خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ احمد کاشانی به گزارش انصاف نیوز از لواسان

تایید صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ و نامه‌ی امام جمعه

سیداحمد کاشانی فرزند آیت الله کاشانی پاسخی را درباره‌ی گزارش «لواسان: از ماجرای «خبرنگار روشنگر» تا ویلای علی‌عسگری» [لینک] که در آن به وضعیت ساختمان محل سکونت وی و دو فرزندش (وکیل میلاد گودرزی و یاشار سلطانی و خبرنگار سایت یاشار سلطانی) پرداخته شده به انصاف نیوز ارسال کرده است. متن کامل این پاسخ در پی می‌آید:


مدیر مسوول محترم پایگاه خبری انصاف نیوز

با سلام، در پی انتشار خبری در سایت و کانال تلگرامی آن پایگاه در تاریخ 29/7/98 که در آن ادعا شده خانه مسکونی اینجانب واقع در لواسان با تخلف از مقررات شهرسازی ساخته شده است، درخواست دارم در اجرای قانون مطبوعات پاسخ زیر را منتشر نمائید. 

اینجانب و همسرم در سال 1371 قطعه زمینی در منطقه گلندوک لواسان خریداری نمودیم. در سال 1376 پروانه ساختمانی به شماره 8558 برای ساخت دو طبقه روی زیرزمین در این پلاک ثبتی از سوی شهرداری لواسان صادر گردید. به دلیل کمبود منابع مالی ساخت این خانه دو طبقه حدود 9 سال به درازا کشید. از آنجا که هیچ گونه تخلفی از مندرجات پروانه ساختمانی در این خانه وجود نداشت شهرداری لواسان بیدرنگ گواهی پایان کار به شماره 3041/13 به تاریخ 24/7/1385 را صادر کرد. از آن زمان تاکنون اینجانب و خانواده‌ام در این خانه ساکن بوده و کوچکترین اقدام ساختمانی در آن انجام نشده است.

با اینحال در خبر مورخ 29/07/1398 چنین ادعا کرده‌اید: 

«طبق تحقیقات خبرنگار انصاف نیوز خانه کاشانی نیز با تخلفاتی ساخته شده است. در ابلاغیه رأی کمیسیون ماده 100 در شرح خلاف برای این خانه آمده است: کسری پارکینگ، تبدیل یک واحد به چند واحد، اضافه بنا،‌ مازاد تراکم و تغییر کاربری زیرزمین». 

مدیر «انصاف نیوز» باید پاسخ بدهد که چگونه با وجود چنین ادعاهایی شهرداری لواسان «پایان کار» صادر شده است؟ خبرنگار «انصاف نیوز» به دلیل ناآگاهی یا هر انگیزه دیگری به نشر اکاذیبی پرداخته که قابل تعقیب و پیگیرد می‌باشد. شهردار لواسان نیز برای وظایف قانونی خود ارزش قائل نیست و الاّ می‌بایست به این گونه خبرسازی شدیداً اعتراض می‌کرد.

«انصاف نیوز» به جای حفظ رسالت مطبوعاتی، گویا به همکاری با آقای میرمحمدعلی و خانم سیده فاطمه حسینی به کار گرفته شده است و سعی دارد که تخلفات بزرگ آنان را کوچک کرده و شکایت و اعتراض مشروع ما را بی اهمیت جلوه دهد و از همین رو نوشته است: 

«موقعیت خانه در حال ساخت فاطمه حسینی طوری است که دید خانه کاشانی‌ها به سمت مناظر آن را تا حدی کور کرده است. خانواده میرمحمدعلی معتقدند که همین باعث گلایه خانواده کاشانی و احتمالاً خبرساز شدن خانه آنهاست».

ولی واقعیت این است که:

در بخش جنوبی که مُشرف به خانه اینجانب است، آقای هادی میرمحمدعلی، بر روی قطعه‌ای از باغ مصادره‌ای متعلق به آقای مهندس احمد حکمت که به لحاظ آب شرب شهر لواسان حق بزرگی به گردن ساکنین و دست‌اندرکاران این شهر دارد، مجوز احداث بنا در سه طبقه روی زیرزمین که یک طبقه اضافه از سایرین است را دریافت و مبادرت به ساخت و ساز نمود. هرچند که این پروانه با تخلف از مقررات شهرسازی صادر شده بود اعتراضی نکردم. پس از زدن سقف طبقه سوم مبادرت به نصب ستون برای احداث طبقه چهارم نمود. برادر ایشان نیز یعنی آقای حسن میرمحمد علی بر روی قطعه دیگری از این باغ، 7 طبقه یعنی 4 طبقه اضافه بر پروانه‌اش ساخته است. به دلیل مزاحمت ناشی از افزایش غیرقانونی طبقات و تخلف از پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کردم و ستون‌های طبقه چهارم را که هم فاقد مجوز و هم موجب مزاحمت واقعی برای همسایگان بود به دستور شهردار بریدند. تلاش‌های بعدی آقای هادی میرمحمدعلی برای ادامه تخلف، از جمله مراجعه به اینجانب برای جلب رضایت بی‌نتیجه بود و در نتیجه دست به تفتیش و تجسس و عکسبرداری از داخل خانه و پرونده سازی زد! پیش از پرداختن به جزئیات این پرونده‌سازی، باید بگویم که اصولاً لازمه شکایت از همسایه ایجاد مزاحمت است، حال آن که موقعیت منزل مسکونی اینجانب نسبت به ساختمان در حال احداث شرکاء آقایان هادی و هانی میرمحمدعلی و خانم فاطمه حسینی نماینده مجلس دهم به گونه‌ای است که هیچ گونه مزاحمتی نه به لحاظ اشراف و نه تردد و پارک وسیله نقلیه برای شکات محترم قابل تصور نمی‌باشد. با این وجود آقای هادی میرمحمدعلی در تاریخ 28/9/97 با قصد اضرار به اینجانب و تشویش ذهن مقامات شهرداری با نشر اکاذیب مدعی انجام تخلفات زیر از سوی اینجانب شد:

۱. ساخت اتاق سرایداری در حیاط 

در سال 1385 یعنی 13 سال پیش یک سرایداری به مساحت ۱۹.۵ متر مربع با گرفتن مجوز از شهرداری لواسان و پرداخت عوارض در بخشی از حیاط خانه ساخته شده است و اینک از این اتاق به نام تخلف یاد شده است. 

۲. ادعای تبدیل پارکینگ به مسکونی

در گزارش انصاف نیوز که تکرار گزارش کذب آقای هادی میرمحمدعلی است چنین آمده: 

«آقای کاشانی 2 طبقه مجوّز داشته و همکف را که در واقع برای پارکینگ دیده شده بود، اومدن و ساختن که دستور تخریب برایش گرفته شده است. بغل آن را که مسیری بوده اون را مسقف کردند. به نظر میرسد که به عنوان مسکونی از آن استفاده می‌کنند»! 

در پاسخ به این سخنان خلاف واقع یادآور می‌شوم که پروانه ساختمانی به شماره 8558 مورخ سال 1376 در دو طبقه روی زیرزمین صادر شده است که طبق نقشه مصوب و پروانه صادره ساخته شده و شهرداری لواسان پس از بازدید برای آن پایان کار صادر شده است. یادآور می شوم که در زمان صدور پروانه ساختمانی این خانه و در زمان صدور پایان کار الزامی به تأمین پارکینگ در داخل ساختمان وجود نداشته است و به طور طبیعی خودروها در بخشی از حیاط خانه پارک می‌شوند. در حیاط خانه اینجانب نیز جای پارک چند خودرو در کنار ساختمان پیشبینی شده است. بنابراین ادعای تبدیل پارکینگ به مسکونی کاملا خلاف واقع است و هیچگونه تغییر کاربری در هیچ‌یک از بخش‌های این ساختمان دو طبقه به هیچ عنوان داده نشده است. جای شگفتی است که شهردار لواسان و معاون عمرانی و معاون شهرسازی که پرونده منزل اینجانب را در اختیار داشته‌اند به جای بایگانی کردن این شکایت واهی، دست به پرونده سازی زده و در نامه مورخ 15/12/97 پرونده مختومه خانه اینجانب را به کمیسیون ماده 100 گزارش کرده‌اند. با وجود این سوابق روشن در کمال تعجب کمیسیون بدوی ماده 100 حکم به تخریب زیرزمین داده است! که هم به لحاظ فنی و کارشناسی و هم از جهت حقوقی و قانونی شرم آور است. به رأی کمیسیون ماده 100 شدیداً اعتراض کرده‌ام که اگر خبرنگار «انصاف نیوز» با قرار قبلی به من مراجعه می‌کرد و کپی اعتراضات به پرونده‌سازی و ارسال به ماده 100 و رأی بدوی را در اختیار وی قرار می‌دادم شاید دست به نشر این اکاذیب نمی‌زد.

در حالی که چند سالی است شهرداران لواسان شهر را رها کرده‌اند، طبقات ساختمانی از حدود مقرر در طرح تفصیلی فراتر رفته و لواسان نیز در حال گرفتار شدن به سرنوشت شوم تهران است، شهرداری لواسان به جای ایستادگی در برابر تخلفات آشکار از یک سو به دنبال کسب درآمدهای غیرقانونی از محل جریمه‌های ماده 100 و از سوی دیگر به دنبال پرونده سازی برای اهالی همانند موضوع این پرونده است. 

متاسفانه خانم فاطمه حسینی که باید به عنوان نماینده مجلس مدافع حقوق مردم باشد متجاوز به حقوق مردم و همسایگان است و حتی اجازه میدهد خبرنگار انصاف نیوز از پشت بام ویلای ایشان از داخل حیاط منزل همسایگان که به همراه خانواده در آن سکونت دارند فیلم برداری کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. اینجانب از زمانی که کرباسچی با پشتیبانی رئیس جمهور وقت با تراکم فروشی، تهران و ایران را به ورطه نابودی کشید در نوشته‌هایم به این روند ویرانگر اعتراض کردهام و طبیعی است که نسبت به تخلف از مقررات ساختمانی در مجاورت خود نیز حساسیت داشته باشم. 

خوشبختانه امام جمعه محترم لواسان با احساس مسوولیت و نگرانی از تخریب محیط زیست شهر لواسان دائماً نسبت به تخلفات شهرداری لواسان معترض است. هرچند که مراجعه مردم به ائمه جمعه و جماعات و طرح شکایات و گلایه‌ها از شهرداری و سایرین،‌ امری پسندیده است،‌ ولی ارتباط من با امام جمعه محترم لواسان در حد حضور در صفوف نمازهای جمعه لواسان بوده است، ‌بدون این که تماسی گرفته و تقاضای کتبی یا شفاهی از ایشان داشته باشم. ایشان همانگونه که در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرده‌اند، هم نسبت به کوتاهی شهرداری در برابر تخلفات حساسیت دارند و هم نسبت به پرونده سازی‌های واهی در کمیسیون ماده 100 برای شهروندان لواسان که مکاتبه ایشان در این پرونده هم که فارغ از هرگونه توصیه‌ای بوده در همین راستا بوده است. 

با احترام – مهندس سید احمد کاشانی

لواسان: از ماجرای «خبرنگار روشنگر» تا ویلای علی‌عسگری [+فیلم]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا