خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لطفا دست از سر جهاد دانشگاهی بردارید

در متنی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی آمده است:

آقای نوبخت!

دو بار تصمیم نابجا، لطفا دست از سر جهاد دانشگاهی بردارید!

حکم رییس جهاد دانشگاهی هر سه سال یکبار توسط رییس جمهور صادر می شود.اما بر اساس یک سنت تاریخی ابتدا مدیران ارشد به چند گزینه رای می‌دهند و آنگاه هیات امنا مرکب از دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه، وزیر علوم، وزیر بهداشت، رییس وقت جهاد و سه نفر جهادگر که منصوب خود او در تشکیلات جهاد هم هستند فردی را به عنوان رییس آینده جهاد به شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌کنند.

در چند دوره اخیر یا اساسا بطور رسمی رای گیری انجام نشده و یا فردی به غیر از آقای دکتر طیبی رییس کنونی جهاد، بالاترین رای را داشته است. هم در این دوره و هم در دوره قبلی که دکتر علی منتظری نخستین رای بدنه جهاد را داشت متاسفانه دکتر نوبخت با میانداری و بعنوان نماینده ارشد دولت در هیات امنای جهاد بدون کمترین اعتنایی به بدنه جهاد و خرد جمعی حاکم بر این نهاد علمی، فرهنگی، پژوهشی کشور به‌نحوی میانداری نموده که نتیجه آن تحمیل گزینه نامقبول بر جهادگران بوده است.

انتخاب دکتر طیبی برای بار چهارم به عنوان رییس جهاد دانشگاهی در جلسه اخیر هیات امنا که صاحبنظران آن را دستپخت جناب نوبخت می‌دانند، به راستی بخش عظیمی از جهادگران را در بهت و ناامیدی فرو برده است.

آقای نوبخت گرامی!

جهادگران با چه زبانی به شما بگویند که در زمانی که در همه سازمان‌ها حتی در خصوص امامان محترم جمعه سخن از تغییر و تحول است، چهار بار رییس کردن یک فرد آن هم با بیش از سی و پنج سال  سابقه، خلاف عقل و منطق و اصول بدیهی مدیریت است؟

جناب نوبخت!

با چه زبانی به شما بگوییم فردی که احمدی نژاد را رفیق سی ساله، نیاز واقعی انقلاب و ستون توسعه علمی کشور می‌دانسته، هم اکنون دوران بازنشستگی‌اش فرا رسیده و باید جای خود را به فرد و تیمی جدید بدهد تا طرحی نو دراندازد؟!

آقای دکتر نوبخت!

جهاد دانشگاهی لبریز از نیروی انسانی توانمند است و بسیاری از وزرا، معاونان وزرا، نمایندگان مجلس، روسای سازمان‌ها جهادی بوده و هستند و در این سازمان که عمری به قدمت انقلاب دارد و شاخصه‌اش تحول و نوآوری است قحط الرجال نیست که یک مدیر که از قضا نسبت به دیگر گزینه‌ها محبوبیتی ندارد به مدت دوازده سال بر یک صندلی بنشیند. لطفا فرصتی بدهید تا مدیری توانمندتر بیاید و گره از هزار مشکل کنونی این نهاد بگشاید.

امید است شورایعالی محترم انقلاب فرهنگی و در  راس آن رییس جمهور محترم با مدنظر قرار دادن رویه ها و سنت های حاکم بر جهاد و عنایت به افکار عمومی بدنه انقلابی و تحصیلکرده آن ،کم دقتی هیات امنا را جبران ساخته و با انتخاب مدیری کاردان‌تر و شایسته‌تر، جهادگران را شادمان نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پیشنهاد می شود هیات تحقیق و تفحص از طرف مجلس عملکرد جهاد دانشگاهی را در دستور قرار دهد تا نشود آنچه که در هلال احمر شد! اگرچه مملکت دیگه تا اردیبهشت ماه مجلس ندارد؟

  2. بهتر است ،جهاد را با وزارت علوم ادغام و این نهاد تاریخ مصرف گذشته و ماموریت خود ساخته را تعیین تکلیف کنند. واقعا جای تاسف است که هیئت علمی و کارکنان متعهد و دلسوز در واحدهای جهاددانشگاهی چندین ماه حقوق نگیرند و اقتصاد خانواده اشان دچار مشکل شود. تا کی باید 70 درصد فدای منافع اقلیت دفتر مرکزی حقوق منظم گیر از بودجه های دولتی شوند.

  3. جهاد دانشگاهی خیلی وقت است که از ریل خارج شده است. بهتر است در وزارت علوم و بهداشت ادغام شود تا روسای جهاد جوابگوی اعمال و بی تدبیری خود به یه مقام بالاتر باشند. در حال حاضر خدا را بنده نیستند و هم بودجه دولتی دارند و هم درامد شخصی و با این همه درآمد حداقل حقوق را تو کشور میدن. درباره نحوه خرجکرد درآمدشان هم به کسی پاسخگو نیستند. روسا حقوق و پاداش آنچنانی میگیرند ولی برای حقوق نیروها بودجه ندارند. واقعا جای تاسف دارد. واقعا من و همکارانم از بودن تو جهاد پشیمانیم ولی چاره ایی هم نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا