خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح آمریکا برای اقدام علیه نظامیان ایران در سوریه؟!

به‌نوشته‌ی اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد مشخص شده که آژانس‌های اطلاعاتی‌ آمریکا قصد دارند نیروهای افراط‌گرای سوری را برای انجام دادن اقدامات هدفمند علیه مستشاران نظامی ایران، کارکنان نظامی روسیه و اعضای نهادهای دولتی سوریه هدایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرده است آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برنامه دارند نیروهای افراط‌گرا در اطراف دمشق و لاذقیه را برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی سوری، مستشاران نظامی ایرانی و کارکنان نظامی روسیه هدایت کنند.
دفتر مطبوعاتی این نهاد امنیتی روسیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهدافشان در سوریه، به طور فعالانه از ارتباط نزدیکشان با مخالفان مسلح سوری استفاده می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برنامه دارند گروهی مخفی از نیروهای افراطی را در دمشق و لاذقیه و استان‌های هم‌جوار آنها برای انجام دادن اقدامات هدفمند علیه اعضای سرویس‌های مجری قانون سوریه، مستشاران نظامی ایران و کارکنان نظامی روسیه، هدایت کنند.

به گفته این نهاد روس، آمریکا همچنین قصد دارد کارزاری رسانه‌ای برای برانگیختن اعتراضات در سوریه راه بیاندازد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این راستا مطرح کرد: اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه نشان می‌دهد هدف دولت آمریکا حفظ حضور این کشور در سوریه و ممانعت از برقراری ثبات در وضعیت آن است. واشنگتن قصد دارد یک کارزار رسانه‌ای گسترده، از جمله در شبکه‌های اجتماعی عربی زبان به منظور ایجاد روحیه اعتراضی در جامعه سوریه برپا کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که طبق اطلاعات به دست آمده، آمریکا به طور فعالانه در چپاول منابع طبیعی سوریه دست دارد و فعالانه به تجارت غیرقانونی نفت تولید شده در استان‌های اشغالی در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد که حدود یک سوم نفت غارت شده با وساطت آمریکایی‌ها به اقلیم خودمختار کردستان عراق به قیمت هر بشکه ۳۵ تا ۴۰ دلار فروخته می‌شود.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش نظامیانش را به سوریه فرستاد اما با وجود اعلام شکست این تشکیلات تروریستی، هنوز کاملا آن‌ها را از خاک سوریه خارج نکرده است. واشنگتن علاوه بر این، برای اعزام نیروهایش به این کشور عربی مجوز شورای امنیت سازمان ملل و یا دعوت دولت سوریه را ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا