خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«راه‌اندازی تلویزیون خصوصی به نفع صداوسیما هم هست»

یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه سریال‌های تلویزیونی معتقد است: راه‌اندازی تلویزیون خصوصی می‌تواند به رونق برنامه‌سازی کمک بسیار زیادی کند.

بر اساس مصوبه جدید کمیسیون فرهنگی مجلس، بخش خصوصی می‌تواند با اجازه صداوسیما رادیو و تلویزیون فراگیر تاسیس کند؛ اتفاقی که پیش‌بینی می‌شود نتایجی چون رونق برنامه‌سازی، فعالیت بیشتر هنرمندان و برنامه‌سازان، جابه‌جایی خط قرمزها، چندصدایی در رسانه و … از ثمرات آن باشد.

اسماعیل عفیفه در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه‌اندازی تلویزیون خصوصی اظهار کرد: تکنولوژی خیلی منتظر تلویزیون خصوصی نبوده است همین حالا هم رسانه‌های جدید انحصار را از رسانه‌های سنتی و قدیمی از جمله رادیو و نشریات گرفته‌اند. خود به خود به کمک تکنولوژی و فضای مجازی مردم غیر از صداوسیما به منابع دیگری هم مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه فعالیت تلویزیون‌های خصوصی در همه جای دنیا رایج است، ادامه داد: این شبکه‌های تلویزیونی هر کدام در چارچوب فضای خود رقابت می‌کنند و رقابت است که باعث می‌شود تلویزیون خصوصی و دولتی رونق پیدا کند. در کشور ما نیز راه‌اندازی تلویزیون خصوصی اتفاق خوبی است؛ برای خود مجموعه صداوسیما هم این اتفاق خوب است و باعث رشد می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا کمرنگ‌تر شدن خط قرمزها می‌تواند محصول این اتفاق باشد؟ اظهار کرد: همه جای دنیا همه شبکه‌ها بر اساس ضوابطی برنامه‌سازی می‌کنند در ایران و صداوسیما هم این ضوابط وجود دارد. شبکه‌های خصوصی هم اگر ایجاد شود این ضوابط بستگی به تعریف آن شبکه‌ها دارد. اتفاقی که می‌افتد این است که مثل شبکه‌ نمایش خانگی آثاری که تولید می‌شود بیش از تلویزیون از تنوع برخوردار است. اگر تلویزیون بخواهد در کورس رقابت باشد باید خودش را عوض کند.

تهیه‌کننده سریال «آنام» در ادامه در پاسخ به اینکه راه‌اندازی تلویزیون خصوصی تا چه میزان می‌تواند به رونق برنامه‌سازی کمک کند؟ اظهار کرد: شبکه‌های خصوصی می‌توانند با تنوع تولیداتی که دارند به رونق برنامه‌سازی کمک کنند. در حال حاضر به دلیل برخی مسائل مالی، تولیدات صداوسیما کم شده و رونق ندارند. اگر این شبکه‌ها با  شبکه‌های تلویزیونی خصوصی در رقابت باشند، کیفت برنامه‌های خود را بالا می‌برند و لازمه این امر داشتن برنامه‌سازان قوی است تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند.

عفیفه درباره اینکه آیا چندصدایی می‌تواند محصول این اتفاق باشد نیز گفت: با راه‌اندازی تلویزیون خصوصی بخش‌هایی که فکر می‌کنند در صداوسیما جایی ندارند، چه بسا بعد از راه‌اندازی می‌توانند جایی داشته باشند؛ بنابراین اتفاق خوبی است و در این مقطع، کشور ما به چنین چیزی نیاز دارد.

او در پایان درباره همکاری‌های جدیدش با تلویزیون از ساخت سریال جدیدی برای شبکه یک خبر داد. آخرین پروژه اسماعیل عفیفه سریال آنام بود که به کارگرانی جواد افشار از سبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا