خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت در سایت همسوی وزیر با تجمع رادیولوژیست ها

رییس هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با یک سایت همسو با وزیر بهداشت، ضمن ابراز مخالفت با برگزاری تجمع مقابل وزارت بهداشت [لینک] گفت: هیات مدیره این انجمن پیش از برپایی تجمع اعتراضی اخیر در نامه ای به وزارت بهداشت، مخالفت خود را با برپایی تجمع اعتراضی بیان کرده بود.

به گزارش انصاف نیوز، دکتر جلال شکوهی در گفتگو با سلامت آنلاین گفته است: اعضای هیات رئیسه این انجمن پیش از این با نوشتن نامه مستقیم به وزیر بهداشت، خواهان مذاکره با وزیر و دکتر علیرضا استقامتی، دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت بود، اما پیش از اینکه پاسخی از وزارتخانه دریافت کنیم، رادیولوژیست ها مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند که این حرکت مورد تایید انجمن رادیولوژی نیست.

همچنین دکتر بهزاد پوپک، رییس انجمن علمی دکترای علوم آزمایشگاهی با همان سایت همسو با وزیر، تعامل و گفتگو را روشی موثر برای بیان خواسته های صنفی خواند و گفت: این انجمن همواره تلاش کرده است تا خواسته های خود را در محیطی قانونی و آرام مطرح کند؛ البته تحقق این خواسته نیازمند وجود رابط بین بخش خصوصی و دولتی است. اخذ تصمیمات اجرایی برای بخش خصوصی، نیازمند رایزنی و مشاوره با افرادی است که در این بخش فعال و ذی نفع این دسته از سیاست گذاری ها هستند و از آنجایی که بسیاری از مدیران اجرایی ما در کنار بخش دولتی در بخش خصوصی هم فعالیت می کنند، بهتر است از مشاوره آنها در این تصمیم گیری ها استفاده شود. خوشبختانه وزیر بهداشت با این انجمن تعامل خوبی دارند و این انجمن خواهان ارتباط بهتر با معاونت درمان وزارت بهداشت و  آزمایشگاه مرجع سلامت است که امیدواریم این امر با دستور مستقیم وزیر محقق شود.

واکنش وزیر چه بود؟

شایسته نیست زنان را مردان سونوگرافی کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدحسن [قاضی زاده] هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه ی مراسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره «واکنش‌های تند نسبت به تجمع رادیولوژیست‌ها در مقابل وزارت بهداشت که عنوان می‌شود باعث دستگیری و ضرب و شتم آنها شده است»، گفت: پاسخ من همان چیزی است که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است. ولی درباره دستگیری و بازداشت این افراد باید از پلیس امنیت سوال کرد ولی متعاقبا با هر نوع تجمع غیرقانونی در کشور برخورد می‌شود. (سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است که حدود 60 مجوز انجام سونوگرافی با تعرفه گذاری مشخص برای متخصصان مراقبت‌های جنین صادر شده است).

قاضی زاده هاشمی در توضیح بیشتر و پاسخ به اعتراض رادیولوژیست‌ها مدعی شد: شاید شما رسانه‌ها ندانید پشت پرده این اعتراضات چیست به هر حال بنده این سوال را از شما می‌پرسم آیا شما اجازه می‌دهید خواهر و یا مادرتان را یک مرد سونوگرافی کند بنابراین این کار اصلاً شایسته نیست از آن طرف هم این خدمت را گروه‌های دیگر نیز می‌توانند انجام دهند مثلا در بازدیدی که از نیویورک داشتم پرستاران این کار را انجام می‌دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا