خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی وزارت امور خارجه روسیه درباره‌ی دیدار عراقچی و ریابکوف

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به محور گفت‌وگوهای عراقچی و ریابکوف معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به رایزنی‌های سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نوشت که این دو مقام بر سر مسائل مرتبط با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

طبق این بیانیه، دو طرف با در نظر گرفتن اساس و منافع برنامه جامع اقدام مشترک، بر اجرای توافقات منعقد شده در سال ۲۰۱۵ و پایبندی به تعهدات هسته‌ای مجددا تاکید کردند.

معاون وزرای امور خارجه دو کشور همچنین بر بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای،حمایت از ابتکارات سازنده، تلاش برای حفظ همبستگی، اجرای طولانی‌مدت برجام و کاهش تنش در خلیج فارس تاکید کردند.

بنا بر این گزارش روز گذشته خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع آگاهااز برنامه دیدار سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در مسکو خبر داده بود. این منبع روس همچنین مدعی شده بود که محور گفت‌وگوهای این دو مقام شامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا