خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ورزش: زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه وجود دارد

«مسعود سلطانی‌فر»، وزیر ورزش و جوانان گفت: رییس جمهور از من خواست شرایط را برای ورود تماشاگران زن به استادیوم‌ها فراهم کنم. زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان  در ورزشگاه وجود دارد.

به  گزارش وبسایت وزارت  ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: با تدبیری که دولت از دو سال گذشته در خصوص ساماندهی ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی داشت شاهد حضور آنها بودیم. از سال قبل رییس‌جمهور از من خواستند که زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را با همکاری وزیر کشور فراهم کنیم. نزدیک دو سال قبل در بازی با بولیوی شاهد حضور بانوان بودیم و بعد از آن نیز در بازی پرسپولیس و کاشیما بانوان حضور یافتند و در این دو بازی همه جوانب در نظر گرفته شد و هیچ مشکل و حاشیه‌ای وجود نداشت. در مسابقات جام جهانی فوتبال نیز دو بار برای تماشای بازی تیم‌ملی ایران خانواده‌ها به ورزشگاه آمدند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این تجربیات باعث شد که بعد از برگزاری جلسه با نهادهای ذی‌ربط به این‌تصمیم برسیم که بانوان بتوانند مجددا به استادیوم بیایند و بازخوردهای مثبت حضور زنان در ورزشگاه را مورد توجه قرار دادیم. بانوان شرکت کننده در این مسابقه نیز  همه ضوابط و ملاحظات را رعایت کردند.

وزیر ورزش و جوانان دلیل این امر را همدلی و علاقه بانوان نسبت به حضور در ورزشگاه اعلام و بیان کرد: این موضوع اراده نظام، دولت و مردم بود که به وقوع پیوست و امیدواریم که در بازی‌های آینده نیز این اتفاق رخ دهد.

او در ادامه سخنانش از رییس‌جمهور به خاطر حمایت لازم برای به ثمر رسیدن این کار بزرگ قدردانی کرد و گفت: از شورای امنیت کشور، وزیر کشور و نهادهای  انتظامی و امنیتی ذیربط تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها وجود دارد تاکید کرد: ورزشگاه‌های زیادی در مراکز استان‌ها داریم مانند امام رضا، نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز، فولادخوزستان، یادگار امام تبریز و پارس شیراز که امنیت آنها به خوبی تامین می‌شود و ورودی و معبر و خدمات مجزادارند، بنابراین زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد.

سلطانی‌فر در بخش دیگی از سخنانش در خصوص حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: این موضوع بارها با مسئولان صداوسیما مطرح شده ضمن اینکه با همکاری مجلس شورای اسلامی‌ قرار بر این شد که مجموعه ورزش کشور بتواند از حق پخش تلویزیونی استفاده کند.

وی در پایان افزود: از همان ابتدا کمیته‌های کاری را تشکیل دادیم و بارها خود من و معاونان جلساتی را برگزار کردیم. به هر شیوه‌ای که صدا وسیما گفته بود ما جلو رفتیم که متاسفانه هیچ گونه همکاری از سمت آنها صورت نگرفت و اراده‌ای در صدا وسیما برای پرداخت حق پخش و اجرای قوانین ذی‌ربط وجود ندارد. امیدوارم به زودی به قوانین تمکین کنند.

سلطانی‌فر همچنین در خصوص  مراسم راهپیمایی اربعین گفت: مراسم امسال با شکوه بسیار ی انجام شد. جمع کثیری از مردم جهان شیفته این مراسم هستند به طوری که غیر از شیعیان از پیروان ادیان و مذاهب دیگر در این راهپیمایی شرکت کردند. ۳.۵ میلیون نفر از هموطنان ما به این مراسم رفتند و با تدابیری که صورت گرفت  مراسم با نظم بیشتری  برگزار شد و طی بررسی‌هایی که انجام دادیم بالای ۹۷ درصد شرکت کنندگان در مراسم اربعین از خدمات رسانی دستگاه‌های مسئول رضایت کامل داشتند.

او در خصوص اقدامات صورت توسط وزارت ورزش و جوانان برای پذیرایی از زائران کربلا در اربعین حسینی گفت: طی دستورالعملی سه استان  خوزستان ایلام و کرمانشاه آماده پذیرایی شده بودند. موکب‌هایی که برپا شده بود و مردمی که خدماتی را ارائه  می‌دادند، صحنه‌های تاریخی و زیبایی را به تصویر کشیدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا