خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ یک مداح به مطهری درباره‌ی تعطیلی روز آخر صفر

میثم نادی، مداح اهل بیت، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز در پاسخ به یادداشت روز گذشته‌ی علی مطهری نماینده‌ی مردم تهران در مجلس [لینک]، نوشت:

هوالعزیز
آقای علی مطهری
سلام علیکم
ایام سوگواری آل الله را تسلیت می‌گویم.
درباره مطلب اخیرتان با عنوان “تعطیلی روز آخر صفر، یک بی‌تدبیری” نکاتی را مطرح می‌کنم؛ شاید موثر بیفتد.

۱. نوشته‌اید که تعطیلی روز آخر صفر “بی‌تدبیری و بدسلیقگی” است و فیلسوف‌مآبانه پیشنهاد داده‌اید مناسبت‌های بسیار مهم این روز و روز ۲۸ صفر در یک روز تجمیع و گرامی داشته شود!

البته تلاش‌های افراطی شما برای بیان دیدگاه‌های شاذ جهت جلب توجه دیگران، برای مردم آشکار شده است اما به جهت مقابله با شبهه‌افکنی‌ها لازم به دریافت پاسخ هستید.
از شما سوال می‌کنم: چرا همیشه در تقابل با شعائر دینی شمشیرتان بیرون است و در سایر موارد، مصلحت را بر قلاف می‌دانید؟ چرا درباره سایر تعطیلات ژست روشنفکرمآبانه نمی‌گیرید؟ مثلا چرا نمی‌گویید تعطیلات ۲۹ اسفند و ۵ روز ابتدای سال را در یک روز تجمیع و گرامی بداریم؟! ایضا ۱۲ و ۱۳ فروردین را!

۲. برای جاانداختن شبهه‌ی خود بلافاصله خسارات اقتصادیِ ناشی از تعطیلات مذهبی را پیش کشیده‌اید! لطفا شما و باند همسویتان درباره ضربه‌های اقتصادی سخنی نگویید که علاوه بر فراهم‌کردن اسباب خنده‌ی خلق الله، موجبات خشم و نفرین آنها را نیز به خود جلب خواهید کرد.
شخص شما ۱۲ سال است در مجلس حضور دارید و در بخشی از این سال‌ها نیز جزو هیات رئیسه بوده‌اید؛ و حالا به جای فرافکنی باید به موکلان خود پاسخ دهید برای بهبود اقتصاد آنها دقیقا چه کرده‌اید!
جالب اینجاست که مدل حضور شما به گونه‌ای بوده که در دوره‌ای عضو لیست مورد حمایت دولت سابق بوده‌اید و در دوره‌ای در لیست دولت فعلی که علی الظاهر ۱۸۰ درجه با قبلی تفاوت دارد، حاضرید! جل الخالق از این همه تعامل!

۳. اوج کاریکلماتور شما آنجایی است که از یک طرف پیشنهاد حذف تعطیلی روز شهادت امام رضا(ع) را داده‌اید و از طرفی نوشته‌اید اگر آن روز تعطیل نباشد، میتوان در ادارات و… مجلس برگزار کرد و به صورت نانوشته ادارات را به تعطیلی غیررسمی دعوت کرده‌اید! چرا سخنی می‌گویید که خود در پیچ و تاب آن گرفتار شوید؟

۴. متاسفم که عزیمت میلیونی زائران به مشهد مقدس را نمی‌بینید و شمال رفتن مردم را بزرگ جلوه می‌دهید و تاسف بیشتر آنکه موضوع را به گونه‌ای مطرح کرده‌اید که گویی مسافران شمال ضددین و ضدامام رضا(ع) هستند! این همه بدبینی به مردم از کجا نشات می‌گیرد؟ چرا احتمال نمی‌دهید که بسیاری از همین مسافران، اهالی شمال کشور هستند و در تعطیلات به زادگاه خود می‌روند تا در مواطن خود اقامه‌ی عزا کنند؟ چرا احتمال نمی‌دهید که بسیاری از مسافران، خانواده‌های مومنی هستند که علاوه بر استفاده از فرصت تعطیلات و گذر ایام در کنار خانواده، از مساجد و مجالس بین راهی و در شهرهای مختلف نیز استفاده می‌کنند؟ شما وکیل المله هستید؟!

۵. در عبارتی دیگر از پراکنده‌گوییِ خود، ظاهرا در قافیه به تنگ آمده‌اید و بدون هیچ ارتباطی، پای مداحان اهل بیت را نیز به میان کشیده‌اید؛ عبارتی که بیشتر از هر چیز، حقد و کینه‌ی شما را نسبت به جامعه‌ی معزز و محترم ستایشگران آل الله روایت می‌کند. البته به شما که براساس مصلحت شخصی، رفیق حمام و گرمابه‌ی اهانت‌کنندگان به عزای امام حسین(ع) در عاشورای سال ۸۸ هستید، حق می‌دهم که از مبلغان و مروجان سبک زندگی حسینی عقده در دل داشته باشید؛ و این موضوع وقتی با استقبال روزافزون مردم (خاصه جوانان) از مجالس پرشوروشعور هیات‌ها مواجه شده، تبدیل به حسادت نیز خواهد شد که پناه بر خدا از وسوسه‌های شیطان.

۶. در جای دیگری نوشته‌اید “خود امام رضا(ع) هم راضی نیست…”! ظاهرا امر را بر خود مشتبه دانسته‌اید که جزو راویان حدیث هستید! خیر؛ اینگونه نیست، علی مطهری کسی نیست جز فرزند استاد شهید آیت الله مطهری و احترام مردم را نباید اقبال به خود بداند. اگر به شما رای هم داده‌اند، در حقیقت تایید آن شهید فرزانه بود و حالا که تفکرتان و رفتار سیاسی مذبذبتان بر همگان آشکار شده، از شما دعوت می‌کنم در انتخابات مجلس سال جاری نیز حتما کاندیدا شوید تا اقبال مردم از افکارتان دقیقا مشخص شود.

۷. و اما نکته‌ای فنی:
از آنجایی که ظاهرا آنقدر درگیر موضوعات سخیف سیاسی و شبهه‌افکنی هستید که فرصت مطالعه‌ی به روز ندارید، لیست تعداد روزهای تعطیل سالانه‌ی چند کشور در ادامه منتشر می‌شود تا با روزهای تعطیل کشورمان مقایسه‌ای ساده داشته باشید:
سعودی ۱۲۶
چین ۱۲۴
ژاپن ۱۲۱
مالزی و بحرین ۱۲۰
آمریکا ۱۱۹
ترکیه و امارات ۱۱۸
ایتالیا ۱۱۶
آلمان و فرانسه ۱۱۵
و برزیل ۱۱۳ روز.
حالا آمار تعطیلات سالانه‌ی ایران را ملاحظه کنید: فقط ۷۸ روز!
پرواضح است که مشکلات اقتصادی بخش خصوصی و دولتی که خود را سینه چاک آن جا زده‌اید، در تعداد روزهای تعطیل نیست، بلکه در تعطیلی مدیران و تصمیم‌گیران لیبرال مسلک است.
پس در این چند روز باقیمانده از عمر قدرتتان به فکر اصلاح باشید.

نوکر روسیاه ارباب
میثم نادی

تعطیلی روز آخر صفر و یک بی‌تدبیری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. بازم دم خودمون منظورم بچه هیئتی هاست خوبه از چهار تا بنر و پارچه مشکی خجالت می کشید خدا کنه همش عزا و ماتم باشه تا شما ها ناموستون رو برای نمایش بیرون نیارین یا صدای وق وق اهنگ خودرو تون رو از مردم که خجالت نمی کشید لااقل از همین عزادرای ها شاید اونم معلوم نیست در کل به گفته اون آقای بزرگ جهان هر کس به وسعت فکر اوست

  1. آقای محترم همه می دانند پاسخ شما اصلا کارشناسی شده نیست نمی گویم گفته های آقای مطهری هم صحیح می باشد اما اینو میدانم که این تعطیلات اگر برای دیگران نون نداشته باشد برای امثال شما ها آب دارد .بس کنید آقا .معلوم نیست توی این مملکت کی به شما این اختیار را داده که هر [چیز] سخیف را به نماینده ای که بالاترین رای را در تهران آورده نسبت می دهید .خجالت چیز خوبی است …

    10
    42
    1. مملکتی که [امثال اینها] اداره کنند از این بهتر نمی شود هر کی که صداش خوب بوده یا فکر کرده صداش خوبه وقتی دیده تو خواننده های پاپ جا نداره و از طرفی پاکت های آخر مجلس صرفش بیشتره تو این مملکت همه کاره شده یا هفت تیر می کشه یا به عورت رییس جمهور کار داره یا به نماینده مجلس توهین می کنه.

      3
      23
    2. حیف از مردمی که وقتی از یک سوراخ گزیده میشوند باز هم خود را کنار سوراخ میگذارند تا باز هم گزیده شوند.
      احسنت به شما مداح اهل بیت که اینطور روشنفکرانه و متدیانه به سخنانی اراجیف مانند پاسخ میدهید.

      26
      5
    3. بله معلومه امثال شماها امثال مطهری هارو بر مسند قدرت نشوندید و روزگار مردم رو سیاه کردید البته همه اینا بر میگرده به بصیرت و تدبیر شما که کاملا کارشناسی شده رای می دید ازبس تو رای دادن کارشناسید ماشالله….

      2
      8
    4. […] تو حلق نماینده و مردم احمق. و خود فیلسوف بین تهران با این رای دادنشون […] به مملکت. […]

      4
      4
    5. تهرانیا به چی این اقا رای دادن داداش؟؟؟؟؟
      اینی که بیشترین رای رو اورده ینی پیغمبر زاده است
      روحانی هم رای خوبی اورد ولی برو دست رو دل مردم بزار ببین حال و روزشونو
      اگه به قیامت معتقدی بدون فردا یقیه تو و امثال تو که به همچین مسئولین بی عرضه ای رای دادن گیره
      یکم فکر کن و بعد جواب بده

  2. ادبیات وجملات این بنده خدا نشان میده که آقای مطهری جواب وی
    را قبلا داده، ( اقدامات عوام پسند!).با این حال مشارالیه خواسته باوجود ضعف سوادو ظرفیت نزد مخاطبین آقای مطهری دیده شود.

    2
    13
  3. خداخیرش بده خودش رو موظف دونسته جواب صحبتای سخیف این آقا رو بده.
    واقعا چه خوش حاله از اینکه فامیلیش مطهریه!

    19
    1
  4. مرگ بر ضد ولایت فقیه و امثال کسایی ک مثل ایشونن و چهره ای دارند ک فقط خدا اینجور آدما رو میشناسه ، آقای مطهری خجالت بکش جای بیچارگی داره ک پدرتون ب اون بزرگی همچین فرزند […] داره….

    17
    1
  5. البته این زیاد عجیب نیست که یه مداح(…)از جیب خودش دفاع کنه.یه روز ازاین روزا کمتربشه یعنی یه روز چند میلیون تومانی ازدست داده.بنابراین توی این مملکت که هرکی به فکرجیب خودشه اونم ازمنافعش بایددفاع کنه.این آل الله و آل رسول گفتنش هم وسیله وابزارکارش هست.پس بایدبهش حق بدیم

    1
    11
  6. دین و دنیای ما نسل جوان از وقتی به فنا رفت که مراح‌های پاکتی و بی ادب و سیاست زده وارد گود شدند. [بروید کنار] بلکه ما به دین از دست رفته را بازیابیم

    2
    9
  7. واقعا برای مملکتم متاسفم که چندتا مداح در همه ی امور دخالت میکنند
    الحق که از نمد ائمه ی بزرگوار کلاه پر رنگ و لعابی برای خود بافته اید.

    2
    14
    1. واقعا برای شما هم متاسفم که دم از ازادی بیان و جامعه متمدن میزنید ولی تا یکی بر خلاف میلتان حرفی بزند اینجور ناراحت میشید
      جناب مطهری قیمه ها رو ریخته تو ماستا ….

      6
      2
  8. جالبه وقتی یک بازیگر معلوم الحال یا یک ورزشکار از اون معلوم الحالتر میاد دهن مبارکش رو باز میکنه و تو هر سوراخی تو مملکت سرک میکشه یک عده میگن آفرین و به به ولی حالا نوبت به اعتراض به جای یک مداح که رسیده همون یک عده برعکس نظرمیدن.خدایی اگه این حرفها از دهن بازیگرموردعلاقتون دراومده بود بازم اینطور ناجوانمردانه جواب میدادین.

    12
    1
  9. مرگ بر ضد ولایت . اینها در کسور امام رضا تحمل یک روز عزاداری برای امام رضا را ندارند . و امثال مطهری نون به نرخ روز خور نیز آتش بیار معرکه اند . خدا لعنتتون کنه

    11
    2
  10. احسنت به اقای نادی
    ممنون از این طور جواب دادن
    واقعا حال کردم
    مطهری باباش گنده بود
    اینم میخواد حرفای فلسفی بزنه
    متاسفام برای امثال مطهری های منافق

    8
    1
  11. سلام . متاسفم برای علی مطهری و برای طرفدارانش . امام حسین خیلی قشنگ فرمود : الناس عبید الدنیا مردم بنده دنیا هستند . آقای مداح بعضی ها بیشتر از این نمی فهمند و به همین علت خدا به رسولش فرمود : کلم الناس علی قدر عقولهم با مردم به اندازه عقلشان سخن بگو . این ها همان هایی هستند که اجدادشان قرآن را بر سر نیزه کردند حال آنکه قرآن ناطق روبرویشان ایستاده بود و خدا در قرآن در سوره کافرون زیبا فرمود : لکم دینکم ولی دین موسی به دین خویش عیسی به دین خویش

  12. گیرم پدر تو بود فاضل (که واقعا هم فاضل از همه جهات بود آیت الله مطهری) اما از فضل پدر تورا حرفهایی سخیف رسیده حاصل .در چند دوره مجلس سخنانی که ارزش پدر بزرگوارت را می آوری پایین کاری نداری.

  13. احسنت بر جواب متدینانه و عاقلانه
    ای مردم بدبخت بازیگر پرست که تا عورت بازیگرها رو دنبال میکنید که رنگش چیه و…
    متاسفم برای همه لیبرال ها غرب وطن ها و بی لیاقت ها
    تا یک مداح و روحانی رو میبینن انگار دشمن خدا رو میبینن ولی تا یک بازیگر بی سواد ضد دین و میبینن انگار همه چیزشون و دیدن
    مطهری یک ضد دین و یک نان به نرخ روز خور و بیچاره کننده مردم هست. ان شاءالله خدا ببخشه اونو

  14. رضا، کورش،امیری و… شما ذره ای در کلامتان انصاف و منطق نیست غیر از هو کردن و تهمت بلد نیستید.حرف حق از هر کسی قابل پذیرش است و حرف ناحق از رئیس جمهور هم قابل پذیرش نیست. متعصبانه و باندی حرف نزنید باشه؟! ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا