خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برداشتن سنگ مزار یک هنرمند بدون اجازه خانواده‌اش!

خانواده شاهرخ پورمیامین – هنرمند نوازنده موسیقی پاپ – پس از رفتن بر سر مزار او متوجه شدند که مزار این هنرمند، به نام فرد دیگری تغییر پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا براساس اطلاعات رسیده، شهرام پورمیامین – برادر شاهرخ پورمیامین – در این‌باره گفت: خانواده به محل مزار شاهرخ رفت و در اتفاقی باورنکردنی، متوجه تغییر سنگ مزار شاهرخ شد. سنگ مزار او به شکلی نامحترم در بخش دیگری از بهشت زهرا (س) پرت شده بود و ظاهرا فرد دیگری را در طبقه فوقانی مزار شاهرخ دفن کرده‌اند و سنگ مزار شاهرخ، بدون اجازه خانواده‌اش تغییر داده شده است.

او ادامه داد: خانواده با دیدن این ماجرا به‌شدت متاثر شد. باور این اتفاق برای ما واقعا سخت است که چرا باید این موضوع تا این حد نامحترم اتفاق بیفتد. پیگیری قانونی این ماجرا را انجام می‌دهیم و قطعا این بی‌حرمتی را پیگیری خواهیم کرد.

فرمان فتحعلیان – خواننده و از دوستان این نوازنده – نیز در این‌باره اظهار کرد: باید به حال برخی مدیران هنری این مملکت تاسف خورد. هنرمندی که سال‌ها برای موسیقی این کشور زحمت کشیده، این‌گونه سنگ مزارش را برمی‌دارند و به گوشه‌ای پرت می‌کنند. من نمی‌دانم دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که این مدیران کمی به خود بیایند و در برابر این اتفاق‌ها، پیگیر امور باشند.

او ادامه داد: من و خانواده پورمیامین به هیچ عنوان درباره فرد دفن‌شده در طبقه فوقانی مزار شاهرخ گلایه‌ای نداریم؛ ولی موضوع، رعایت نکردن حرمت این موزیسین است که با بی‌احترامی فراوان، این رفتار در قبال او و خانواده‌اش رخ داده و ما تا انتهای این موضوع، پیگیری قانونی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، حسن علیزاده – فیلمساز و منتقد سینمایی – در روزهای گذشته، در محل طبقه فوقانی مزار شاهرخ پورمیامین در قطعه هنرمندان دفن شد.

عکس از بهمن بابازاده

 در این راستا، خبرنگار ایسنا با برادر «شاهرخ پورمیامین» تماس گرفت و او تاکید کرد که سنگ قبر برادرش بدون اجازه خانواده برداشته و فرد دیگری در قبر او دفن شده است.

شهرام پورمیامین، برادر نوازنده‌ای که اردیبهشت‌ماه امسال درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: به هیچ‌عنوان، به هیچ‌عنوان هیچ‌گونه تماسی برای دفن فردی دیگر در قبر برادر من گرفته نشده است. روز گذشته، ما به بهشت زهرا (س) بر سر مزار برادرم رفتیم و مادرم آنقدر حالش بد شد که غش کرد و زمین افتاد.

او در این‌باره افزود: من حدود هفت میلیون تومان برای سنگ قبر برادرم هزینه کرده بودم که حالا آن سنگ را شکسته‌اند و کنار انداخته‌اند. الان روی قبر برادرم و آقای علیزاده، فقط خاک و گل است و نامی هم از شاهرخ در آنجا نیست. حالا نمی‌دانم برای سنگ قبر جدید باید چه کار کنیم.

او درباره شرایط دفن کردن فردی دیگر در قبرهای قطعه هنرمندان توضیح داد: وقتی ما می‌خواستیم برادرم را در قطعه هنرمندان دفن کنیم گفتند که این قبرها سه طبقه است، هر وقت طبقه نخست همه قبرها پر شد، با اجازه خانواده، در طبقه افرادی را از همان قشر دفن می‌کنیم؛ این در حالی است که حالا خیلی از طبقات نخست قبرها خالی است.

وی همچنین اظهار کرد: امروز با فردی که به‌عنوان مسوول دفن هنرمندان در وزارت ارشاد معرفی شد، صحبت کردیم و او فقط گفت که حالا دیگر کاری نمی‌توان کرد، شما با خانواده آقای علیزاده صحبت کنید و دوستانه مشکل را حل کنید! این در حالی است کار آن‌ها از ابتدا اشتباه بوده است.

او درباره این‌که مسوولان بهشت زهرا (س) چرا اجازه دادند این تدفین انجام شود، گفت: ما با مسوولان بهشت زهرا (س) هم صحبت کردیم و آن‌ها نامه‌ای را از طرف وزارت ارشاد با امضای (نام محفوظ) به ما نشان دادند که در آن قطعه، ردیف و طبقه مشخص شده بود و مسوولان بهشت زهرا (س) گفتند که ما موظف هستیم این نامه را اجرا کنیم. نمی‌دانم فرد امضاکننده در جریان است که چنین اتفاق‌هایی می‌افتد؟!

وی همچنین اظهار کرد: برای یک هنرمند وقتی زنده است، کاری نمی‌کنند، پس از مرگ هم یک قبر در قطعه هنرمندان می‌دهند که بعد این اتفاق‌ها برای آن می‌افتد.

پورمیامین با اشاره به این‌که این موضوع را از طریق قانونی پیگیری می‌کند، اضافه کرد: نمی‌دانم این پیگیری به کجا می‌رسد؟ چه کسی در این موارد جوابگو است؟ با مسوول دفتر موسیقی هم که حرف زدیم، جواب درستی نداد و گفت دوستانه موضوع را حل کنید.

پیگیری خبرنگار ایسنا برای برقرار ارتباط با مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف دریافت توضیح‌های احتمالی، هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا