خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود بی‌حجابی به خانواده‌های مذهبی در قم

حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان قم با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد ناهنجارهای فرهنگی و بی‌حجابی به خانواده‌های مذهبی ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: علت گرایش برخی دختران به بی‌حجابی تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی است که با برگزاری کلاس‌ها و افزایش آگاهی درباره عفت عمومی بسیاری از آن‌ها از اصلاح‌شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه‌ی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه با رئیس دادگستری استان که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه قوه قضائیه تنها محکمه داری نبوده و بحث احیای حقوق عامه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: باید ساز و کارهای مربوط به احیای حقوق را ایجاد کرده و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را دنبال کنیم و درزمینهٔ احیای حقوق عامه دادستانی می‌تواند ورود کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه قوه قضائیه عزم و آهنگ جدی برای مبارزه با فساد دارد، تصریح کرد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی پنج وظیفه برای این قوه نام‌برده شده است.

آیت‌الله کعبی با انتقاد از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بیان کرد: در دولت قبل ورود خانم‌ها به استادیوم‌ها مخالف شرع اعلام شد، امروز نیز فتوا همین است.

وی عنوان کرد: متأسفانه دولت و وزارت ورزش و جوانان بدون توجه به فتوای مراجع تقلید این امکان را فراهم کردند و هیچ واکنشی علیه آن صورت نگرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشنهاد بنده این است که در قوه قضائیه مرکزی به نام تذکر، اخطار و محاکمه قضائی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم نیز در این جلسه بیان کرد: افکاری به پسران و دختران ما از بالا برای هنجارشکنی تزریق می‌شود و وقتی هنرمندان با آن وضع در جامعه حاضر می‌شوند و فضای مجازی به این مقدار باز است، جوانان ما نیز از آنان تأثیر می‌پذیرند.

وی با اشاره به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی ادامه داد: سگ گردانی در سطح شهر و کشف حجاب از مواردی است که در قم بسیار حساس بوده و قانون دست ما را باز گذاشته تا این موارد را در قالب جریحه‌دار کردن عفت عمومی قرار دهیم.

دادستان قم عنوان کرد: سیاست قطعی و جدی دادگستری قم ورود به مقوله مربوط به مسائل اجتماعی بوده و ما برنامه‌ای را با همکاری ستاد امربه‌معروف، نیروی انتظامی و بسیج تدارک دیده‌ایم که برای برخورد با مصادیق فساد ورود کنیم.

غریب تصریح کرد: مسئولان قضایی قم با تمام قوت در برخورد با ناهنجاری و جریحه‌دار شدن عفت عمومی در شهر مقدس قم ورود پیدا خواهد کرد، سازمان‌های مرتبط با مقوله حجاب باید با همگرایی به وضعیت فرهنگی قم رسیدگی کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد ناهنجارهای فرهنگی و بی‌حجابی به خانواده‌های مذهبی ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: علت گرایش برخی دختران به بی‌حجابی تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی است که با برگزاری کلاس‌ها و افزایش آگاهی درباره عفت عمومی بسیاری از آن‌ها از اصلاح‌شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا