خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور مختباد در پشت صحنه شاهگوش (+عکس)

روز گذشته عبدالحسین مختاباد خواننده صاحب نام موسیقی سنتی و رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران با حضور در پشت صحنه سریال “شاهگوش” و بازدید از این سریال با کارگردان، بازیگران و عوامل این سریال پر مخاطب دیدار کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، مختاباد که به همراه بهروز شجاعی دبیر کمیته هنری شورای شهر به پشت صحنه “شاهگوش” آمد، شاهد ضبط سکانس هایی از این سریال بود و بعد از اتمام کار به میرباقری گفت: شنیده بودم کارتان سخت است اما نه تا این اندازه.

این خواننده بعد از پایان تصویربرداری این سکانس که خنده عوامل و خودش را در پی داشت گپی کوتاه با میرباقری زد و در ادامه با آنها عکس یادگاری گرفت. خبرنگار چهره نیوز، به بهانه حضور این خواننده مطرح گفت و گویی با او داشته.

عبدالحسین مختاباد درباره حضورش در پشت صحنه “شاهگوش” می گوید: وقتی از دفتر به من اعلام کردند که قرار است به پشت صحنه “شاهگوش” بیاییم خوشحال شدم و از هفته قبل برای این روز برنامه ریزی کردیم. خودم از این پیشنهاد استقبال کردم و دوست داشتم از این کار بازدید کنیم. خوشبختانه این سریال با استقبال خوب مردم مواجه شده.

او در ادامه گفت: به عقیده من “شاهگوش” به مفاهیم عمیق اجتماعی و مشکلاتی که مردم با آن مواجه اند و به اصطلاح از بیخ گوش همه ما می گذرد، می پردازد. در کنار این موضوع این سریال یک رفتار جامعه شناسانه و منتقدانه نسبت به مسائل اطرافمان دارد که می شود با کمی دقت جلوی اتفاق افتادن آنها را در مملکت مان بگیریم.

مختاباد تصریح کرد: قبل از اینکه به پشت صحنه سریال بیایم پیگیر قسمت های مختلف “شاهگوش” بودم و تا جایی که فرصت کردم سعی کردم سی دی ها را خریداری و تماشا کنم. البته فکر می کنم امروز امروز با دیدن کار از نزدیک تشویق شوم همه قسمت ها از اول با دقت بیشتری نگاه کنم. بازیگرهای بسیار خوب و توانایی در این کار بازی کردند و قصه شاهگوش مثل رمانی شیرین است که دوست داری وقتی آن را شروع کردی تا انتها دنبالش کنی. داستان این سریال برای من جذابیت زیادی دارد.

او همچنین درباره ویژگی های کاری داوود میرباقری اظهار داشت: آقای میرباقری در سینما و تلویزیون ما یک وزنه قوی است و فیلم و سریال هایی که تا به حال ساخته اند، همه در تاریخ هنر بصری ماست که ثبت شده و تا سالهای زیاد باقی خواهد ماند. به عقیده من این تاریخ باید در دانشگاه ها تدریس شود. یکی دیگر از ویژگی های کاری آقای میرباقری ارائه و به تصویر کشیدن طنز تلخ است، ایشان بخی مسائل و موضوعات را هرچند تلخ با شیرینی و طنز خاصی به مخاطبان ارائه می دهد که جذاب می شود. این نگاه خاص و دوست داشتنی است.

او ادامه داد: در “شاهگوش” هم این اتفاق افتاده و به همین دلیل است که می بینیم مخاطب از این کار استقبال زیادی کرده. معجزه هنر این است که یک  موضوعی تلخ را با نگاهی طنز آلود به تصویر بکشی. ایشان در دهه 60 فیلم سینمایی آدم برفی را ساخت و نگاه بسیار زیبایی به یک مساله نه چندان خوشایند مهاجرت داشت. بسیاری از عزیزان ما تحت هر شرایطی مجبور می شوند کشورشان را ترک کنند، اما اینکه چطور به این قضیه پرداخته شود جای سوال دارد، به نظرم از این بهتر نمی شد به این موضوع پرداخت.

مختاباد گفت: قبل از “شاهگوش” هم کارهای آقای میرباقری را دنبال می کردم. سریال مختارنامه ایشان کاری بسیار سنگین و فاخر بود که خیلی مورد توجه قرار گرفت. ایشان همیشه در همه زمینه ها هنجار شکن بوده و خودش را هیچ وقت در ژانر به خصوصی محدود نمی کند. اینکه ایشان بعد از مختارنامه سراغ ساخت شاهگوش آمدند هم یک غافلگیری برای مخاطب محسوب می شود.
بازی همه بازیگران این سریال را دوست داشتم. فرهاد اصلانی، خانم گلچین، آقای عبدی و آقای تنابنده که شبیه یک خواننده دیگر شده هر کدام بسیار توانمند در نقش هایشان ظاهر شدند.
هنر باید مفهومی عمومی داشته باشد. این هنر را داوود میرباقری دارد و همه اقشار از تحصیلکرده تا عامی با کارهایش ارتباط برقرار می کنند.

او در پایان درباره شبکه نمایش خانگی و محصولات آن گفت: به نظرم ساخت آثار مختلف برای شبکه نمایش خانگی کاری بسیار پسندیده است و کسی که این طرح را ارائه داده کار پسندیده ای کرده. به نظرم با این کار رسانه از حالت یکنواختی خارج می شود و چند صدایی در حوزه های سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می توان دید. من خودم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر که در کمیسیون هنری هستم از این پروژه ها حمایت می کنم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا