خرید تور تابستان ایران بوم گردی

  رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از فولاد کاوه جنوب کیش

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش گفت: با افتتاح فاز دوم فولاد کاوه در سال ۹۹ حدود ۱۰ درصد نیاز کشور به فولاد در این کارخانه تامین می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح که برای بازدید از چند طرح اقتصاد مقاوتی به استان هرمزگان سفر کرده است؛ در بازدید از کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به افتتاح فاز دوم این کارخانه در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: با بهره برداری از فاز دوم فولاد کاوه حدود ۱۰ درصد فولاد کشور در این کارخانه تولید می‌شود و بنیاد با سرمایه گذاری در صنعت فولاد به دنبال تکمیل زنجیره آن در کشور است.
10 درصد نیاز کشور به فولاد توسط فولاد کاوه تامین می‌شود / افتتاح فاز دوم فولاد کاوه در نیمه اول سال 99
فتاح با اشاره به توان تولیدی کارخانه فولاد کاوه گفت: ما در کارخانه فولاد کاوه اثری از تحریم، محدودیت و ناتوانى را نمی‌بینیم. فولاد کاوه نماد اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش جوانان ایرانی است.
فتاح با اشاره به اشتغالزایی این طرح در استان هرمزگان افزود: با تکمیل این کارخانه برای حدود ۲ هزار و پانصد نفر از اهالی بومی به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اختصاص ۲۴ درصد از کاهش نرخ بیکاری استان در سال ۹۵ با بهره برداری از فاز اول فولاد کاوه جنوب کیش تاکید کرد: پیش بینی شده با راه اندازی فاز دوم نیز نزدیک به همین نسبت در کاهش نرخ بیکاری این استان محروم اثرگذار باشیم.
فتاح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم کشور را یکی از مهمترین روش‌های محرومیت زدایی برشمرد و گفت: اینکه بنیاد مستضعفان در یک استان محروم سرمایه گذاری و برای جمعی از جوانان جویای کار شغل ایجاد کند؛ نقش مهمی در تحقق رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی دارد که ما آن را با جدیت در سایر مناطق محروم کشور دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست بنیاد عدم رقابت با بخش خصوصی است، تصریح کرد: بنیاد در صنایعی سرمایه گذاری می‌کند که بخش خصوصی توان ورود به آن‌ها را ندارد. بنیاد در فولاد کاوه جنوب کیش حدود ده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در راستای سیاست شفاف‌سازی خود سهام فولاد کاوه را به صورت خرد در بورس اوراق بهادار عرضه کرده است که صورت‌های مالی آن به صورت شفاف در سامانه کدال موجود است.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه موقعیت فولاد کاوه در بحث صادرات را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: فولاد کاوه با توجه به موقعیت بی نظیر خود مازاد نیاز کشور به فولاد را به بازارهای جهانی صادر می‌کند که می‌تواند نقش مهمی در افزایش ارزآوری داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تولیدات فولاد کاوه صادر می‌شود که نقش بسزایی در ارزآورى دارد.
 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا