خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به درگذشت اعظم طالقانی

رییس‌جمهور با صدور پیامی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه خانم اعظم طالقانی بانوی پرتلاش و انقلابی و دبیر کل جامعه زنان انقلاب اسلامی، از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت بانوی پر تلاش و انقلابی مرحومه اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، موجب اندوه فراوان شد.

این بانوی مبارز، نه تنها شاهد مجاهدات و همچنین زندان های طولانی پدر بزرگوارش مرحوم آیت الله طالقانی بود، بلکه خود نیز از زنان پیشگام در مبارزه با رژیم پهلوی بود و سختی های فراوانی در این مسیر تحمل کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیت های سیاسی، سالیان متمادی از عمر خود را وقف انجام فعالیت اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع از حقوق زنان کرد و کارنامه پر باری از خود بر جا گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده گرامی و بیت شریف اندیشمند فقید، آیت الله طالقانی و عموم دوستداران آن سفر کرده تسلیت می گویم و از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

حسن روحانی . رئیس جمهوری اسلامی ایران»

متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

درگذشت سرکارخانم‌ اعظم‌ طالقانی، نماینده دوره اول  مجلس شورای اسلامی و از مبارزان دوران ستمشاهی را به بیت مرحوم‌ آیت الله طالقانی، خانواده گرامی ایشان و سایر بستگان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره رحمت و آمرزش و  برای بازماندگان صبر  و اجر طلب می کنم.

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی»

متن پیام محمود واعظی به این شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

درگذشت دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی و از مبارزان پیشکسوت آزادی‌خواهی، بانو اعظم طالقانی باعث تأثر و تألم خاطر گردید.
ایشان از معدود زنان شجاع و فداکاری بود که سختی های دفاع از آرمان های بلند انسانی و اسلامی را در دوران ستم شاهی تحمل کرد و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور فعال در عرصه های سیاسی و اقدامات آگاهی بخش در حوزه مسایل فرهنگی به فعالیت های اجتماعی خود در جایگاه الگوی یک زن آزاده و مسلمان معاصر، تداوم بخشید.

اینجانب ضایعه وارده را به خانواده محترم و بیت مکرم مجاهد نستوه حضرت آیت الله طالقانی و همه همکاران مطبوعاتی و بانوان فعال سیاسی و اجتماعی کشور تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با پدر بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر، از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

محمود واعظی .  رئیس دفتر رئیس جمهور»

علی ربیعی، سخنگوی دولت در توییتر نوشت: «چندی پیش در بیمارستان شهید رجایی به عیادت زنده یاد اعظم طالقانی رفتم. با وجود بیماری، همچنان بیم مردم را داشت اما امیدوارانه صحبت می کرد. نام اعظم طالقانی برای چند نسل ایرانی پر از خاطرات نوستالژیک است. خاطراتی که با یاد آیت الله طالقانی، روزهای انقلاب، حضور زن در مشارکت‌های سیاسی – اجتماعی، پاکی، صداقت، ساده زیستی، جسارت، آرمان خواهی، ایستادگی در پای اعتقادات و خستگی ناپذیری درهم آمیخته است. به خانواده، همراهان و دوستارانش تسلیت می گویم. یادش گرامی باد.»

وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«درگذشت سرکار خانم اعظم طالقانی از مجاهدان و مبارزان نسل اول انقلاب را به بیت مرحوم آیت الله طالقانی، خانواده، دوستان و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحومه شادی روح و علو درجات از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه»

حزب اعتماد ملی در پیامی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«انّا لله و انّا الیه راجعون

ناباورانه در غم درگذشت اعظم طالقانی، مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب و آزادی و یادگار آیت‌الله طالقانی نشستیم‌.

حزب اعتماد ملی ضایعه فقدان این تلاشگر دغدغه‌مند جامعه مدنی ایران را به مردم ایران، زنان ایرانی و خانواده معظم طالقانی تسلیت عرض کرده و برای او علو درجات و رحمت الهی را از خداوند منان مسالت دارد.»

متن پیام تسلیت محمدرضا عارف در پی درگذشت اعظم طالقانی به شرح زیر است:

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر درگذشت بانوی گرانقدر، قرآن پژوه و از شخصیت‌های برجسته سیاسی کشورمان، سرکار خانم سیده اعظم طالقانی، برای اینجانب تلخ و اندوهبار بود.

خانم اعظم طالقانی، میراث‌دار ارزشمند پدر بزرگوارشان، آیت الله سید محمود طالقانی بودند. ایشان در قبل از انقلاب به عنوانی یک چهره مبارز و انقلابی و به تبعیت از پدرشان که پدر همه امت مبارز و آزادیخواه بود مدتها در زندان رژیم ستمشاهی رنج‌های فراوان متحمل شدند و در بعد از انقلاب اسلامی تلاش کرد روش و منش آیت الله طالقانی را با انتشار آثار ایشان در جامعه نشر دهد که الحق در این راه موفق بودند.

خانم اعظم طالقانی با تاسیس تشکلی سیاسی و انتشار نشریه ای وزین و با روشی مصلحانه فعالیت سیاسی خود را با دفاع از حقوق زنان ادامه دادند و در راه توانمندسازی زنان و کارآفرینی برای آنان بویژه در نقاط محروم کشور تلاش فراوانی کردند.

فقدان این بانوی آزادیخواه مطمئنا ثلمه ای جبران ناپذیر برای ما که دوست دار آیت الله طالقانی و خانواده ایشان هستیم می باشد.

صمیمانه درگذشت سرکار خانم اعظم طالقانی را به فرزندان، اخوان گرامی و خواهران ارجمند ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند قادر متعال برای آن بانوی والامقام علو درجات و همنشینی با حضرت فاطمه زهرا(س) مسالت دارم.»

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا