خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رویای صحرا پروژه جدید جذاب‌سازی عربستان برای جهان

سرویس مجله، انصاف نیوز: رویای صحرا نام جدیدترین پروژه عربستان برای گسترش اقتصاد گردشگری‌اش است که قصد دارد نقطه ضعف عربستان، پهنه‌های گسترده خشک و بی‌آب و علف حجاز را به منبع درآمد این کشور تبدیل کند.

رویای صحرا نامی است که برای یک پروژه ریلی در صحرای عربستان انتخاب شده؛ در این پروژه یک قطار لاکچری مسافرانش را از ریاض به القریات در مرز اردن می‌برد و در طول این مسیر 1239 کیلومتری، مسافر با عناصر گوناگون سنت صحرای عربی آشنا می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری عصر ایران، گروه آرسنال و راه آهن عربستان سعودی به تازگی از همکاری برای ساخت یک قطار لوکس با هدف عبور از نقاط مختلف این کشور خبر داده‌اند. این قطار لوکس با هدف توسعه هرچه بیشتر گردشگری عربستان قرار است در اواخر سال 2025 فعالیت خود را آغاز کند.

طراحی این قطار لوکس با الهام از سبک و سنت عربستان انجام شده و به‌طور کامل در ایتالیا ساخته خواهد شد. از ریاض، پایتخت عربستان، تا القریات، در مرز شمالی با اردن، مسافران قطار رویای صحرا از میان بیابان‌های دیدنی و مکان‌های باستان‌شناسی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو سفر خواهند کرد.

این قطار دارای 40 کوپه خواهد بود و بنابر گزارش سعودی گزت، ظرفیت حمل 80 مسافر را دارا خواهد بود. با توجه به مقصد نهایی، مسافران می‌توانند یک یا دو شب را در قطار سپری کرده و در کنار سایر خدمات اختصاصی، از یک تجربه غذاخوری به یاد ماندنی لذت ببرند.

انتظار می‌رود خط آهن و قطارها تا تابستان 2025 تکمیل شده و نخستین برنامه ذیل عنوان رویای صحرا تا پایان سال 2025 اجرایی شود.

گروه آرسنال، عربستان را به عنوان نخستین کشوری معرفی کرده است که روند جدید گردشگری کم‌شتاب یا آهسته را در قالب سفر تجربی با خدمات مهمان‌نوازی لوکس از طریق راه آهن ارائه می‌کند.

به گفته گروه آرسنال، این پروژه نوآورانه و انقلابی می‌تواند تضمین دیگری برای گسترش بازار گردشگری عربستان باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. برای من و شما گرونه گلم
      شک نکن طبق معمول ۷۰ درصد عیر ایرانی ها به سادگی و راحتی میتونن استفاده کنن

      1
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا