خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش معاون وزیر کشور به «ممنوعیت منشی زن برای مدیران مرد»

معاون وزیر کشور در واکنش به برخی خبرها مبنی بر «ممنوعیت استفاده از منشی زن برای مدیران مرد و بالعکس» گفت: در ضوابط مدیریتی ارائه شده از سوی وزارت کشور، مجموعه‌ای از توصیه‌های مدیریتی به همه دستگاه‌ها صورت گرفته و از جمله در خصوص نحوه انتخاب منشی و مسؤول دفتر، به صورت ترجیحی به کارگیری منشی یا مسئول دفتر، توصیه شده است. لذا هیچ اجباری در کار نبوده بلکه این مسئله یک ضابطه مدیریتی برای بهبود فضای کاری بانوان بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر تقی رستم‌وندی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار کرد: ضوابط ابلاغی به دستگاه‌ها درخصوص عفاف و حجاب همواره در چارچوب اسناد بالا دستی کشور، به ویژه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و از این به بعد نیز همین مسیر پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی ضمن تکذیب ابلاغ بخشنامه‌ای جدید درخصوص عفاف و حجاب افزود: در سال 94 مجموعه ضوابط مدیریتی به دستگاه‌ها ابلاغ و در آن توصیه‌ها و پیشنهادهایی برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب به مدیران و دستگاه‌ها ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در ضوابط مدیریتی ارائه شده از سوی وزارت کشور، مجموعه‌ای از توصیه‌های مدیریتی به همه دستگاه‌ها صورت گرفته و از جمله در خصوص نحوه انتخاب منشی و مسؤول دفتر، به صورت ترجیحی به کارگیری منشی یا مسئول دفتر، توصیه شده است. لذا هیچ اجباری در کار نبوده بلکه این مسئله یک ضابطه مدیریتی برای بهبود فضای کاری بانوان بوده است.

رستم وندی ادامه داد: ظرف چهار سال گذشته با اقبالی که مدیران دستگاه‌ها داشتند و همکاری داوطلبانه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، به خوبی این سیاست در بسیاری از دستگاه‌ها پیگیری شده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی ضمن اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب، ادامه داد: در مصوبه سال 84 این شورا بر مناسب سازی فیزیکی و فرهنگی محیط کار در ادارات، بانک ها، مدارس، دانشگاه‌ها و شرکتهای خصوصی برای شاغلین و مراجعین و در سال 98 نیز مجدد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مناسب سازی محیط کار بانوان برای تامین اخلاقی و آسایس بانوان تاکید کرده است.

وی افزود: همواره ایجاد فضای امن، آرام و کاهش اختلاط بین زن و مرد در محیط های اداری، جزو سیاستهای کلان نظام بوده است. وزارت کشور هم در تمام پیگیری‌های خود به مدیران دستگاه‌ها این مسئله را تاکید کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا