خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مشکلات زیست محیطی عامل خروج ۷۰ درصد نخبگان از خوزستان است»

مشکلات زیست محیطی به گفته‌ی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عامل مهاجرت ۷۰ درصد نخبگان استان است. او در ادامه گفت «باید ساز و کاری فراهم شود تا صنایع آلاینده مکلف به پرداخت هزینه درمانی بیماران تنفسی باشند.»

به گزارش اخبار خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: برای کاهش آمار مهاجرت و شمار بیماران تنفسی باید راهکاری برای حل مسائل زیست محیطی در استان اندیشیده شود.

عبدالله افرازه شهاوند گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کاهش آلایندگی شرکت‌های وابسته به خود باید از دانش و راهکارهای به روز شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند.

افرازه شهاوند با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوای استان سوزاندن باقی مانده برداشت مزارع نیشکر است تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان موظف به خرید ماشین آلات برداشت سبز نیشکر هستند.

هزینه درمان بیماران تنفسی باید توسط صنایع آلاینده پرداخت شود

شهاوند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید ساز و کاری در استان ایجاد شود که هزینه درمان بیماران تنفسی از سوی صنایع آلاینده به بیمارستان‌ها پرداخت شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی استان در این راستا، هزینه های درمانی بیماران تنفسی را برآورد کنند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به منظور ایجاد ساز و کار مربوطه، باید صنایع آلاینده را مشخص و معرفی کنند.

خرید تجهیزات ضروری است

شهاوند با بیان اینکه یکی دیگر از عامل‌های آلایندگی هوای استان فلرهای نفتی است افزود: برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در استان اقدامات خوبی انجام شده البته برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، خرید تجهیزات و تامین منابع مالی مورد نیاز، ضروری است.

او با اشاره به مشکلاتی که در تامین شیر خشک در استان وجود داشت اضافه کرد: پیگیری‌های خوبی از سوی معاونت غذا و داروی استان برای تامین شیر خشک انجام شده و تا ۲ ماه آینده وضعیت توزیع این کالا در داروخانه‌ها بهتر خواهد شد.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به وضعیت آلایندگی در هوای اغلب شهرستان‌ها، ضروری است کارگروه تخصصی هوای پاک استان فعالیت و پیگیری بیشتری برای کاهش تولید آلودگی توسط صنایع استان داشته باشد.

بیان کرد: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم برای افزایش تولید دارو در کشور انجام شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده وضعیت تامین و توزیع دارو در آذر و دی ماه امسال بهتر خواهد شد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت خوزستان در این نشست با اشاره به پایین بودن سطح تکنولوژی ماشین آلات کارخانجات نیشکر در استان گفت: همین عامل باعث شده تا برداشت نیشکر از مزارع به صورت سنتی و یا با سوزاندن باقی مانده محصول انجام شود که باعث افزایش آلایندگی در هوای استان شده است.

حمیدرضا فلاح اظهار کرد: یک تاجر قطری برای واردات ماشین آلات به استان و همچنین خرید علوفه و باقی مانده محصول نیشکر اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا