خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس مرکز آمار: مردم اعتماد خوبی به مرکز آمار ایران دارند

رییس مرکز آمار گفت: در قانون آمار، حفاظت از اطلاعات فردی و شخصی افراد تاکید شده است و به همین دلیل مردم اعتماد خوبی به مرکز آمار ایران دارند.

به گزارش ایسنا، جواد حسین‌زاده صبح امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی در قم عنوان کرد: در دنیای کنونی، بدون آمار امکان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وجود ندارد و در دنیا بسیار به آمار توجه دارند و خوشبختانه در کشور نیز نگاه خوبی نسبت به آمار و اهمیت آن وجود دارد.

وی افزود: در کشور نیز نظام آماری خوبی در مرکز آمار ایران وجود دارد، رویکر مرکز آمار ایران، کاهش مراجعه حضوری و آمارگیری سنتی است و باید به سمت روش ثبتی مبنایی در آمارگیری حرکت کنیم تا آمار دقیق‌تر باشد.

رییس مرکز آمار ایران بیان کرد: نظام آماری باید به سمتی حرکت کند که بر مبنای ثبتی باشد که هم هزینه کمتری دارد و هم دقیق‌تر خواهد بود؛ این روش باید در آینده نزدیک، جایگزین روش سنتی شود.

وی ادامه داد: در قانون آمار، حفاظت از اطلاعات فردی و شخصی افراد تاکید شده است و به همین دلیل مردم اعتماد خوبی به مرکز آمار ایران دارند و تا کنون نیز هیچ‌گونه اطلاعات شخصی افراد حتی به مراجع قضایی تحویل داده نشده است.

رییس مرکز آمار ایران، امروز در سفر به قم، با آیت الله اعرافی رییس حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد و همچنین دیدار کوتاهی با آیت الله نوری همدانی داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا