خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یارانه ۷۰۰هزار «پر درآمد» حذف شد

«محمد شریعتمداری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جریان حذف یارانه دهک‌های «پردرآمد»، یارانه ۱۶۶ هزار خانوار حذف شد که حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند.

شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز حذف یارانه‌ دهک‌های پردرآمد، اظهار کرد: در مورد حذف یارانه به دنبال اجرای کم خطای این قانون هستیم و اجرای کم خطا محافظه‌کاری‌هایی را در اجرا به ما تحمیل می‌کند.

حذف یارانه ۷۰۰ هزار نفر

وی درباره آمار حذف شدگان از دریافت یارانه گفت: در جریان حذف یارانه دهک‌های پردرآمد، یارانه ۱۶۶ هزار خانوار حذف شد که حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعداد شکایات رسیده برای حذف یارانه‌ها، گفت: علیرغم پیش‌بینی‌های انجام شده ما با حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شکایت مواجه بودیم که آمادگی داشتند در سامانه دلایل برحق بودنشان را اعلام کنند.

شریعتمداری وصول شکایات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کار خوبی است و نشان می دهد که ما کار را کم خطا پیش بردیم و باید همین ظرفیت را ادامه بدهیم.

ثبت بیش از ۱۰ هزار شکایت به سامانه هدفمندی یارانه‌ها

وی در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه حذف شده‌ای بوده که مجدد برقرار شده باشد؟ گفت: بیش از ۱۰ هزار شکایت به ما رسیده ولی بررسی همه آنها زمانبر است و ما برای آن مدت زمانی تعیین کردیم؛ چون تحقیقات محلی و بررسی‌های میدانی در آن وجود دارد و خود آنها باید به سامانه مراجعه و مجدد اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش ایسنا،  شناسایی دهک‌های پردرآمد برای حذف یارانه از شهریورماه آغاز شده و وزارت کار به عنوان مجری شناسایی متعهد شده این کار را تا پایان امسال به اتمام برساند.

به گفته وزیر کار، یارانه خانواده‌هایی که میزان مصرف‌شان از حد معین بالاتر باشد، قطع می‌شود و دولت مصمم است ضریب خطا در انتخاب افرادی که مشمول دریافت یارانه نیستند، به حداقل ممکن کاهش یابد تا فشاری از این محل به طبقات پایین و متوسط وارد نشود.

پیش‌تر سخنگوی دولت اعلام کرده بود که حذف یارانه دهک‌های پردرآمد هر ماه در حال انجام است ولی دولت برنامه‌ای برای حذف یارانه طبقات متوسط ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا