ایشان ارایه کرده بودند.

وی گفت: آقای توفیقی بعد از رای نیاوردن گزینه نخست روسای دانشگاهها را تعویض کرد .

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم با تاکید بر اینکه ما نسبت به دانشگاهها نگرانی داریم ،گفت : سوابق اهمیتی ندارد چرا که فردی که در این کشور و در زمان جنگ نخست وزیر بوده راس فتنه بوده و از معاند نیز بدتر عمل کرده است .

نقوی حسینی با بیان اینکه خیانتی که در فتنه به این نظام شد، بی سابقه بود، افزود: پاکترین و واقعی ترین انتخابات در ایران برگزار شد اما در فتنه به عصمت نظام مقدس جمهوری اسلامی چنگ کشیده شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده اند حتی حاضر به گفتن کلمه فتنه نیستند، گفت: وزیر نماینده سیاسی نظام است و کسی که در فتنه بوده نباید به وزارت برسد .

وی در مورد جویا شدن نظر دانشگاهیان برای انتخاب وزیرعلوم نیز گفت : این امر وظیفه مجلس نیست بلکه این رییس جمهور است که باید نظر این قشر را در این مورد جویا شود.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه 70 هزار نفر هیات علمی در کشور داریم چرا به دنبال گزینش فرد مورد نظر برای تصدی وزارت علوم در بین 5 نفر هستند، گفت: استنباط مجلس این است که در دولت سهم خواهی صورت گرفته است و گروهی این وزارت خانه را سهم خود می دانند.

نقوی حسینی به سرپرستی دکتر محمدعلی نجفی بر وزارت علوم اشاره کرد و گفت: از رییس جمهوری گله مندیم و گله ما این است که وقتی مجلس به آقای نجفی رای عدم اعتماد داده است سپردن مناسب بالاتر و سرپرستی وزارت علوم به این شخص چه معنایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس تسلیم فشارها نمی شود ،گفت: اگر 20 نفر دیگر از اصحاب فتنه هم معرفی شوند مجلس از خط قرمز عبور نخواهد کرد و به این افراد رای اعتماد نخواهد داد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم همچنین برنامه های ارایه شده از سوی وی را تیتروار و غیر عملی اعلام کرد و افزود: با توجه به سوابق موجود، آقای دانش آشتیانی را برای تصدی وزارت علوم مناسب نمی بینیم .

وی در ادامه با تاکید بر نگرانی قالب شدن تفکر وزرای پیشنهادی دولت در یک سال گذشته بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در اقدامی 200 نفر از اساتید اخراجی به دانشگاهها بازگردانده شده اند. این افراد همان کسانی هستند که با القای تفکرات خود جوانان ما را در سال 88 به خیابانها کشانده بودند.

نقوی حسینی در مورد ورود علم و فناوری به صنعت که یکی از برنامه های ارایه شده وزیر پیشنهادی علوم ،تحقیقات و فناوری به شمار می رود،گفت: تولید علم باید به تولید ثروت برای کشور منتهی شود و یکی از افتخارات ما دست یافتن به دستاوردهای علمی است که در مذاکرات هسته ای نیز شاهد آن هستیم و در این ارتباط همگان سر تعظیم فرود آورده اند.

وی افزود: مجلس از آرای ملت که به اعتدال رای داده اند دفاع می کند در نتیجه به تیم آقای معین که دراین منش قرار ندارند و بر وزارت علوم چنبره زده اند رای نخواهد داد.

نماینده مردم ورامین گفت: آقای روحانی باید این تیم را کنار بگذارد و یک فرد مناسب را برای حضور در کابینه برگزیند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا