خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خدمت به مردم یا سودای قدرت؟

متن یادداشت «ث.ص»، یکی از مخاطبان به انصاف نیوز درباره‌ی گفته‌ای از «مهرداد بذرپاش» نماینده‌ی اصولگرای مجلس قبل و از مدیران احمدی نژاد در پی می‌آید:

اخیرا مهرداد بذرپاش که در انتخابات مجلس دهم، نتوانست رای مردم را برای حضور در بهارستان به دست آورد در اظهاراتی گفته «شنیده‌ایم که دولت برای افزایش قیمت بنزین به تصمیم رسیده است». البته فارغ از آنکه مرجع اصلی اعلام چنین تصمیمی چه افراد و چه نهادهایی هستند و اساسا آیا می‌توان بر اساس شنیده‌ها در جامعه فضای روانی خاصی ایجاد کرد، بذرپاش در ادامه‌ی صحبت‌هایش تاکید کرده: «پیشنهاد مشخص این است مابه التفاوت قیمت‌ها را مستقیما به خود مردم بدهند؛ خرج کسری بودجه دولت نشود».

اظهارنظر اخیر برای چهره‌ای که خود را فعال سیاسی و آگاه به مسائل روز کشور می‌داند و قرار است یکی از گزینه‌های انتخاباتی یک جریان خاص باشد، تا اندازه‌ی زیادی ابهام برانگیز است.

اگر بذرپاش صحبت‌های اخیر دولتی‌ها را حداقل یک بار در رسانه‌ها می‌خواند یا دست کم اظهارات چند روز قبل علی ربیعی سخنگوی دولت را مرور می‌کرد، نیازی نبود گزاره غلطی را مطرح کند و بر اساس آن گزاره نادرست، دست به توضیح واضحات بزند و به زعم خودش پیشنهاد هم بدهد.

سخنگوی دولت در نشست خبری روز دوشنبه سیزدهم آبان در مورد برنامه دولت برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین تاکید کرده بود: «هنوز سناریوی نهایی در این زمینه آماده نشده اما مهم این است که درآمدهای حاصل از این کار مستقیم به دست دهک‌های نیازمند خواهد رسید و ریالی از آن به خزانه نخواهد رفت.»

با وجود چنین اظهارات صریحی از سوی دولت، صحبت‌های اخیر بذرپاش از دو منظر قابل نقد است؛ اول آنکه این فعال سیاسی که سودای پیروزی در انتخابات را دارد و قرار است خود را در کسوت یکی از تصمیم‌گیران کشور بداند، اگر چندان از خبرهای روز جامعه و کشور حداقل در حوزه‌هایی که می‌خواهد در موردشان اظهارنظر کند، اطلاعی ندارد، چگونه انتظار دارد که مردم به او اعتماد کنند و سرنوشت خودشان و کشور را به او و دیگر همفکرانش بسپارند.

دوم آنکه اگر بذرپاش از مواضع دولت مطلع است و با این حال سعی می‌کند با اظهاراتی ابهام‌زا، تصور غلطی را القا کند و بعد بر اساس آن، اظهارات مردم‌پسند ارائه دهد، نشان‌دهنده‌ی آن است که او از راه صداقت با مردم برخورد نمی‌کند و به هر دستاویزی متوسل می‌شود تا تنها با تخریب رقیب به هدف خود برسد؛ در این حالت نیز چگونه انتظار دارد که مردم به او و دیگر گزینه‌های جناح حامی او، اعتماد کنند.

در پایان آنکه، اگر هدف از فعالیت‌های سیاسی، اعتلای کشور و خدمت به مردم باشد بدون شک راهی که از سوی بعضی جریا‌ن‌های سیاسی پیموده می‌شود، جز بی‌اعتمادی مردم و به حاشیه‌راندن توسعه کشور به قیمت پیروزی‌های جناحی سرانجامی نخواهد داشت؛ چرا که چنین روندی تنها نشا‌ن‌دهنده آن است که هدف از رقابت سیاسی برای بعضی از جناح‌ها و چهره‌های سیاسی، فقط و فقط حذف رقیب و پیروزی در انتخابات و رسیدن به کرسی‌های مدیریتی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظرم این مطلب را بردارید… کذب صحبت دولتمردان که طی 2 ماه گذشته از گران نشدن بنزین صحبت می کردند مشخص شد… روسیاهی اش هم ماند به ذغال…
    بله پیش بینی و گمانه زنی بذرپاش درست بود و صحبت صریح دولتی ها کذب و دو رویی با مردم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا