خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آشنایی با بيماری‌های شایع زنان در اتاق ایران

همايش يك روزه‌ي آشنايي با بيماري‌هاي شايع زنان، امروز (١٤ آبانماه) به مناسبت هفته سلامت در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد.

سيده فاطمه مقيمي، رييس اتاق مشترك ايران و گرجستان و از كارآفرينان مطرح، كه باني برگزاري اين مراسم است در توضيح دلايل برگزاري اين نشست به انصاف نيوز گفت:

“اين هفته، هفته‌ي سلامت است و ما در راستاي مسووليت‌هاي اجتماعي‌مان فكر كرديم كه درست است كه در بخش اقتصاد و با عنوان كانون زنان بازرگان كار مي‌كنيم ولي اعتقادم بر اين است كه حتما بايد مسووليت اجتماعي مان را انجام دهيم.

متاسفانه، بخصوص زنان ما كه در بخش‌هاي اقتصادي كار مي‌كنند خودشان را فراموش مي‌كنند.”

فاطمه مقیمی

“موضوع هم اين نيست كه توجه خودشان تنها براي شخص خودشان باشد، حتي براي خانواده، همسر و فرزندشان لازم است كه آن نگاه رسيدگي به خود را داشته باشند.

به همين دليل تصميم گرفتم باتوجه به هفته‌ي سلامت نشستي را درباره‌ی بهداشت يا به عبارتي همايش بيماري‌هايي كه مربوط به زنان است برگزار كنيم؛ بيماري‌هايي كه خيلي وقت‌ها به‌خاطر غفلت از آزمايش‌ها و مراقبت‌هاي دوره‌اي دچارش مي‌شوند.

اين نشست امروز با هماهنگي با انجمن مامايي و زنان و زايمان برگزار شد و پنج نفر از پزشكان متخصص و حاذق اين حوزه مطب‌هايشان را تعطيل كردند، حضور پيدا كردند و اين همايش برگزار شد.”

او درباره‌ي برنامه‌هاي آينده از اين دست نيز گفت: بسته به اينكه پس از اين برنامه چقدر آن را مفید بدانند در نظر دارم كه نشست بعدي را با نگاه روانشناسي در محيط كسب و كار با حضور روانشناسان و متخصصان مربوطه برگزار كنم.


در اين نشست به مستيل و بيماري‌هايي از قبيل: يائسگي و عوارض آن، چكاپ و بيماري‌هاي مقاربتي در زنان، عفونت با ويروس HPV يا زگيل تناسلي، بيماري‌هاي خوش خيم پستان و غربالگري سرطان پستان، فقر آهن و سلامت زنان پرداخته شد.

همچنين ميهمانان در مقاطعي سوالات خود را از پزشكان حاضر در سالن پرسيدند.

پزشكان متخصص حاضر در اين نشست، نسيم سنجري، شهناز احمدي، فاطمه علي بابايي و سوزان پيروان بودند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا