خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در بیمارستان رضوانشهر چه اتفاقی افتاده است؟

مخاطبی به نام علی دادخواه با ارسال متنی به انصاف نیوز با عنوان «در بیمارستان رضوانشهر چه اتفاقی افتاده است؟» نوشت:

چندی پیش که خواندم دوست عزیزمان محسن الوان ساز در یک یادداشت کوتاه در نشریه وزین ابزورد به نقد سخنان استاد شفیعی کدکنی در حمایت و تمجید از محمدرضا شجریان پرداخته است. این یادداشت همزمان بود با آن بلواها که در فضای مجازی بر سر حضور شجریان پسر در آن مال و گرفتن عکس و ضبط آلبومش شکل گرفته بود. فرم یادداشت منطقی و نتیجه گیری آنهم اخلاقی و درست بنظر می‌آمد ولی متن در کانتکس غلط جریان داشت، فیلمی که الوان ساز از آن سخنرانی استاد شفیعی کدکنی دیده بود مربوط بود به سال ۹۷ که از یکی از کلاس‌های درس ایشان گرفته شده بود.

فیلمی هم بتازگی در فضای مجازی منتشر شده با موضوع ضرب و شتم بیمار و همراه وی در بیمارستانی، فیلمی تقطیع شده، صداگذاری شده و با زمان بندی جعلی در کانالی دروغ پرداز، نفرت افکن و دارای سویه‌های ضد امنیت ملی. این فیلم خیلی سریع منتشر می‌شود و فحش و ناسزا و انواع قضاوت‌های بیراه درباره‌ی پرسنل آن مرکز شروع می‌شود.

موضوع این فیلم مربوط است به ۱۴ فروردین ماه سال جاری، پس متن با کانتکست آن نمی‌خواند و این سوال ایجاد می‌شود چرا حالا و پس از گذشت حدود ۷‌ ماه این فیلم‌ منتشر می‌شود؟ و جالب‌تر اینکه حکم این پرونده طی هفته‌های اخیر صادر شده است (ماه قبل) و بیمار (همان شخصی که کت روی سر و دوشش است) به پرداخت وجه نقد محکوم شده است، چرا؟ چون بیمار و همراه وی (که پسر وی و اهل شهریار بوده‌اند) پرسنل را مورد هتک حرمت قرار داده و بدون هیچ مقدمه و دلیلی بیمار دو سیلی به پرستار خانم زده و البته از زدن لگد هم دریغ نکرده است. و حالا در فیلم‌ منتشر شده مورد شکایت پزشکی وی را قلبی بیان می‌کنند که خودش با این ترتیب زیر علامت سوال بزرگی است و نوعی هیجان افکنی است. البته پرسنل هم در جای خودشان تنبیه شده و نگهبان آن بیمارستان هم قبلا یعنی همان چند ماه قبل اخراج شده بود. پس انتشار این فیلم هیچ لزومی نداشته است.

ولی این فیلم چگونه بدست بیمار و خانواده‌ی وی افتاده است؟ این فیلم مربوط است به دوربین مدار بسته‌ی بیمارستان که در دست حراست آن بیمارستان و البته دادگاه برای پیگیری حقوقی پرونده بوده است. انتشار این فیلم این بحث مهم را ایجاد می‌کند که چرا این فیلم حالا منتشر شده در حالیکه تنها بیمار وخانواده‌ی او از انتشار این فیلم و به این شکل جعلی سود می‌برده‌اند. بیمار تنها حدود ۲۰ دقیقه تا حضور پزشک معطل شده، حالا در این فیلم تاخیر تا ۲ ساعت هم می‌شود، چرا باید اینگونه عواطف بینندگان این فیلم مورد تحریک قرار گرفته و البته اگاهی مخاطبین مورد هجمه قرار بگیرد؟

امیدوارم برخلاف اقدام عجولانه و تبلیغاتی ریاست پیشین دانشگاه در دوره‌ی پیشین که منجر به اخراج آن نگهبان از مرکزی خصوصی در رشت شد، اینبار دانشگاه با تدابیر حقوقی و اطلاع رسانی بموقع از آن بیمارستان و پرسنل خود و البته بیماران و خانواده‌های آنان حمایت لازم را بکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا