خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدام «نهاد» ۹۴۷میلیون‌دلار گرفته و حساب پس‌ نداده؟!

کانال تلگرامی روزاروز نوشت:

1️⃣ حسن روحانی رئيس‌جمهور، امروز در یزد، گفت از نهادهای نظارتی و وزارت نفت می‌خواهم «پرونده ۹۴۷میلیون‌دلار را برای مردم توضیح دهند».

روحانی گفت: «یک نهاد ۹۴۷ میلیون دلار گرفته ولی حساب پس نمی‌دهد» و تهدید کرد اگر «این پول‌هایی که امروز اعلام کردم» برای مردم توضیح داده نشود و «موردبه‌مورد در استان‌های مختلف این‌ها را اعلام می‌کنم.»

حسن روحانی از نهاد خاصی که این ۹۴۷میلیون‌دلار پول را برده و حساب پس نداده، نام نبرد- اما آیا می‌توان حدس زد منظور او کدام نهاد است؟

2️⃣ برخی رسانه‌ها نوشتند وقتی روحانی از عبارت «حساب پس نمی‌دهد»، بهره گرفته یعنی این نهاد خاص، زیرنظر دولت کار نمی‌کند که او ناچار شده علنا درباره آن حرف بزند.

3️⃣ آشناترین و نزدیک‌ترین جا و زمانی‌که از رقم ۹۴۷میلیون‌دلار یاد شده، خاطرات محمد سرافراز، رئيس سابق صداوسیما، است که دوماه پیش به‌شیوه اینترنتی منتشر شد.

سرافراز در خاطرات‌اش، با نام «روایت یک استعفا»، نوشته: «کمک فوق‌العاده در زمان دولت احمدی‌نژاد نزدیک به یک میلیارد دلار (۹۴۷ میلیون دلار) با موافقت رهبری از صندوق ذخیره ارزی به سازمان[صداوسیما] صورت گرفت».

سرافراز همچنین نوشته: «کمک ارزی ۹۴۷میلیون‌دلاری به سازمان در سال ۱۳۹۳ به‌پایان رسید».

4️⃣ صندوق ذخیره ارزی، نام پیشین «صندوق توسعه‌ملی» کنونی است که رئيس هیات اُمنای‌اش رئيس‌جمهور است ولی با تایید رهبرانقلاب هم از این منبع، برداشت‌هایی شده.

مثلا همین امسال با موافقت رهبرانقلاب، ۱۵۰میلیون‌یورو از این صندوق به صداوسیما داده‌شد.

در بودجه پارسال نیز از همین صندوق، ۱۰۰میلیون‌دلار به صداوسیما داده شده.

البته روحانی، تاکنون علیه این دو کمک ۱۵۰میلیون‌یورویی و ۱۰۰میلیون‌دلاری به صداوسیما از محل صندوق توسعه‌ملی اعتراضی نکرده و روشن نکرده که آیا این سازمان درباره این کمک‌های سال‌های ۱۳۹۷ و ۹۸ حسابی پس‌ داده یا نه.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا