خرید تور تابستان ایران بوم گردی

داستان مالی اوبر از وب‌سایت بانکداری هوشمند دومان سهند

رپورتاژ آگهی

این مطلب برگرفته از وب سایت تخصصی بانکداری هوشمند دومان سهند می باشد.

شرکت اوبر در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های اینترنتی دنیاست . این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و با ارائه نرم افزار به تمام صاحبان خودرو اجازه داد به عنوان تاکسی اینترنتی مشغول به کار شوند . کل سرمایه جذب شده آن تاکنون بیش از 13 میلیارد دلار بوده است و ارزش شرکت در سال 2018 حدود 72 میلیارد دلار بود.

اوبر در سال 2013 توانست یونیکورن شود . شرکت تویوتا جزو آخرین سرمایه گذاران آن با مبلغ 500 میلیون دلار بوده است. درآمد اوبر در سال 2018 نزدیک به 12 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال گذشته اش ، 8 میلیارد افزایش درآمد داشته است . همچنین در ماه مارچ سال 2019 ، اوبر بزرگترین سرمایه گذاری اش که خرید گرپ بود، انجام داد.

گرپ امکان اجاره موتور به عنوان تاکسی را در کشورهای پرترافیک فراهم می کرد . همچنین در سال های گذشته این کسب و کار تاکسی اینترنتی کریم را در منطقه خاورمیانه خریداری کرد . اوبر به عنوان بزرگترین تاکسیرانی دنیا ، خود مالک هیچ گونه خودروی نیست . سرمایه گذاری روی هلی کوپتر ، تاکسی و ماشین های خودران از سرمایه گذاری های اوبر برای از دست ندادن بازار در آینده است . بزرگترین رقیب اوبر شرکت لیفت است.

نوشته ای از دومان سهند

دومان سهند متولد ۱۹۸۲ است . او از دهه ۲۰ زندگی به اقتصاد و فعالیت‌های مالی و پولی علاقه داشت و در همین حوزه ها به فعالیت و کسب تجربه مشغول بوده است . همچنین در حوزه تحلیل اقتصاد و گزارشگری مالی در نشریات معتبر کشور ، آثارش به چاپ رسیده است

درباره دومان سهند بیشتر بدانیم

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا