خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امامی کاشانی: در انتخابات دلخوری‌ها را کنار بگذاریم

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنایات منطقه با برنامه‌ریزی اسرائیل، حمایت آمریکا و پول‌های عربستان انجام می‌شود، جنایت آل‌سعود در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت، جنایت عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر را محکوم کرد و اظهار داشت: عربستان آیت‌الله شیخ نمر را به خاطر سخنانش درباره اسلام و قانون به شهادت رساند، این رفتار با کمال تاسف در دنیا رد نمی‌شود و در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که خودشان را مدافع حقوق بشر می‌دانند محکوم نمی‌شود.

بخش هایی دیگر از این سخنان:

در احادیث و روایات از تحولاتی شبیه اتفاقات عربستان و جنایات این کشور خبر داده شده است، در روایات هم آمده است که در آخر و زمان گروهی از عرب‌ها با آل‌یهود هم‌دست می‌شوند. در احادیث آمده که در آخرالزمان مردم باید غربالگری شوند و صفوف باید از هم جدا شود. ببینید در چند سال اخیر چگونه صفوف از هم جدا و معین شد، عربستان پشت سر عبدالوهاب بود و برای عبدالوهاب در عربستان مکان و جا درست کردند، به او بودجه دادند و در مصر هم فعالیت کرد، این موضوع وجود داشته اما پنهان بود.

جنایاتی که رخ داد صفوف مسلمانان را مشخص کرد، پس از کشتار حجاج در حادثه منا شاهد بودیم که برخی کشورهای منطقه با بی‌اعتنایی نسبت به این کشتار وسیع برخورد کردند، متاسفانه حکام جوان و نادانی در کشورهای منطقه حکومت می‌کنند با قساوت کامل قلب کار می‌کنند و تمام کارهایشان کاملا آشکار است در حالی که گذشتگان آنان اگر می‌خواستند اقدامی مانند این حکام جوان انجام دهند در خفا و پنهان بود.

باید پرسید پشتیبان گروه‌هایی که در دنیا جنایت می‌کنند چه کسانی هستند؟ جیش‌الاسلام، جندالاسلام، نصرت‌الاسلام و داعش گروه‌هایی هستند که امروز همگی به نام اسلام جنایاتی را در عراق، سوریه، یمن، لیبی و سایر کشورهای مسلمان منطقه مرتکب می‌شوند.

حقیقت این است که این جنایات 3 رکن دارد، رکن اول که برنامه‌ریزی این جنایات است، به دست رژیم صهیونیستی غاصب انجام می‌شود، قدرتی هم که از این جنایات حمایت می‌کند، آمریکاست و سرمایه‌هایی هم که برای تمام این جنایات هزینه می‌شود، با پول‌های عربستان است.

برخی کشورهای منطقه گویا نمی‌بینند در یمن چه خبر است، انگار بیمارستان‌های یمن را نمی‌بینند، زنان باردار و کودکانی که بر اثر جنایات عربستان به شهادت می‌رسند را مشاهده نمی‌کنند و متوجه نمی‌شوند، اما از آن طرف هر عملی را انجام می‌دهند. این کشورها سوار موج شدند و اصلا متوجه شرایط امروز منطقه و جهان نیستند.

سرمایه گروه‌های جنایتکار امروز منطقه همگی از طریق عربستان تأمین می‌شود، هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس محکوم است، در کلماتی که رهبر معظم انقلاب در جریان هجوم به سفارت انگلیس فرمودند این بود که «این حمله هم جرم است و هم خیانت».

مشخص است که حمله به سفارت عربستان در ایران از جانب نفوذی‌ها انجام شده است و شاید در این حمله از افراد نادان هم استفاده کردند، اما 2 گروه در جریان این حمله بودند که یک گروه پشت قضیه حضور داشتند و این هجوم را رهبری و هدایت می‌کردند و می‌خواستند این اقدام انجام شود و توپی که به زمین عربستان افتاده بود را به زمین ایران بیندازند تا دشمن دست بالا را بگیرد و سپس اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کند.

در حمله به سفارت عربستان شاید از افرادی متوجه مسئله نبودند هم استفاده شده است، امام‌صادق (ع) فرمودند «رفاقت با احمق نکنید»، احمق به دنبال نفع رساندن است اما ضرر می‌رساند، باید در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه داشت که چگونه حرکت می‌کنیم، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید خیانت کنیم و جرم مرتکب شویم.

حمله به سفارتخانه عربستان در تهران محکوم است و این افراد مجرمند و باید مجازات شوند، از همان روزهای اول هم دولت و هم دستگاه قضایی حمله به سفارت عربستان را محکوم کردند، این موضوع در حال پیگیری است، اما باید بدانیم عربستان از ابتدا به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با ایران بود.

جمهوری اسلامی ایران در دنیا کیان، عظمت و ارتقاء به دست آورده است، از جمله ارتقای سطح علمی، اخلاقی، اجتماعی و انسجام داخلی در کشور، دنیا متوجه شده که امروز چه خبر است و ایران امروز برای جهانیان شناخته شده است، اما اینکه کنگره آمریکا بخواهد برای پسابرجام مصوباتی داشته باشد و ایران را تحت فشار قرار دهد، درست نیست، 1+5 در جریان برجام هم خیلی تلاش کرد که بتواند مواردی را در این سند ذکر کند که به نفع آنان باشد، اما نتوانستند ولی الان تلاش می‌کنند تا به این هدف‌شان برسند.

واقعاً از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای ایران که در مذاکرات هسته‌ای زحمت کشیدند، تشکر می‌کنیم.

من تعجب می‌کنم از برخی کشورهای عربی؛ شما که احتیاج به پول سعودی ندارید چرا اینکار را کردید و با سعودی‌ها همراه شدید؟ از برخی همسایگان دیگر نیز تعجب می‌کنیم که شما چرا چنین کردید و چرا با عربستان سعودی و اسرائیل همکاری می‌کنید شما بالاخره به ذلت می‌افتید.

جهان و مردم دنیا شما را می‌شناسند، کسی که بخواهد با عربستانی که اینگونه سقوط کرده و منزوی شده و باطن خود را نشان داده و در صف خباثت و قساوت قرار گرفته و ضدانسانی بودن خود را به دنیا اثبات کرده، همکاری کند در نهایت به ذلت خواهد افتاد.

جامعه بشری که به اینها احترام نمی‌کند اینها در تمام دنیا ذلیل هستند. مگر اینکه خودشان دورهم جمع شوند و افرادی را مانند کنگره آمریکا با خود هماهنگ کنند. فکر می‌کنند این یک موفقیتی برای آنها است.

اگر شما هم می‌خواهید مصوباتی تصویب کنید، بدانید که دنیا با شما نیست. جوامع بین‌المللی با شما همکاری نکرده و دنیا بر شما لعنت می‌کند که این‌چنین جنایت می‌کنید؛ بنابراین اکنون باید با قاطعیت این را گفت که میلیاردها جمعیت روی زمین به این ظلم و ستمی که آمریکا، اسرائیل و عربستان دارند، نفرین می‌کنند.

این اوضاعی که اکنون در دنیا مشاهده می‌کنیم، وضعی است که قبلا پیش‌بینی شده است. همان‌گونه که در احادیث اشاره شده در آخرالزمان فتنه‌ای در دین رخ خواهد داد.

در داخل کشور نیز اگر دلخوری‌هایی وجود دارد، باید آنها را کنار بگذاریم. همه باید به‌صورت منسجم در انتخابات آینده شرکت کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.

باید انسجام و شرکت‌ در انتخابات را جدی بگیریم و به ندای رهبرمان پاسخ بدهیم و بگوییم که این کشوری است که باید خود را در دنیا نشان بدهد، دنیایی که از خلوت شدن دور نظام، لذت می‌برد و از اجتماع ناراحت می‌شود.

اگر کسی که نسبت به این نظام کوتاهی کند یا در انتخابات بگوید به من ربطی ندارد، مورد لطف امام عصر(عج) قرار نمی‌گیرد و دست رحمت خدا بر او نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا