خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دانشمند ناسا هیچ اشاره‌ای به قطع اینترنت بر اثر طوفان خورشیدی نکرده است»

خبرگزاری فارس نوشت:

«یکی از دانشمندان ناسا در ایکس(توییتر سابق) اعلام کرد طوفان خورشیدی ناشی از پرتاب جرم تاجی در منطقه برخورد زمین توسط ناسا مدل سازی شده و پیش‌بینی می‌شود که طوفان تا نیمه روز اول دسامبر(جمعه) به زمین برسد.

وی توضیح داد که در صورت وقوع این پدیده ممکن است شفق های قطبی بیشتر شوند و مشکلاتی در دریافت امواج رادیویی، جی پی اس اتفاق بیافتد.

این دانشمند گفته است که در چنین شرایطی هشدار G3+ محتمل است. این نامگذاری برای بیان سطحی از طوفان خورشیدی است که شدت آن بعد از متوسط قرار دارد، در واقع هنگامی که سطح طوفان به G3 می رسد، ممکن است در ناوبری ماهواره و رادیویی با فرکانس پایین مشکلاتی رخ دهد. در چنین شرایطی ممکن است اصلاحات ولتاژ در سیستم‌های برق(power) مورد نیاز باشد و هشدارهای کاذبی در برخی از وسایل حفاظتی ایجاد شود.

طوفان های خورشیدی زمانی ایجاد می شوند که خورشید انفجاری از پلاسمای باردار الکتریکی ( پرتاب جرم تاجی) ساطع می کند. این ذرات باردار، به اصطلاح طوفان های ژئومغناطیسی ایجاد می کنند که باعث خاموشی و نقص فنی ابزارهای روی زمین می شوند زیرا با میدان مغناطیسی محافظ اطراف سیاره تداخل دارند.

همانگونه که مشخص است، این دانشمند ناسا صرفا از وقوع یک طوفان خورشید خبر داده است که احتمالا منجر به برخی اختلالات رادیویی و ارتباطاتی می‌شود و هیچ اشاره‌ای به قطع گسترده اینترنت آن هم به مدت طولانی نشده است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا