خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت مقتدی صدر از معترضان عراق

همزمان با پیوستن اعضای پارلمانی فراکسیون سائرون به صف معترضان، رهبر جریان صدر عراق از مسئولان عراقی که آن‌ها را “فاسد” خواند، خواست تا پیش از برکناری استعفا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ خود درخصوص تظاهرات عراق آورده است: ای مفسدان، اگر می‌خواهید مردم نکشند و آتش نزنند آن‌ها را رها کنید.

وی از کسانی که آن‌ها را “فاسد” خواند خواست تا پیش از آنکه برکنار شوند، استعفای خود را تقدیم کنند.

رهبر جریان صدر عراق افزود، اگر به نظر برخی، تظاهرات، تحصن و اعتصاب راهکار نیست، آیا چنگ زدن به قدرت راهکار است در حالی که توانایی پایان دادن به درد و رنج مردم و نجات آنها از مفسدان و فراهم نمودن زندگی کریمانه برای آنها را ندارد؟!

مقتدی صدر خواستار اقدام و تحرک برای ممانعت از کشانده شدن عراق به جنگ داخلی و فتنه شد و گفت در این صورت همه چیز تمام می‌شود و هر انسان فاسد و بیگانه‌ای بر کشور و مردم حکم‌فرمایی می‌کند.

وی گفت، اگر دولت نتواند فساد مسئولان پیشین را اصلاح کند پس هیچ خیری در آن‌ها و پیشینیان آنها نیست.این مردم جماعتی هستند که خواهان زندگی کریمانه و سرزمینی بدون فساد و مفسدان هستند.آنها گروهی هستند که موفق شدند با اعمال فشار بر مفسدان آنها را مجبور به عقب‌نشینی و تلاش برای انجام اصلاحات کنند. (ای نخست وزیر) آیا آنها را برای تکمیل طرح اصلاحات که مدعی آن هستید ، انتخاب نمی‌کنید؟!

در همین راستا اعضای فراکسیون سائرون در پارلمان عراق اعتصاب کرده و اعلام کردند تا برآورده شدن  خواسته‌های تظاهرکنندگان این اعتصاب ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا