خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | بازتاب مناظره‌ی تاجزاده و‌ زیدآبادی در توییتر

مناظره‌ی سیدمصطفی تاجزاده و احمد زیدآبادی با موضوع «چه باید کرد؟» سه‌شنبه ۳۰مهرماه در دفتر انصاف نیوز برگزار شد؛ توییت‌هایی درباره‌ی این مناظره‌‌ی آقایان زیدآبادی و تاجزاده را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید.

حسین دهباشی: ‏در ابتدای مناظره‌ی دیدنی آقای تاج‌زاده با آقای زیدآبادی، جناب تاج‌زاده نکته عجیب و مهم و نادرستی می‌گوید که: “برای تعیین راهِ آینده، الزاما نیازی نیست در مورد چرایی و چگونگی تحولات گذشته توافق کنیم”
این گزاره‌ی خطا درواقع سرالاسرار دایره چرخیدن و تکرار خطاهای تاریخی مردم ما است!/‏جایی دیگر جناب تاج‌زاده، امیرکبیر را سرسلسله‌ی اصلاح‌طلبان می‌خواند! واقعا؟ سرکوبِ قاطع بهائیت، مبارزه‌ی همزمان با انگلیس و روسیه، قطع مزایای اشراف‌زادگان، حمایت همه‌جانبه از صنایع نظامی و قشون ملّی و کمک‌های دولتی به نیازمندان و… انصافا تناسبی با افکار اصلاح‌طلبان امروزی دارد؟

حمزه غالبی(در پاسخ به دهباشی): ‏‎نه ننها حرف آقای تاج‌زاده درسته بلکه یک گزاره یک آموزه کلاسیک در در مورد حل اختلاف است. داوری در مورد گذشته کمکی به حل اختلاف نمی کند. شانس توافق، آینده مشترک است.

علی تقی‌پور: ‏مناظره ‎#تاجزاده_زیدآبادی برای گرم شدن فضای گفتگو بسیار خوب بود، ولی بسیاری از موضوعات مغفول ماند،بحث ها در فضای انتخاباتی نباید صرف بحث شرکت یا عدم شرکت باشد. بهتر است فرصتی برای بررسی کارشناسی ریشه های اصلی مشکلات نیز باشد ،ریشه فساد و نقش و برنامه احزاب و مسئله سیاست خارجی

احمد پورنجاتی: ‏سال هاست،من هم همین نظر احمد زیدآبادی را داشته ام که در مناظره با تاج زاده چیزی شبیه این گفته: لازمه ی اصلاحات و تقویت جامعه ی مدنی، حضور در قدرت نیست.لازم نیست یک کاره ای باشی تا کاری بکنی. اگر عرضه داری خودت یه کار راه بینداز.

توحید لطفی‌پور: ‏مناظره ‎#تاجزاده و ‎#زیدآبادی که به ادعای خودشون اولی نماینده اصلاح طلبان و دومی نماینده فعالین مدنی بودن،مناظره دو فرد شریف بود
ولی مشکل اینه تاجزاده،مدنی ترین اصلاح طلب و زیدآبادی،اصلاح طلب ترین مدنی ایران هستن
و باقی هم قبیله هاشون در اون حدشریف نیستن
پس‌ضمانت اجرایی قائل نشیم

علیرضا خوشبخت: ‏مناظره ‎#تاجزاده_زیدآبادی از آن جهت اهمیت دارد که مسائل بنیادین پیرامون جریان اصلاحات و راهبردهای انتخاباتی مختلف با صریح ترین بیان ممکن در آن مطرح میشود. دیدن این مناظره یا خواندنش میتواند بسیار مفید باشد….

آزاد جلالی‌زاده: ‏دیگه از ‎#تاج_زاده ؛ ‎#اصلاحطلب ‎#رادیکال تر و البته ‎#شریفتر سراغ ندارم … ولی ببینید وقتی منطق و فلسفه ی بنیادین ‎#اصلاحطلبی در ‎#ایران می لنگه ؛ چطور همین تاج زاده در ‎#مناظره با ‎#زیدآبادی به شدت کم میاره و نمیتونه از خواسته هاش دفاعی کنه که ‎#افکارعمومی اقناع بشه.

داوود حشمتی: ‏تلخی مناظره ‎#تاجزاده_زیدآبادی جایی بود که زیدآبادی سعی میکرد مکرر با لحنی بسیار تحقیرآمیز از ضمیر اینها… اینها، به جای نام تاجزاده استفاده کنه. با همه تندی زاکانی، شاهد لحنی نبودم. متاسفم. درست گفتند: تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.
متاسفم، اما بازهم بیشتر حرف بزن

صادق: ‏نه چه کنیم ‎#تاجزاده معنی شرکت بی شرط میده نه چه نکنیم ‎#احمد_زیدآبادی معنی رمان خونی.
کاش ‎#زیدآبادی ها تا روز انتخابات بمونن رو همون شرکت مشروط ۸۸ و رها نکردن حق مردم و تاجزاده ها هم الانی که جامعه به شرکت نکردن رسیده بمونن رو «‎#وحدت با خطا آسیب کمتری دارد به نسبت تفرقه» ۹۲.

سیدامیرسجاد موسوی: ‏آقای زیدآبادی در مناظره با آقای تاجزاده گفت، راه اصلاح جامعه تقویت جامعه مدنی برابر دولت است و حضور در قدرت بدون داشتن جامعه مدنی قوی اشتباه است.
حرفش به شدت درسته. اینکه شما در ساختار قدرت باشی ولی جامعه مدنی قدرتمند نداشته باشی باعث نمیشه اصلاحاتی رخ بده.

حسین علی‌پور: ‏دوگانه ی اصلاح طلبان ِ امروز را باید در مناظره «تاج زاده و زیدآبادی» جستجو کرد؛
یکی قدرت را در دولت جستجو میکند و دیگری در جامعه.
یکی بدنبال حفظ وضع موجود است و دیگری در پی ِ تغییر آن.
یکی هنوز دم از اصلاح طلب_اصولگرا میزند و دیگری از حاکمیت_مردم.
گویی یکی اسیر است و دیگری آزاد!

عطر یاس: ‏سخنان صریح و بی‌پرده احمد زیدآبادی درمناظره با مصطفی تاجزاده:
بساط اصلاحات را جمع کنید، ضررش از این وضعیت بدتر نیست.
خدا را شکر که آقای میرحسین موسوی ۸۸ رئیس جمهور نشد. چون همین بساط تحریم ها میماند. دولت آمریکا چه صنمی با موسوی داشت که موسوی بخواهد تحریم ها را بردارد

اشرف مولوتوف: ‏برید مناظره تاجزاده و زیدآبادی رو تو انصاف نیوز ببینید و [خیلی تعجب کنید] از اینکه معتقدن بسیار بسیار مفید بودن تو کشور و اگر بهشون رای ندیم و انتخابات رو تحریم کنیم ممکنه در نبودشون بلایی سر کشور بیاد.

سعیده شفیعی: ‏باید حتما بین گرایش ‎#زیدآبادی و ‎#تاج‌زاده یکی را انتخاب کنیم؟ راه‌حل سومی وجود ندارد که ما را به رسمیت بشناسد؟

امیرحسین کریمی: ‏مناظره‌ی ‎#تاجزاده _ ‎#زیدآبادی هم نتونست به سوال “باید چه کار کرد؟” پاسخ بده.

رسانه نیما: ‏تاجزاده با زیدآبادی مناظره داره ولی واقعا دیگه واسم مهم نیست[..]

مازیار خسروی: ‏فارغ از بعضی تصورات غلطش عبارتی که زیدآبادی در مناظره با تاجزاده گفت «پیشمرگ اصولگرایان». نشان داد چقدر این مرد سیاست ایران را درست فهمیده.

جعفر بلوری: ‏شورش در اردوگاه اصلاحات
سخنان بی‌پرده احمد ‎#زیدآبادی درمناظره با مصطفی ‎#تاجزاده: «جمع کنید بساط اصلاح طبی را، ضررش از این وضعیت بدتر نیست.
خدا را شکر که موسوی ۸۸ رئیس جمهور نشد. چون بساط تحریم ها میماند. دولت آمریکا چه صنمی با موسوی داشت که موسوی بخواهد تحریمها را بردارد..»

کیاوش حافظی: ‏شوخی ‎#زیدآبادی با ‎#تاجزاده درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات:
حتما باید تو انتخابات تنفس کنی؟ بیا برو تو این انجمن ها تاریخ درس بده یا خاطرات زندانت رو تعریف کن

آلبر کامو: ‏‎#مصطفی_تاجزاده در مناظره با ‎#زیدآبادی:
انتخابات مال مردمه نه حاکمیت؛
باید انتخابات رو آزاد کنیم نه اینکه واگذارش کنیم.

هاتف قاضی‌زاده: ‏‎مناظره زاکانی با تاجزاده خوب رسانه‌ای شد، قشنگ همه در موردش حرف میزدن، این یکی ولی اونجوری نشد. بااینکه زیدآبادی خیلی خیلی از زاکانی باهوشتر و منطقی‌تره.

احسان آقاجانی: ‏‎مناظره ‏ جالب بود،
و البته تفاوت عمده زیدآبادی با تاجزاده این بود که زیدآبادی هرگز مسئولیت های خاص در کشور نداشته است.
مسئولیت هایی که لازمه اش ارتباط با نهادهای قدرت باشد

آرش رازانی: ‏‎متاسفانه مخاطب با حرف و لحن زیدآبادی بیشتر احساس می‌کنه.اصلاح‌طلبی مثل تاجزاده که هنوز پای بازی وایساده،دستش خالیه.کسی روی بازنده شرط نمی‌بنده که هیچ،ملامت ش هم می‌کنه ناخودآگاه.باید گذاشت به حساب لمس دیوار ته بن‌بست این لحن رو،نه تفرعن.

سجاد خوشرو: ‏پیرو ‎#مناظره_تاجزاده_زیدآبادی لازم دیدم اعلام کنم من هم یک نهضتی هستم تا شاید با شمارش مجدد اعضا و معتقدین به آرمان اصلاحات آنهم از نوع اصیل‌اش نظر آقای زیدآبادی عوض شود!
‎#نهضت_آزادی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا