خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات دور تازه فعالیت‌ها در «فردو»

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از پسماندهای دوره‌های گذشته در سایت شهید احمدی روشن ۲۵ تن گاز هگزافلوراید اورانیوم (UF۶) تولید کرده ایم.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی اظهار کرد: دو هزار کیلو از این گاز به سایت فردو انتقال یافته و به لوله‌های خوراک سانتریفیوژ تحت نظر بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی متصل شده است.

وی گفت: تزریق گاز، خلاء سازی خطوط، رساندن سانتریفیوژها به دوره اسمی، بررسی شیرها، سامانه‌های اتوماسیون و زنجیرهای سانتریفیوژها با سرعت بسیار زیاد و موفقیت آمیز انجام شده است و تا ساعت ۲۴ پنجشنبه کار خارج کردن گازهای سبک را تمام می‌کنیم و به مرحله برداشت محصول می‌رسیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در دوره خارج کردن گازهای سبک، محصول پسماند را دوباره مخلوط می‌کنیم افزود: از ابتدای نیمه شب چهارشنبه، شیرها را باز و محصول را جمع آوری می‌کنیم.

کمالوندی تصریح کرد: از روز پنجشنبه محصول، نمونه گیری می‌شود و تا روز شنبه روند پایداری ادامه خواهد یافت و بازرسان آژانس این نمونه‌ها را می‌بینند. حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح شنبه به سطح غنی سازی ۴ و نیم درصد و به حد پایدار می‌رسیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: در این روز در بازدید خبرنگاران نشست خبری نیز خواهیم داشت.

کمالوندی افزود: در حوزه غنی سازی، روزهای سه شنبه و دوشنبه هفته جاری و روز قبل از آن به ۸ هزار و ۶۰۰ سو ظرفیت تولید دست یافتیم و با ۹۰۰ سو که در فردو به این ظرفیت اضافه می‌شود به ۹ هزار و ۵۰۰ سو خواهیم رسید که این در حدود ظرفیت پیش از برجام که حداکثر ۱۱ هزار سو بود، است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: صنعت هسته‌ای کشورمان صنعت شادابی است و دانشمندان ما قله‌های فناوری را فتح کرده اند و در موقعیت بسیار خوبی هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا