خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو الگوی شهید رجایی و آقای احمدی نژاد

«مرتضی باقری»، محقق تاریخ، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده، نوشت:

اینکه جناب احمدی نژاد را عده ای از دوستانش با وجود 8 سال رییس جمهور بودن و فرصت کافی داشتن برای تبدیل به الگوی خدمت و ساده زیستی صادقانه هنوز به رجایی تشبیه می کنند فارغ از میزان راستی این شباهت، خود حاکی از این واقعیت است که جناب احمدی نژاد در تیدیل شدن به یک الگوی صادقانه در این مسیر عنصر موفقی نبوده است و الا چرا کسی که 8 سال در سمت ریاست جمهوری همه گونه فرصت در اختیارش بوده است اینک بایستی برای اثبات صدق و راستی و ساده زیستی و… به شهید رجایی تشبیه شود.

آقای احمدی نژاد را به صفات و شخصیت خودش باید معرفی کرد؛ ویژگی هایی که 8 سال ریاست جمهوری و برجسته شدن در میادین مختلف جهانی و داخلی برای تمثیل در تاریخ ایران کفایت می کند.

مگر شهید رجایی چقدر فرصت یافت تا خود را به تاریخ و مردم بشناساند؟ رجایی بی آنکه بخواهد الگو شود بر اساس تربیت و تهذیب و خودسازی به مراتبی از اخلاق و پایبندی به اصول انسانی و دینی رسیده بود که در عمر کوتاه حضور در مناصب بالای حکومتی به عنوان یک شخصیت اخلاقی و ساده زیست صادق و خدمتگزاری فهیم و دانا نام خود را در تاریخ ایران جاودانه کرد. سید جلال محافظ شخصی شهید رجایی تا مدت ها بعد از شهادت رجایی، لباس های شخصی رجایی را می پوشید. هر گاه به او می گفتم این جوراب رنگ و رو رفته را چرا می پوشی، با افتخار می گفت متعلق به شهید رجایی است و طبق وصیتش به من رسبده است.

شهید عبدالعلی مزاری از رهبران بی بدیل شیعیان افغانستان که در اواخر سال 1372 به دست طالبان اسیر و شهید شد قبل از انقلاب اسلامی هم سلول شهید رجایی بود؛ در ضمن توصیف شخصیت رجایی می گفت وقتی در نیمه ی دوم سال یک ساعت به جلو کشیده شده بود غذای ما را ساعت 12 ظهر به سلول زندان می آوردند شهید رجایی عهد کرده بود اول نماز بخواند سپس نهار بخورد. لیکن ماموران زندان ساعت یک ظهر که وقت نماز می شد ظروف غذا را جمع می کردند و بدین گونه شهید رجایی مدت نیمه ی دوم سال غذای ظهرش را صرفا به خاطر عهدی که بسته بود از دست می داد. بسا که این موضوع اولین بار از خاطرات یک رهبر شهید افغانستان که هم سلول شهید رجایی بوده است اینک منتشر می شود.

آنچه از تاریخ و سنت الهی می دانیم اینکه لازم نیست جناب آقای احمدی نژاد را در تشبیه و تشبث به رجایی معرفی کنند خود ایشان به مقدار کافی معرف شخصیت خود هستند. به هر صورت گرد و خاک روزگار خواهد نشست و چهره ی واقعی آقای احمدی نژاد هم خود عنوانی خواهد شد. از هاله ی نور و ادعاهای ارتباط با عوالم بالا و امام عصر ع گرفته و تعیین وقت برای ظهور حضرت حجت ع دادن در سخنرانی های خاص در سال 84 که موردی را خود شهادت می دهم تا احساسات خاص … در وقت طواف در هنگام دست در دست شاه عبدالله و تا نان و پنیر و گردو خوردن کابینه ی ایشان و ادعاهای ساده زیستی در کنار سفرهای خانوادگی به سازمان ملل و تا سیاست های اقتصادی و ادبیات اخلاقی خاص ایشان و نحوه ی استدلالات در رقابت های انتخاباتی و تا اتهام بستن به افراد غایب در مناظرات تلویزیونی که خلاف مرام جوانمردی شناخته می شود و تا مسلط کردن تحریم های جهانی بر سر ملتی نجیب و مظلوم و تا اتفاقاتی که در عرصه های اقتصادی افتاد و تا سرنوشت ثروت و پول کشور و سرگذشت اطرافیان و سطح عوامفریبی ها و …

اینها خود برای تمثیل یک شخصیت تاریخی کفایت می کند. بالاخره انقلاب اسلامی برای آیندگان هم الگوی شهید رجایی را به ارث گذاشت و هم برای آگاهی بخشی به آیندگان جناب احمدی نژاد را… و این البته کم برای این کشور و ملت هزینه نداشت. بالاخره ملت ها برای ساخت تاریخ و عبرت آیندگان هزینه ها داده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا