خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهران تعطیل می‌شود؟!

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: پیشنهاد دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت‌های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد که برابر قوانین معاون اول رئیس جمهور و یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: برخی از اعضا پیشنهاد کردند که جلسه کمیته اضطرار باید روز گذشته تشکیل می‌شد تا تصمیمی برای امروز و فردا اتخاذ می‌شد تا از میزان تاثیر آثار آلودگی هوا بر آحاد جامعه کاسته شود، در حالی که تمامی اقدامات برای کاهش آثار ظرف دو هفته گذشته اتخاذ شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ صنایع و نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند و این موضوع مورد تایید شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و محیط زیست استان تهران است. به این ترتیب صنایع از سوخت گاز و گازوئیلی که حداقل ۵۰ درصد آن از یورو ۴ برخوردار است، استفاده می‌کنند.

بندپی ادامه داد: از سوی دیگر پلیس نیز از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کرده و با نظارت بر این بخش اقدام موثری انجام شده است. همچنین تلاش برای برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف است و تلاش می‌کنیم تا فعالیت معادن شن و ماسه به میزان تاثیری که بر آلودگی هوا دارند، کنترل شوند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که شرکت گاز نظارت مستمری بر دستگاه‌های اداری برای تنظیم سیستم گرمایشی دارد و این نظارت تداوم پیدا می کند، گفت: البته با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، متاسفانه به دلیل این که پدیده جوی ناپایدار نداشته‌ایم، با انباشت آلاینده‌ها مواجه هستیم و بر اساس گزارش هواشناسی به غیر از غروب یکشنبه و وزش باد اندکی که داریم، در بقیه ساعات با پایداری جوی مواجه هستیم و به این ترتیب انباشت آلاینده‌ها تداوم پیدا می کند.

وی ادامه داد: ظرف روزهای گذشته دو لایه وارونگی در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری را شاهد بوده‌ایم به این ترتیب علی رغم همه تمهیدات اتخاذ شده باید تمهید دیگری اتخاذ شود. بر همین اساس و با توجه به مصوبه هیات وزیران که در چنین شرایطی باید تدابیر سخت‌تری نسبت به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه اتخاذ کنیم، باید تصمیماتی برای کاهش عوامل تماس با این ذرات اتخاذ کنیم؛ لذا پیشنهاد و جمع بندی جلسه امروز برای معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

استاندار تهران افزود: بی تردید برای حفظ سلامت آحاد جامعه و با توجه به معیارها و قوانین مصوب هیات وزیران جمع بندی این جلسه که پیشنهاد اعضا بوده یعنی دو روز تعطیلی برای همه دستگاههای اداری دولتی، خصوصی و همچنین فعالیت های عمرانی به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد که برابر قوانین معاون اول رئیس جمهور و یا هیات وزیران در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا