خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه به وزرای کشور و اطلاعات درباره‌ی «کارگاه چند همسری»

حمیده زرآبادی، عضو فراکسیون زنان در نامه‌ای به وزرای کشور و اطلاعات و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار بررسی دقیق و کارشناسانه درباره‌ برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مهارتهای ارتباطی خانواده‌های چند همسری شد.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در نامه ای به علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور و جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس سوالاتی پیرامون دادن مجوز برگزاری این کارگاه را مطرح کرد که متن نامه او به شرح زیر است:

«با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید چند روزی است تصویری از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع « مهارتهای ارتباطی خانواده‌های چند همسری» با کوشش موسسه حیات حسنی با هدف « پژوهش، تبیین، و حمایت از سبک زندگی اسلامی از جمله ازدواجهای چند همسری اسلامی، در سطوح محلی و ملی و بین‌الملل»‌ و دارای مجوز رسمی ( به ادعای ایشان) در سطح شهرهای قم، اصفهان و تهران پخش گردیده است.

این در حالی است که سه معضل اصلی اشتغال، اقتصاد و ازدواج گریبانگیر درصد بالایی از جوانان این سرزمین است که هر سه این مقوله‌ها رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. نبود بازار کار مناسب، بیکاری، مشاغل کاذب و در پی آن مشکلات اقتصادی، مقوله‌های خطرناکی همچون نرخ بالای طلاق، عدم رغبت جوانان به ازدواج و ازدواج سفید را در پی داشته است.

حال در این زمان که به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های حداکثری اعمال شده بر مردم، حفظ آرامش در جامعه در دستور کار وزارت‌خانه‌های اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است آیا ترویج فرهنگ چند همسری منتج به افزایش نارضایتی بیش از نیمی از جامعه بالاخص زنان و در نتیجه ایجاد التهاب در کشور نخواهد شد؟ آیا مجوز برگزاری چنین کارگاههایی که نه تنها مشکلی از مشکلات اجتماعی جوانان و جامعه را حل نمی‌کند بلکه سبب افزون طلبی و زیاده خواهی قشر خاص و بعضا متمول جامعه و در پی آن افزایش شکاف طبقاتی، ایجاد ناامنی و هرج و مرج در کشور  خواهد بود یک تصمیم کارشناسانه و مدیریتی است. با عنایت به اهمیت موضوع و جلوگیری از تنش‌های احتمالی اجتماعی در سطح جامعه و نیز جهت تحکیم بنیان خانواده، حفظ آرامش زنان اسلامی و ایرانی و جلوگیری از ترویج ساختارهای هنجارشکنانه خواهشمند است به قید فوریت و در اسرع وقت دستور فرمایید موضوع مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار گرفته و از نتیجه اقدامات به عمل آمده اینجانب را مطلع نمایید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این موضوع در هیچ کشور اسلامی جز ایران مخالف و حتی منتقد نداره. کاری به حسن و قبح آن ندارم اما مخالفان این موضوع گویا هیچ اطلاعی از استنادات محکم شرعی این مسئله ندراند و نمی خواهند هم داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا