خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرباسچی: اجرای طرح «سرا» شدنی نیست

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی از منتقدان جدی طرح سرا است. «سرا» (ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ‌ی رای ﺳﻨﺠﯽِ اصلاح‌طلبان) -طرحی جدید برای بستن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان- که کلیات آن به تصویب شعسا (شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان) رسیده است. او اعتقاد دارد که این طرح هم غیرواقع‌بینانه است و هم دچار مشکلات قانونی است.

آقای کرباسچی در اینباره به انصاف نیوز گفت: «اجرای این طرح شدنی نیست و بیشتر ایده‌آلیسیتی است ولی خب حالا که آقایان تصویب کرده‌اند بروند جلو ببینیم چه می‌شود. اشکال قانونی هم دارد و تبلیغات قبل از موعد محسوب می‌شود.»

او با تاکید بر اینکه نمونه‌های خارجی اینگونه طرح‌ها در یک حزب اجرا می‌شود نه چندین حزب، گفت: «این کار را می‌شود در یک حزب انجام داد نه در یک مجموعه‌ی احزاب که همه باهم زاویه‌هایی هم دارند، این کار شدنی نیست. آن چیزی که در دنیا اجرا می‌کنند مربوط به یک حزب است و افراد یک حزب شناخته شده‌اند اما اینها می‌خواهند از هر حزبی یک تعدادی بگیرند. خب این تعداد را شما دارید انتخاب می‌کنید، اینکه بدنه‌ی مردمی نمی‌شود، یک سری را خودتان انتخاب می‌کنید و می‌گویید رای دهید.»

محمود صادقی، نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس اما موافق اجرای این طرح است. او در حاشیه‌ی مراسم ختم اعظم طالقانی به انصاف نیوز گفت: «کلیات این طرح تصویب شده و من هم موافق آن هستم چون در ابتدا یک کلیاتی بود اما الان با جرح و تعدیل، متناسب شده است.»

او در مورد اینکه گفته می‌شود این طرح باعث می‌شود احزاب بزرگ‌تر احزاب کوچکتر را کنار بزنند گفت: «فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد.»

محسن هاشمی نیز می‌گوید: «این طرح هنوز به طور کامل تصویب نشده و می‌تواند تغییراتی داشته باشد اما من به طور کلی با این طرح موافق هستم.»

جزییات طرح «سرا»، ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ‌ی رای ﺳﻨﺠﯽِ اصلاح‌طلبان [+جدول]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ، آقای کرباسچی کلا با شفافیت و روش های امروزی مخالفه و دائم هم برای دیگران نسخه نویسی میکنه ، از شهردار بگیر تا بقیه . این سیاستمدارها تاریخ مصرفشان تمام شده و خودشون راهم به روز نکردن .

  2. سلام ، آقای کرباسچی کلا با شفافیت و روش های امروزی مخالفه و دائم هم برای دیگران نسخه نویسی میکنه ، از شهردار بگیر تا بقیه . این سیاستمدارها تاریخ مصرفشان تمام شده و خودشون راهم به روز نکردن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا