خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تسلیت زهرا رهنورد به مناسبت درگذشت اعظم طالقانی

پیام تسلیت زهرا رهنورد رییس اسبق دانشگاه الزهرا و همسر میرحسین موسوی به مناسبت درگذشت اعظم طالقانی که سایت کلمه آن را منتشر کرده است در پی می‌آید:

خانم اعظم طالقانی – پیشتاز تفسیر غیرجنسیتی از واژه‌ی «رجل سیاسی» مندرج در قانون اساسی‌ست، واژه ی دوپهلویی در قانون‌اساسی که ریاست جمهوری را به عنوان حقی مردانه تثبیت کرده است.

واژه ای که سایه‌ی سنگین‌ش در طول چهل سال حکومت اسلامی قوانین و فرهنگ حوزه ی زنان را در شکاف جنسیتی غیرقابل ‌قبول و باور غوطه‌ور کرده است.

مقاومت و رفتار آزادی‌خواهانه‌ی اعظم طالقانی، فرایند پیچیده‌ای است از دانش آکادمیک او در دانشکده ی حقوق، تجربه ی سخت زندان و میراث پدرمرحومش آیت‌الله طالقانی.

فعالیت‌های این بانوی فقید با وجود بیماری‌های جسمی و مسئولیت‌های سنگین مادری و تألمات روحی ناشی از پریشانی‌ها و نابسامانی‌های ملی، از او اسوه‌ای بی‌بدیل اما قابل پیروی ساخته‌است.

اولین تجربیاتم با او تشکیل جمعیت زنان انقلاب اسلامی از پیش از انقلاب بود، دوستی ادامه دار تا همراهی و همدلی‌هایش در جنبش سبز و دلجویی از خانواده‌های زندانی.

حالا من در این حصر بی‌سرانجام با او که بالاخره سرانجام یافت همچنان همراه و همدرد هستم در جهت احقاق حقوق برابر زن و مرد و همه آن دغدغه‌های جدی و بارزش.

اکنون فقدان تاسف و تاثر آور این دوست دیرین شخصیت بزرگ و فهیم را به همگان بخصوص خانواده ایشان و دوستان تسلیت می‌گویم.

زهرا رهنورد، آبان ۱۳۹۸

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا