خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر: آغاز خیز انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها برای مجلس و احمدی‌نژاد ۱۴۰۰

/ گفت‌وگوی انصاف نیوز با مسوول سابق ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد /

زهرا منصوری، انصاف نیوز: «حميدرضا موسوی» از مسوولان ستادهای انتخاباتی محمود احمدی نژاد -رییس جمهور سابق ایران- می‌گوید نزدیکان احمدی نژاد خود را برای انتخابات مجلس آماده می‌کنند، از سوی دیگر همچنین خود شخص محمود احمدی نژاد هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد.

او احمدی نژاد را مهره‌ی سوخته‌ای می‌خواند که از نظر او دیگر سود و منفعتی برای کشور ندارد و برخلاف برخی اظهار نظرها، معتقد است اقبال عمومی چندانی به او وجود ندارد. همچنین احمدی‌نژاد را اپوزیسیونی می‌نامد که به هیچکدام از جریان‌های سیاسی داخل کشور هیچگونه وابستگی‌ای ندارد.

حمیدرضا موسوی پیش از این طی نامه‌ای از جریان احمدی نژاد اعلام برائت کرد و اکنون درباره‌ی ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ و ۸۸ و همچنین ارتباط محمود احمدی نژاد با جریان‌های سیاسی اصولگرا با انصاف نیوز گفت‌وگویی کرده است که در پی می‌آید:

جریان احمدی نژاد خود را برای انتخابات مجلس آماده می‌کند

انصاف نیوز: ستاد‌های آقای احمدی‌نژاد چگونه تشکیل می‌شدند و سازوکار آن‌ها به چه صورت بود؟

موسوی: ستادهای آقای احمدی‌نژاد در سال 84 و 88 مردمی بودند، چون ستادها بر پایه و اساس مردمی بودن اداره و تشکیل می‌شد؛ پس چندین ستاد فرعی و اصلی وجود داشت که عنوان یکی از آنها هم  امتداد مهر بود. در سال 84 ستادها به صورت مردمی و خودجوش بود. اما در سال 88 اگرچه بازهم ستادهای مردمی تشکیل می‌شد اما نه به آن شدتی که در سال 84 دیده می‌شد.

اعضای اصلی این ستاد در سال 84 و 88 چه کسانی بودند؟

سال 84، اعضای اصلی ستاد متشکل از ثمره هاشمی، مشایی، مهدی احمدی‌نژاد پسر آقای احمدی نژاد بودند؛ اما در سال 88 به خاطر مسایل خاصی که در دو سال آخر دوره‌ی آقای احمدی نژاد رخ داده بود، متاسفانه ستادهای مردمی او از حالتی که در سال 84 داشت خارج شده بود و در سال 88 به شکل دیگری بود و همانطور که گفتم از شدت مردمی بودن آن کاسته شده بود.

افرادی هم مشاور جوان آقای احمدی نژاد بودند؛ آقایان مشایی، افراشته، شیخ الاسلام، تمدن، مهدی احمدی نژاد، امید شهرکی، هاشمی این‌ها اعضای اصلی ستاد آقای احمدی نژاد را تشکیل می‌دادند.

اعضای ستاد احمدی نژاد الان چه کاری می‌کنند؟ آیا به این جریان نقدی دارند؟ در کل به کدام سمت رفتند؟

این افرادی که نام بردم؛ اکنون همچنان با جناب دکتر احمدی نژاد فعالیت می‌کنند، در ولنجک رفت‌وآمد دارند، جلسات خود را برگزار می‌کنند. هیچکدام از جریان احمدی نژاد اعلام برائت نکردند و همچنان هم پای کار آقای احمدی نژاد هستند و کار خود را انجام می‌دهند. جریان احمدی نژاد در سطح استان‌ها و کشور نیز فعال هستند؛ اکنون هم خود را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند؛ بیکار ننشسته‌اند؛ با توجه به پتانسیلی که در هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در سطح کشور ایجاد کردند و حتی پس از دوران  ریاست جمهوری خود هم به سفرهای استانی می‌رفتند، یا همین الان هم چند وقت یکبار به شهرها، روستاها و مکان‌های مختلفی مراجعه می‌کنند، مدنظر آنها انتخابات است.

البته من در جلسات آنها شرکت نمی‌کنم و از جریان انحرافی و تشکیلاتی آقای احمدی نژاد اعلام برائت کردم. براساس خبرهایی که به گوش می‌رسد و افرادی که در آنجا حضور فعال دارند، می‌دانم از ماه‌های قبل کار خود را شروع کردند؛ زیرا هدف آن‌ها این است که بنابر محافلی که دارند و جلساتی که تشکیل می‌دهند خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند.

شخص آقای احمدی نژاد خودش می‌خواهد در انتخابات مجلس شرکت کند؟ یا لیستی را ارائه بدهند؟

فکر نکنم آقای احمدی نژاد برای انتخابات مجلس حضور پیدا کند؛ خود را فراتر از این حرف‌ها می‌داند. برنامه آقای احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است‌. اما نیروهای آن‌ها فعال است. اگر خاطرتان باشد در انتخابات گذشته با لیست‌ها و  عناوین مختلفی حضور پیدا کردند، اما بابت عنوان لیستی که قرار است ارائه بدهند من اطلاعات خاصی هنوز ندارم.

آیا در انتخابات مجلس گذشته هم کسانی که به جریان احمدی نژاد نزدیک بودند حضور پیدا کردند؟ 

کسانی که در مجلس دهم حضور دارند متصل به جریان احمدی‌نژاد نیستند. شاید آن‌ها در دولت آقای احمدی‌نژاد با او همکاری می‌کردند، جریان آقای احمدی نژاد برای انتخابات شورا لیستی را ارائه دادند؛ یک تعدادی از آنها رد صلاحیت شدند و یک سری‌ها هم رای نیاوردند؛ کسانی مثل شریف زاده، همسر جناب مرتضوی، جناب داوری در لیست بودند. اما اکنون آنها از طریق استان‌ها و شهرهای کوچک نفرات خود را شناسایی می‌کنند و برای انتخابات فعالیت‌هایی می‌کنند.

داوری خود را از تیم احمدی نژاد جدا کرده

چه کسانی از نزدیکان احمدی نژاد برای انتخابات پیش روی شرکت می‌کنند؟

جناب آقای داوری که خودش را از تیم آقای احمدی‌نژاد جدا کرده، طبق آخرین خبری که من دارم همچنین مواضع خود را نسبت به آقای احمدی‌نژاد و تیم ایشان جدا کرده است. اکنون بیشتر بر روی آقایان شریف زاده، تمدن، شیخ الاسلام، ثمره هاشمی و الهام تمرکز و برنامه ریزی شده است.

آیا برای انتخابات مجلس دهم نیز جریان احمدی نژاد لیستی ارائه داده بود؟

خیر گویا وارد عمل نشده بودند، زیرا هدف آنها همان شورای شهر بود و همانطور که ملاحظه می‌کنید با اقبال مردمی نیز مواجه نشد، حتی تعدادی از آنها رد صلاحیت شدند یا بطور کلی رای نیاوردند اما تا جایی که به یاد دارم برای انتخابات مجلس دهم لیستی که در واقع نشان‌گر پرچم عدالت خواهی و تحت عنوان آقای احمدی نژاد باشد، وجود نداشت.

با همه این تفاسیر و اتفاقاتی که تا به حال رخ داده است، اگر احمدی نژاد کاندید شود اقبال عمومی به سمت او چگونه است؟

با توجه به این که اکنون مردم از نظر وضعیت اقتصادی در تنگنا قرار دارند و‌ شدیداً تحت فشار هستند، از آنجایی که به عملکرد آقای احمدی‌نژاد هم انتقاداتی وارد است، البته از یک سری از کارهایی که انجام داد‌ه‌ باید حمایت کرد اما اکنون با توجه به انتقادهایی که نسبت به سیاست‌های کلی ایشان در زمینه مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کشور وجود دارد، در نتیجه اقبال عمومی به او خیلی خوشایند نیست. زیرا از دوران احمدی نژاد یک سری خاطرات بد و خوب برای مردم به جا گذاشته شده که ثمره‌ی آن در این هشت سالی که دولت تدبیر و امید بر سرکار بود، کاملاً نمایان شد و می‌توان آن را به خوبی احساس کرد. با توجه به اینکه هم انتقادها و هم حمایت‌ها نسبت به دولت آقای احمدی نژاد وارد است، باید بگویم وقتی هم که آقای روحانی رئیس جمهور بودند کم کاری‌هایی دیده شد و یک سری مسایل هم رخ داد که دست به دست هم دادند و ماحصل آن گریبانگیر مردم شد.

آیا کسانی هستند که به ظاهر حامی آقای احمدی‌نژاد نباشند اما در باطن از ایشان حمایت کنند و فعالیت‌هایی در راستای حمایت از جریان احمدی نژاد انجام دهند؟ برای مثال برخی می‌گویند آقای پناهیان و امثالهم و موضع‌گیری‌هایشان در راستای موضع‌گیری‌های جریان احمدی نژاد است؟

آقای احمدی نژاد ازمواضع انقلابی خود خارج شدند و اصول و مبانی اصل نظام را در طی چند سال گذشته زیر پا گذاشتند. مثلا جناب آقای بقایی که یار غار جناب آقای احمدی نژاد بود، تخلفاتی را انجام دادند و آقای احمدی نژاد هم اکنون یکسری پرونده‌هایی دارند، دادستان دیوان محاسبات گفتند که اطرافیان آقای احمدی‌نژاد درگیر فساد اقتصادی هستند و از طریق قوه قضاییه محکوم شدند و یا دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند. فکر نکنم در میان رجال سیاسی کشور ما دوستان و یا حامیان فکری گفتمان آقای احمدی نژاد وجود داشته باشند.

احمدی نژاد فردی است که دیگر کسی با او کاری ندارد، زیرا بود و نبود او برای کشور ما سود و منفعتی ندارد؛ او یک مهره سوخته‌ای است که بسیار دوست دارد در انظار عمومی خود و جریانش  را نشان دهد. اما میان رجال سیاسی کشور این اقبال به او وجود ندارد که در خفا و پنهانی همسو و حامی فکر آقای احمدی نژاد باشند و  خود را جور دیگری نشان دهند. اینکه به آقای پناهیان نیز اشاره کردید در واقع این قضیه کذب است.

ارتباط محمود احمدی نژاد با دیگر جریان‌های اصولگرایی مثل آقای قالیباف به چه صورت است؟ آیا ممکن است این جریان‌ها از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنند؟

زمانی که آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور بودند، همزمان آقای قالیباف شهردار تهران بودند و بسیار با یکدیگر تضاد فکری داشتند،  هرچند به گفته‌ی آقای قالیباف گویا با آقای احمدی‌نژاد به عنوان عید دیدنی ملاقاتی داشتند؛ اما فکر نکنم ارتباطی بین آنها باشد زیرا از نظر گفتمانی، آقای قالیباف و احمدی‌نژاد در تضاد هستند؛ با توجه به شناختی که من از آقای احمدی‌نژاد دارم اصلا جور در نمی‌آید که آقای قالیباف با جریان آقای احمدی نژاد همسو باشد. زیرا جریان آقای احمدی نژاد انگار که در یک باتلاقی گیر افتاده‌اند، دست و پا می‌زنند و می‌خواهند خود را نجات بدهند و به نوعی خود را  به آقای قالیباف و حضرات دیگری بچسبانند تا رنگ و بوی سیاسی و ماهیت اصلی آنها تغییر کند؛ اما فکر نکنم جریان آقای قالیباف و دیگر جریان‌های اصولگرایی با احمدی نژاد نزدیک باشند. در حقیقت این جریان آقای احمدی‌نژاد است که دوست دارد خود را به دیگر گروه‌های اصولگرا یا جبهه پایداری و نواصولگرایی آقای قالیباف نزدیک کند.

احمدی نژاد به جریان‌سازی و حزب بازی اعتقادی ندارد

با این اوصاف حتی اگر خود آقای احمدی نژاد‌ و اطرافیانش هم کاندید نشوند، فکر می‌کنید از جریان دیگری حمایت نمی‌کنند؟

دقیقا! و اینکه آقای احمدی نژاد به جریان‌سازی و حزب بازی اعتقادی ندارد؛ با توجه به شناختی که از او داشتم، فقط خود و اطرافیانش و دار و دسته‌اش را می‌شناسد. در واقع خود را وابسته به هیچ طیفی نمی‌دانند. ملاقات قالیباف و احمدی نژاد دلیل بر این نیست که آن‌ها از نظر تشکیلاتی و گفتمانی باهم همسو شوند. جریان سیاسی آقای احمدی نژاد هرگز خود را به جریانی وابسته‌ نمی‌داند. فکر و خط آن‌ها از کلیه‌ی جریان‌های سیاسی کشور مستقل است و کاری با کسی ندارند.

در واقع در نقش یک اپوزیسیون فعالیت می‌کنند. مثلاً موقع بازداشت آقای مشایی و بقایی کلیپ‌هایی از خود، تشکیلات و جریان‌شان تولید می‌کردند که در آنها رهبری و اصل نظام را زیر سوال بردند.

وقتی در کشور نقش اپوزیسیون رو ایفا می کنند چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟ اما این برخوردها با دیگران وجود دارد؟

فکرمی‌کنم بنا بر مصلحت باشد، با توجه به ریاست آقای رییسی بر قوه قضاییه انشاالله در آنجا به پرونده‌‌های جریان آقای احمدی نژاد رسیدگی می‌شود. البته آقای بقایی و مشایی نیز دوران محکومیت خود را می‌گذرانند اما امید ما این است که بنابر قانون اساسی با فساد برخورد شود. انشاالله با ورود آقای رئیسی، به این جرایم احمدی نژاد هم رسیدگی می‌شود زیرا او پرونده‌های مفتوح قضایی دارد، به گفته‌ی دادستان دیوان محاسبات پرونده‌های او حتی به صدور حکم نیز رسیده است. اما شاید اکنون مصلحتی است که با ایشان برخورد نمی شود که انشاالله آن هم در زمانی رسیدگی می‌شود.

اما درباره‌ی برخورد با آقایی مشایی باید بگویم عکس آقایی مشایی را  به تازگی در کافه دیدیم…

بله!

تقلبی رخ نداد

نظر و تحلیل شما درمورد انتخابات ۸۸ و ادعای تقلبی که در آن سال مطرح شد و همچنان هم طرح می‌شود چیست؟

در گذشته در روزنامه شرق به این موضوع اشاره کرده‌ام، اما تقلبی رخ نداد باید بگویم که کذب است، واقعیت آن را خدمت شما عرض می‌کنم، تقلبی رخ نداد. در آن برهه اقبال عمومی در سراسر کشور به آقای احمدی نژاد بود زیرا ما سفرهای استانی متعددی را در جهت گفت‌وگو و دیدار برای انتخابات می‌رفتیم؛ به استان‌ها و شهرهای کوچک می‌رفتیم، در واقع این موضوع به فراموشی سپرده شد و فتنه‌ی سال ۸۸ رخ داد.

به عنوان سوال آخر در حال حاضر شما به کدام طیق و جریان نزدیک هستید؟

جریان ولایی را در پیش رو داریم و برای ما احمدی نژاد نام‌ها مهم نیستند؛ خط رهبری است که برای ما مهم است. چراغ راه و رهنمودهای رهبری را
گوشزد خود و زندگی پس از پایان دولت احمدی‌نژاد قرار دادیم. جریان سیاسی ما خط رهبری است وگرنه دیگر به جایی و جریان خاصی متصل نیستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام و احترام ، جناب آقای موسوی بر خلاف نظر جنابعالی اتفاقا اقبال بسیار خوبی نسبت به آقای احمدی نژاد وجود دارد ضمن آنکه اگر به فرض صحت ادعای شما ایشان یک مهره ی سوخته است پس چرا تمامی جریانهای سیاسی به انحاء مختلف سعی در بدنام کردن ایشان دارند ؟ اجازه دهند که مردم خود انتخاب کنند . آقای احمدی نژاد از سالم ترین افرادی است که در نظام جمهوری اسلامی خدمت نمود و هیچگونه مفاسد اقتصادی به ایشان نمی چسبد . بی شک هر کسی دارای اشتباهاتی می باشد و آقای احمدی نژاد هم از این امر مستثنا نمی باشد ولی کمی انصاف هم بد نیست . خود بنده هم تاکنون سعی نموده ام تا به کسی و یا کسانی رای بدهم که مصادیقش را مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند اما یادمان باشد که همواره خداوند متعال را شاهد و ناظر اعمال و رفتارمان ببینیم تا هر عملی را انجام ندهیم و هر کلامی را بر زبان جاری نکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا