خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی در اجلاس جده: برای مسجد الاقصی هم اجلاس بگذارید

سيد عباس عراقچي معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه كه براي شركت در اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده حضور يافته بود طي سخنان مبسوطي به بيان اقدامات جمهوري اسلامي ایران در پي حمله به سفارت و كنسولگري عربستان در ايران پرداخت و گفت جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن اين حادثه، تحقيقات مفصلي را براي شناسايي و مجازات مسببين اين حملات آغاز كرده و به زودي نتيجه بررسي ها اعلام خواهد شد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، وي اضافه كرد: با اين حال جاي تاسف است كه سازمان همكاري اسلامي به چنين موضوعی بلافاصله عكس العمل نشان داده و اجلاس فوق العاده برگزار مي كند حال آنكه دولت فلسطين بيش از يك سال است كه خواهان برگزاری نشست فوق العاده سازمان براي بررسي حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصي شده اما هنوز وقعي به اين درخواست نهاده نشده است.

عراقچي گفت: سازمان در مقابل مشكلات و چالش هاي بزرگ جهان اسلام، كه حتي در همين جلسه مورد اشاره نمايندگان غالب كشورها قرار گرفت همچون مقابله با تروريسم، افراط گرايي و فرقه گرايي ساكت است حال آنكه همگان از علل و ريشه هاي اين مشكلات و نقش برخي كشورهاي خاص در ایجاد آن به خوبي مطلعند.

عراقچي با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران با قدرت هاي جهاني و اجرايي شدن برجام در هفته گذشته، كه منجر به شناسايي بين المللي و احترام شوراي امنيت و قدرت هاي جهاني نسبت به برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان، و رفع تحريم هاي اقتصادي و مالي عليه جمهوري اسلامي گرديد، گفت تجربه اين مذاكرات به عنوان الگويي موفق مي تواند در حل اختلافات و منازعات در جهان اسلام مورد استفاده قرار گيرد.

وي همچنين به سياست جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقويت وحدت و همبستگي اسلامي و كاهش تتش با همسايگان اشاره كرده و گفت متاسفانه آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گفتگو و تعامل با پاسخ مناسب مواجه نشده است و ظاهرا برخي كشورها علاقمند به كاهش تنش در منطقه نبوده و خط تقابل را برگزيده اند.

عراقچي همچنین در حاشيه اجلاس مزبور ديدارهاي جداگانه اي با دبيركل سازمان همكاري اسلامي و برخي وزراي خارجه شركت كننده در اجلاس از جمله اندونزي، مالزي و پاكستان به عمل آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا