خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بطحایی در دوران معاونتش بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کرد

«مختار موسوی»، معاون وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات گفت: در دوره معاونت بطحایی، بودجهٔ آموزش و پرورش حدود دوبرابر شد. توانایی بطحایی در برنامه نویسی و اجرای برنامه با توجه به تجربه، تخصص، رشته و ارتباطی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد از نقاط قوت برای یک وزیر است.

مختار موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی برنامه‌های «سید محمد بطحایی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با توجه به شناختی که از آقای بطحایی دارم و تجاربی که در حوزه برنامه نویسی، معاونت وزارت آموزش و پرورش و در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، همچنین با توجه به فعالیت‌هایشان به نظرم گزینه مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش است، اما برنامه‌هایشان باید عملیاتی‌تر شود. به نظر من برنامه ایشان کمی کلی بوده و باید به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود و امیدوارم بطحایی به همراه تیم مدیریتی‌اش بتواند، برنامه را عملیاتی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل بطخائی با تشکل های آموزش و پرورش پاسخ داد: سابقه عملیاتی بطحایی این موضوع را نشان می‌دهد، به هر حال حسن خلق و ارتباطات اجتماعی او و گذشته ایشان نشان می‌دهد که می‌تواند ارتباط خوبی داشته باشد، زیرا می‌تواند از توانایی‌ها و پتانسیل تشکل‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی فرهنگیان در مشارکت و همکاری برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده کند.

موسوی درباره توانایی وزیر پیشنهادی دولت برای تحول در آموزش و پرورش افزود: وزیر دارای جایگاه هماهنگ کننده برای بسیاری از سیاست‌ها و تصمیماتی است که در شوراها و بخش‌های دیگر گرفته می‌شود. برای مثال از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، مجلس، هیئت دولت و… از این دست هستند، در نهایت با توجه به سوابق بطحایی باید امیدوار بود که بتواند چنین کاری را انجام دهد. به نظر بنده بطحایی تجربه خوبی در این زمنیه دارد.

وی ادامه داد: شناختی که از آقای بطحایی دارم فردی خوش خلق و خوش سیما است. ازطرفی دوره معاونت او در آموزش و پرورش و تحولاتی که در بودجه آموزش و پرورش در آن دوره اتفاق افتاد، چشم گیر است. در دوره معاونت او، بودجهٔ آموزش و پرورش حدود دوبرابر شد. توانایی بطحایی در برنامه نویسی و اجرای برنامه با توجه به تجربه، تخصص، رشته و ارتباطی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد از نقاط قوت برای یک وزیر است. اگر یک تیم هماهنگ، منسجم و صاحب تخصص را بتواند جمع آوری کند، بطحایی توانایی خوبی دارد.

مختار موسوی که نام خود او از گزینه های جدی آموزش و پرورش بود درباره هم اندیشی بطحایی با فعالین فرهنگی اضافه کرد: با تعدادی از گزینه‌هایی که مورد بحث بود در این زمینه بخصوص در قالب تشکل‌ها و ستادها همفکری شده است، اما در مورد همه گزینه‌ها فکر نکنم هم اندیشی شده باشد.

او درباره تخریب های علیه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: این مسئولیت‌ها چنین پیامدهایی را در پی دارد، جامعه بسیار وسیع است و شاید جناح‌ها یا گروه‌هایی بطحایی را برای مسئولیت نپسندند. به نظر من بخشی از طرفداران وزیر فعلی آموزش و پرورش به هیچ عنوان موافق او نیستند، زیرا وزیر فعلی ایشان را، نمی‌دانم به چه دلیلی ولی کنار گذاشت و به نظرم این تخریب‌ها یا انتقادات خیلی عجیب نیست. بسیاری از این مسائل اثبات نشده است و نمی‌توان با اتکا به این موارد درباره کسی قضاوت کرد.

موسوی درباره رای اعتماد مجلس نیز گفت: امیدوارم که این اتفاق بیفتد. خوشبختانه ستاد فرهنگیان دکتر روحانی که در روزهای سخت برای آقای روحانی تبلیغات کردند، با اکثریت ایشان را به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش مورد تأیید می‌داند و این مساله بسیار مهمی است. و هم اکنون نیز در حال رایزنی با نماینده‌ها هستند.

او در انتها گفت: نظر بنده این است که اگر کمی به مأموریت آموزش و پرورش و همچنین شرح وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات وزیر آموزش و پرورش در مکتوبات دقت شود، انتظارات بیهوده و بلند داشتن از وزیر و دامن زدن به این انتظارات بیهوده است. باید در حد اختیارات و وظایف از یک وزیر برای اداره آموزش و پرورش توقع داشت. من امیدوارم حمایت رئیس جمهور، مجلس و… در دوران وزارت نیز با بطحایی همراه شود تا بتوان در تحول و حل مشکلات برای آموزش و پرورش کار اساسی انجام داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا