خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حجاب نسبت به واجبات دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است»

حجت‌الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزن حجاب و عفاف معادل ۵۰ درصد کارهای فرهنگی بوده و جنبه نماد و پرچم را دارد و واجبی است که نسبت به واجبات دیگر از درجه اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نمادهای دیگر پشت سنگر آن است و اگر سیاست‌گذاری در این حوزه به درستی انجام شود ما در پیشگاه خداوند روسفید خواهیم بود.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم کلانتری در نشست “تبیین دقیق و ارائه راهکارهای عملیاتی اجرائی شدن دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی”، اظهار کرد: جریان غرب‌گرا به دنبال فرصتی برای شکستن ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله حجاب و عفاف است.

وی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت، استکبار را به چالش جدی کشانده و در برابر اراده مردم و مقاومت ما درمانده شده است. استکبار روز به روز در حال تضعیف بوده و ما هر روز در حال قوی‌تر شدن هستیم.

کلانتری تاکید کرد: در حالی‌که غرب خود به شکست در برابر انقلاب اسلامی معترف است برخی از جریان‌های واداده و عاشقان غرب در داخل همچنان به دنبال گسترش نظریه‌های غربی هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع این نشست فرهنگی خاطرنشان کرد: دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی برای یک عملیات فراگیر از مهرماه ۹۷ به همه واحدها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ‌با توجه به هجمه سنگینی که علیه حجاب است این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی و در راستای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت کار، وقت صرف آن شده است و در ۱۲ شهریور ۹۷ تصویب و در مهر همان سال به همه واحدها جهت اجرا ابلاغ شده است.

کلانتری با اشاره به گستردگی و عظمت دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، ۲۵ هزار عضو هیئت‌علمی و ۳۰ هزار کارمند با بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و فضای فیزیکی بسیار زیاد را نمی‌شود سلیقه‌ای اداره کرد و نیاز به دستورالعمل در حوزه پوشش و شئون رفتاری دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت بحث حجاب و عفاف، اظهار کرد: وزن حجاب و عفاف معادل ۵۰ درصد کارهای فرهنگی بوده و جنبه نماد و پرچم را دارد و واجبی است که نسبت به واجبات دیگر از درجه اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نمادهای دیگر پشت سنگر آن است و اگر سیاست‌گذاری در این حوزه به درستی انجام شود ما در پیشگاه خداوند روسفید خواهیم بود.

وی با توجه به فرهنگ برهنگی در غرب، تصریح کرد: برهنگی و فرهنگ بی‌بند و باری مانع تشکیل خانواده خواهد شد و هنگامی‌که خانواده از بین رفت نتیجه آن افزایش فرزندان نامشروع خواهد بود که این رقم در برخی از کشورهای غربی تا ۸۰ درصد موالید را شامل می‌شود.

کلانتری با اشاره به قانونی شدن همجنسگرایی در غرب، خاطرنشان کرد: هویت انسانی در این کشورها لگدمال و نابود شده و جای ارزش و ضد ارزش عوض شده است.

وی با طرح این سؤال که آیا در غرب مقام زن افزایش یافته یا لگدکوب و تنزل یافته است، اضافه کرد: از هم پاشیدگی خانواده و افزایش طلاق نتیجه سیاست‌گذاری غرب در این زمینه است و چون در انتهای برهنگی چیزی نیافته‌اند امروزه در این جوامع گرایش به حجاب افزایش یافته است.

کلانتری با اشاره به اهمیت اجرای دستورالعمل حجاب و عفاف در دانشگاه، بیان کرد: اجرای این دستورالعمل نیازمند کار معرفتی و روشنگری است. در ابتدا باید تبیین و کار معرفتی و ایجابی انجام شود و آخرین راهکار در این حوزه کار سلبی خواهد بود و در این زمینه باید احکام کمیته انضباطی با دقت بیشتری صادر شود تا موجب تشویق متخلفین نشود چراکه این احکام حق‌الناس محسوب می‌شود و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تشویق به‌ مطالعه و گسترش کتاب‌خوانی در این حوزه موجب تحول در نسل جوان و دانشجو خواهد شد. بنابراین باید برای کارهای معرفتی و شناختی برنامه‌ریزی کرده و آن را به‌صورت جدی دنبال کنیم که فعال کردن مراکز مشاوره در دانشگاه یکی از این اقدامات خواهد بود.

کلانتری با اشاره به مناسب‌سازی فضای دانشگاه‌ها، افزود: این فضا باید به‌گونه‌ای باشد که اجازه تخلف به متخلفین داده نشود. نصب تابلوهای حاوی پیام و روایات دینی و معنوی در محیط‌های دانشگاهی و استفاده از ابزارهای متنوع فرهنگی موجود در دانشگاه و انجام کارهای فرهنگی کم‌هزینه از آن جمله است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا