خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلانتری: محیط زیست نباید قربانی توسعه شود

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: محیط زیست نباید قربانی توسعه شود و توسعه بدون لطمه به محیط زیست صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری پنجشنبه شب در بدو ورود به استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: برای بررسی وضعیت شمال استان و بررسی راه اندازی منطقه ویژه آمده ایم تا بلایی مثل عسلویه بر سر منابع طبیعی و محیط زیست استان بوشهر نیاید.

وی افزود: این مصوبه تقریبا نهایی شده است اما طبق تفاهم صورت گرفته در مسیر توسعه شمال استان بوشهر، محیط زیست نباید قربانی توسعه شود و توسعه بدون لطمه به محیط زیست صورت بگیرد.

کلانتری با اشاره به تاثیر آلودگی های نفتی در خلیج فارس اظهار کرد: متاسفانه با توجه به بیشترین تراکم کشتی های نفتی در خلیج فارس و بیشترین چاه های نفت و گاز و تخلیه نفتکش ها و بارگیری آنها و همچنین هوای گرم خود منطقه و وضعیت گرمایش در دو سال اخیر محیط زیست دریا شدیدا به هم ریخته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در خلیج فارس تقریبا اکثر مرجان ها حالت سفیدی به خود گرفته اند، لازم است که کشورهای پیرامون خلیج فارس با هم به این مسئله توجه داشته باشند، اما مسائل سیاسی و اختلافات سبب شده که محیط زیست خلیج فارس قربانی شود.

وی خاطرنشان کرد: یک کنوانسیون بین المللی در خلیج فارس به مرکزیت کویت تشکیل شده ولی به علت اختلافات سیاسی فعلی بین کشورهای حوزه خلیج فارس فعلا فعال نیست و بستگی به این دارد که هر کشوری چقدر بتواند محیط زیست خود و محیط دریا را حفظ کند.

عیسی کلانتری یادآور شد: ایران بیش از کشورهای دیگر به محیط زیست دریا و خلیج فارس توجه دارد، امیدوارم کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس هم ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا