خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: همکاری منطقه‌ای همچنان اولویت است

«جواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست وزیران خارجه اکو در ترکیه تاکید کرد که همکاری منطقه‌ای همواره یک اولویت است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در آنتالیا به‌سر می‌برد در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: از حضور در ترکیه به منظور شرکت در بیست‌وچهارمین نشست وزیران اکو خرسند هستم. همگام با سیاست خارجی ایران که همواره تاکید دارد همسایگان ما باید در اولویت باشند، همکاری های منطقه ای همچنان یک اولویت است.

ظریف در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم که این همکاری بتواند مورد استقبال همسایگان ما در جنوب نیز قرار گیرد.

وزیر امورخارجه ایران در سخنرانی خود در این نشست با بیان اینکه مـوفقیت سـازمـان اکو جـز بـا مـشارکت فـعالانه تـمامی کشورھـای عـضو غیرقـابـل تـصور اسـت، اظهار داشت: به رغـم سختی ھـایی که مـردم ایران در زمـان تـروریسم اقـتصادی و اقـدامـات قھـری یکجانـبه و ظـالـمانه و بی پـروا تجـربه می کنند، جـمھوری اسـلامی ایران به تعھـدات خـود نسـبت به اکو و بـرنـامه ھـا و طـرح ھـایش ادامه می دھـد. مـا طـرح ھـای ارتـباطی اکو در حـوزه حـمل و نـقل و تـرانـزیت، بـازار انـرژی و بـرق، فـناوری ھـای اطـلاعـاتی و ارتـباطی و ارتـباطـات دیجیتال و نیز صـنعت گـردشـگری به عـنوان به صـرفه تـرین و پـربـازده تـرین طـرح ھـای مشـترک میان کشورھـای عـضو را مـدنـظر قـرار داده ایم. جـمھوری اسـلامی ایران آمـاده اسـت تـمامی ظـرفیت ھـای شـگرفی که در این حـوزه ھـا دارد را در اختیار کشورھـای اکو قـرار دھـد. این دعـوتی بـاز به نـمایندگی از بخش خصوصی ایران برای ھمتایانشان در منطقه اکو است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا