خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موگرینی: اروپا به دنبال تضمین تجارت با ایران است

‘فدریکا موگرینی’ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با سی ان ان درباره حفظ توافق هسته ای ایران گفت: ما (اتحادیه اروپا) به دنبال تضمین ادامه و حفظ تجارت مشروع با ایران هستیم.

به گزارش ایرنا، موگرینی در باره پایبندی ایران به توافق هسته ای از سوی ایران با توجه به خروج آمریکا از آن افزود:12 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران بر مفاد این توافق تاکید ورزیده است.

موگرینی که به منظور شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد درباره حفظ توافق هسته ای از سوی اتحادیه اروپا به سی ان ان گفت: ما بر روی مکانیزیمی کار می کنیم تا متضمن ادامه تجارت مشروع با ایران باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این پرسش که تحریم های ثانویه آمریکا قرار است از ماه نوامبر(آبان)آغاز شود و اروپا چه برنامه ای برای مقابله با آن دارد، گفت: آمریکا نباید تصور کند، قادر است تا تصمیم های سیاسی خود را بر دیگر کشورهای مستقل و نهادهای بین المللی جهان تحمیل کند.

موگرینی ادامه داد: بنابراین اروپایی ها حق مشروع خود می دانند که تصمیم بگیرند با چه کسی تجارت و داد و ستد داشته باشند.این کاری است که ما انجام می دهیم، نه فقط ما اروپایی های بلکه دیگر کشورهای جهان هم این کار را می کنند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه بطور یکجانبه آمریکا را از توافق چند جانبه بین المللی هسته ای ایران خارج کرد.

اتحادیه اروپا و دیگر امضا کنندگان این توافق مخالفت خود را از این اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعلام و بر حفظ آن تلاش می کنند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که بسته هایی را در حمایت از تجارت شرکت های خود با ایران ارایه می دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا