خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی جشن شروع امامت حضرت مهدی

حجت‌ا‌لاسلام هادی سروش، مدرس حوزه علمیه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«سلام

موضوع “جشن و تبریک “شروع امامت” حضرت بقیةالله الاعظم (عج) در این روزها مطرح است و با احترام به اظهار ارادت همه ارادتمندان آستان مقدس آن گوهر بی مثال عالَم هستی ، این کوچک را ، در مورد نوشته ذیل ، چنانچه خطائی میبینید یاری بفرمایید .

سخن اینجاست ؛

توجه و بعد تبریک بمناسبت ” شروع امامت یک امام ” درمنابع دینی ما ، بی سابقه است ، بله این “تبریک گوئی” در مورد زمامداران و حاکمان ، در زمانی که از دنیا میرفتند و فرزندشان جایگزین میشدند ، مرسوم بوده !

اما در مورد حضرات معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) آنچه که بنده دیده ام این است وقتی یک امام (ع) به شهادت می رسید و امام بعدی به امامت میرسید ، نسبت به امام بعدی “بیعت” مطرح بوده و خصیصین از شیعیان به این موضوع توجه داشتند و به محضر امام حی رسیده و “بیعت” میکردند .

نمونه اش جریان حفص بن ابراهیم است که با جمعی بعدازشهادت امام باقر (ع) به محضر امام صادق(ع) رسید و تسلیت گفت ..(ر.ک ؛ امالی شیخ مفید /۳۵۴)

و در مورد حضرت بقیة الله (ارواحنا له فداه) نقطه مورد تمرکز در دو مورد است ؛ اول : روز ولادت آن امام موعود(عج) است ، و دیگری : توفیقِ “حضور در زمان ظهور” ایشان است که در روایات با تعبیر “طوبی – یعنی خوشا بحال حاضرین درمحضرش ” آمده است .

به گمان حقیر این مسئله در مورد حضرت بقیةالله (عج) ساخته و پرداخته دو گروه است که البته بعد از آن دو ، افراد ارادتمند حضرت (عج) هم دنبال کرده و میکنند ، و دو آن گروه : یکی ؛ “انجمن حجتیه” است ، و دیگری ؛ “ولایتی” هایی هستند که در ۹ ربیع میخواهند “فرحةالزهراء – عید الزهراء” بگیرند و احیانا به برخی سخن های شاد و مزاح بپردازند و با توجه شرائط جهان اسلام و سوء استفاده دشمن مشترک در ایجادِ درگیری های خونین بین شیعه و سنی ، و فتوای مرجعیت شیعه بر نهی از محافل آنچنانی ! ، آمده اند و از نام امام عصر (عج) بهره میجویند .

حال ؛ شما اگر برای تبریک گوئی و جشن گرفتن ، در منابع دینی و اسلامی ، روایت و یا دستوری سراغ دارید ، بنده را در صفحه اینستا “سروش معرفت” رهنمون فرمایید. متشکرم

هوالودود»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا